بنگاه سخن پراکنی بریتانیا را می توان به عنوان یک تشکیلات قوی و منسجم امنیتی جاسوسی نام برد که در طول حیات خود توانسته است با پوشش فعالیت خبری در کشورهای هدف نقشی تعیین کننده در پیاده کردن برنامه های استعمار نوین بریتانیا ایفا کند.

image237304

 

روز گذشته رهبر انقلاب در بیانات خود در جمع مدعوین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت فرمودند : : «امپراطوری رسانه ای ظالمان»، در عین ادعای بی طرفی، با تحریف و دروغ و انواع روشهای پیچیده، در خدمت اهداف زورگویان جهانی است.

ایشان فرمودند: این رادیوی انگلیس ادّعا میکند که ما بی‌طرفیم؛ دروغ میگویند، چه بی‌طرفی‌ای؟ اینها درست در میدان سیاستهای استکباری و استعماری حرکت میکنند، چه سیاستهای آمریکایی، چه سیاستهای انگلیسی؛ چه رسانه‌های شنیداری، چه رسانه‌های مکتوب، چه خبرگزاری‌ها، چه وسایل عجیب ارتباطاتی که امروز به‌وجود آمده، همه در خدمت سیاستهای آنها است؛ در خدمت استکبار است، در خدمت صهیونیسم است، در خدمت اهداف آنها است

می توان به درستی ادعا کرد که یکی از این رسانه های ظالمان شبکه سخن پرانی بی بی سی است.

بنگاه سخن پراکنی بریتانیا (British Broadcasting corporation) موسوم به “بی.بی.سی” را می توان به عنوان یک تشکیلات قوی و منسجم امنیتی جاسوسی نام برد که در طول حیات خود توانسته است با پوشش فعالیت خبری در کشورهای هدف نقشی تعیین کننده در پیاده کردن برنامه های استعمار نوین بریتانیا ایفا کند.


این موسسه رسانه ای در سال 1922 میلادی با نام «بنگاه سخن‌پراکنی بریتانیا با مسؤولیت محدود» بنیانگذاری و در سال 1927 پس از دریافت پروانه سلطنتی تبدیل به یک شرکت دولتی شد. هم‌اکنون شبکه «بی بی سی» با 26 هزار کارمند و بودجه سالانه چهار میلیارد پوند یک شرکت دولتی است که مدعی است تحت هیچ نفوذ تجاری و سیاسی نیست و تنها به مخاطبانش پاسخگوست!

گرچه سابقه فعالیت بخش رادیویی شبکه بی بی سی به زبان فارسی به سال 1319 هجری شمسی باز می گردد، اما شبکه تلویزیونی آن پس از یک دوره طولانی تبلیغ، چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم تاسیس شد.

نکته قابل توجه در هنگام تاسیس این شبکه آن بود که کارمندان فارسی زبان بی بی سی فارسی سابقه سال ها فعالیت مطبوعاتی در رسانه های یک جریان خاص در کشور را داشتند که این امر نشان دهنده یارگیری و جذب این افراد از سالیان قبل و در هنگام حضور در ایران بوده است که البته با مروری گذرا بر نحوه فعالیت این افراد در هنگام حضور در داخل کشور کدهایی بسیار کلیدی از نحوه هماهنگی این افراد با مسائل ضد امنیتی و مورد پسند کشورهای غربی برای تحت فشار دادن مردم کشورمان در همان زمان بدست می آید.

بر اساس گزارش مستندات منتشر شده؛ اهداف تعریف شده برای "بی بی سی فارسی" از سوی دستگاه های دولتی انگلیس به ویژه MI6 در محورهایی چون نقش اطلاعاتی در بحران‌ها و رویدادهای سیاسی ایران، ایجاد اختلافات قومی و مذهبی و در نهایت تبدیل شدن این شبکه تلویزیونی به منبع خبری برای ایرانیان در بحران‌های سیاسی یا اجتماعی و بحرانی نشان دادن شرایط سیاسی و اقتصادی ایران تعریف گردیده است.

با وجودی که این شبکه جاسوسی از ابتدای تاسیس خود به دنبال القای "برانداز" نبودن و مدعی "اهل تعامل" بودن خود بوده است، اما مروری گذرا بر برنامه های پخش شده از این شبکه نشان می دهد که اهداف پنهان این شبکه دقیقا برای براندازی نظام مردمی جمهوری اسلامی طراحی گردیده است.

هدایت آشوبگران در اغتشاشات پس از انتخابات 88، تریبون دادن به تروریست هایی چون منافقین، کوموله، دموکرات، گروه های تجزیه طلب و مصاحبه با جنایتکار شرق کشور عبدالمالک ریگی معدوم و حمایت های بی شائبه از این جنایتکاران را می توان از برنامه های ثابت این شبکه ذکر کرد که در طول فعالیت خود به تطهیر و دفاع از اقدامات تروریستی این گروهک ها پرداخته است.

یک نکته مهم در پرونده شبکه بی‌بی‌سی این است که این شبکه چگونه و با چه ساز و کاری با وجود نداشتن دفتر و خبرنگار رسمی در داخل ایران، معمولا در انتشار اخبار مربوط به ایران به روز عمل می‌کند؟


پاسخ این ابهام، در نحوه جذب و آموزش کارمندان بی‌بی‌سی فارسی نهفته است. اولین نکته‌ای که در آموزش‌ها پس از جذب و استخدام این کارمندان (که همگی از افراد فعال رسانه‌ای داخل کشور هستند) بر آن تأکید می‌شود، حفظ ارتباطات با فعالان و دوستانشان در داخل کشور است که آنها نیز از افراد فعال رسانه‌ای هستند؛ لذا از طریق این کانال ارتباطی علاوه بر آنکه مسیر برای جذب و گرفتن همکار در بی‌بی‌سی همواره باز می‌ماند، این رسانه خواهد توانست به صورت فعال به موضوع جمع آوری اخبار و اطلاعات پرداخته و همواره اخبارش در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گیرد و گذشته از این موضوع، سیستم پیچیده جذب و آموزش در سرویس جهانی بی‌بی‌سی منوط به داشتن مهره‌های فعال در داخل کشورها است.

اما با این حال به دلیل اهمیت ارتباط بی بی سی فارسی با داخل کشور برای پیشبرد اهداف براندازانه خود، کارمندان این شبکه که توسط بهترین افسران ارشد امنیتی انگلیس آموزش دیده اند، همچنان به طرق مختلف سعی در ارتباط گیری با افراد داخل کشور برای جذب و آلوده شدن به سرویس های امنیتی می کنند که از جمله این روش ها می توان به حضور مداوم و فعال همه کارمندان این شبکه در شبکه های اجتماعی اشاره کرد.

کنار هم قرار دادن این پازل نشان می دهد که این شبکه در واقع یک شبکه جاسوسی بسیار پیشرفته می باشد که علاوه بر حمایت از هر فرد یا گروهی که فعالیت خرابکارانه و تروریستی علیه مردم کشورمان داشته باشد، حداکثر توان خود را نیز به آلوده نمودن افراد داخلی به فعالیت علیه مردم ایران به کار گرفته است.

حال با توجه به این نکات مطروحه می توان پی به عمق هشدار وزارت اطلاعات در سال 1390 برد که در اطلاعیه‌ای به طور رسمی نسبت به همکاری با شبکه بی بی سی هشدار داده و اعلام کرد: "این ممنوعیت به علت پاسداری از منافع ملی ایران ایجاد شده است، قبلاً نیز بارها و بارها مستقیم و غیرمستقیم اعلام شده بود، چون اساسا بی بی سی یک رسانه نیست بلکه تشکیلاتی است که فقط پوشش آن رسانه‌ای است اما هویت آن بهایی - صهیونیستی و ماموریت‌های آن سیاسی - اطلاعاتی است".

در این  گزارش به  بررسی برخی افرادی که در قالب ارسال فیلم یا مستند برای شبکه بی بی سی فارسی اقدام به تولید محتوا و رونق دادن به آنتن این شبکه کرده اند اشاره خواهیم کرد باید  مشخص گردد که این افراد با چه مجوزی اجازه داده اند که آثار آنها در یک شبکه کاملا جاسوسی و حامی جنایتکاران علیه مردم به نمایش در بیاید:

1): حمیده شریفی راد که تاکنون برای پخش آثار خود از مراکز فرهنگی داخلی مورد حمایت ویژه مسئولان فرهنگی بوده، از جمله افراد مشتاق برای پر کردن آنتن شبکه بی بی سی فارسی می باشد و بر همین اساس چند مستند وی از جمله "همه باید بمیریم"، "چهل‌منبر" در حالی از لندن پخش گردیده که وی در فیلم "چهل منبر" تلاش کرده تا عقائد مذهبی مردم و توسل آنها به مقدسات را نوعی "خرافه" جلوه دهد.

وی با "خرافه" معرفی کردن برخی رسوم مذهبی در مناطق مختلف کشور، با توهین به مردم انگیزه خود را از ساخت این فیلم اینگونه بیان می کند: "با دیدن این مراسم(چهل منبر) سوالات زیادی برایم به وجود آمد. این که چرا خانمی برای بچه دار شدن به جای مراجعه به پزشک به سقاخانه پناه می آورد، چرا دختران جوان برای ازدواج کردن به روشن کردن شمع متوسل می شوند؟ چرا مردمی که در فیلم می بینیم نمی دانند امام حسین کیست اما خواسته هایشان را از او طلب می کنند و اگر به زعم آن ها خواسته هایشان را ندهد همین مردم معتقد مذهبی با او قهر می کنند ساخت این فیلم یک طرح پرسش با تماشاگری است که در این عصر برای دستیابی به نیاز های مادی و معنوی خود به جای تلاش و حرکت به سوی آن، به گرو نگه داشتن شمع ، استکان و چراغ پناه می‌برد . مردمی که برای نشان دادن ایمانشان به سرو صورتشان گل می مالند ، به سختی می گریند و به سقاخانه هایی که در سراسر شهر بر پا شده هجوم می برند."

hamiiideee

حمیده شریفی راد

2): امیرمحمد قاسمی زاده که شهرت خود را بیشتر به دلیل ساخت مجسمه مشاهیر کشور و همکاری با برخی مراکز چون مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی بدست آورده است، پخش مستند خود درباره "سیمین بهبهانی"  که با مراحل ساخت مجسمه این شاعر ایرانی همراه شده است، به شبکه بی بی سی فارسی سپرده است.

البته همکاری این به اصطلاح هنرمند ایرانی تنها به شبکه دولتی انگلیس محدود نشده و همکاری با برخی افراد ضد انقلاب و بازماندگان گروهک تروریستی "چریک های فدایی خلق" را نیز در کارنامه خود دارد.

بر همین اساس وی طراحی و نقاشی روی جلدِ کتابِ "اسماعیل خویی" (که سابقه طولانی در اهانت به مقدسات و سرودن شعرهایی با مضامین ضد دینی داشته و سالیان طولانی از طرفداران چریک های فدایی خلق بوده است) به نامِ "قهقاه ناشنیدنی مرگ و ولایتِ شهشیخ" و همچنین همکاری با "سبا خوئی" (دختر اسماعیل خوئی و از مجریان شبکه "من و تو" که دارای سوابق طولانی در سیاه نمایی علیه مردم ایران در مجامع حقوق بشری می باشد ) برای انتشار مجموعه‌ای که شامل پرتره‌های مشاهیر ایران، در قالب یک کتاب شامل زندگی و آثار آن‌ها را در دست چاپ دارد.

منبع: دانا