شناخت دشمنان ومخالفان بسیج
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 127
بازدید هفته : 673
بازدید ماه : 2188
بازدید کل : 186725
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

مروري بر رهنمودهاي حضرت امام خامنه‌اي
http://www.asna-alborz.ir/images/docs/000001/n00001275-b.jpg

شناخت دشمنان و مخالفان بسیج:

امام خامنه ای: هر كس آرزومند است كه اين ملت ناكام بشود و شكست بخورد، از حضور بسيج ناراحت است. همه‌ي دشمنان، همه‌ي حاسدان، همه دل‌بستگان به دشمن در داخل، از بسيج خوش‌شان نمي‌آيد.

از همان ابتداي شکل گيري بسيج, اين مجموعه انقلابي با دشمنان داخلي و خارجي مختلفي مواجه بود که قصد داشتند به هر نحو ممکن بسيج را از صحنه به در برند. اين کينه ورزان که بسيج را رمز بقا و دوام نظام مقدس جمهوري اسلامي مي‌دانستند و مي‌دانند در تلاشند تا با بکارگيري حربه "انکار ضرورت بسيج" و "متهم کردن بسيج" آن را تخريب کرده و پايگاه اجتماعي بسيج را تضعيف نمايند و زمينه اضمحلال آن را فراهم آورند.

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر در بيانات متعددي به بررسي مواضع دشمنان بسيج پرداخته و علل اين کينه و عداوت را مشخص نموده است. در کلام و رهنمودهاي معظم له نکات برجسته‌اي  به چشم مي‌خورد که آن را در سه بخش الف- دشمنان بسيج، ب- علل دشمني با بسيج و ج- شيوه‌هاي دشمني با بسيج دسته‌بندي کرده‌ايم که تقدين بسيجيان عزير مي‌کنيم.

 الف- دشمنان بسيج:

دشمني با بسيج

امروز اگر كساني عليه اسلام و مقدسات و مجاهدتهاي اين ملت قلمفرسايي كنند و چيزي بنويسند؛ اگر كساني عليه بهترين فرزندان اين كشور - يعني شهيدان ما و مجاهدان راه خدا - اظهارنظري كنند و ريشي بجنبانند؛ اگر كساني عليه بسيج و جهاد و شهادت حرفي بزنند و چيزي بنويسند؛ مي‌بينيد مورد تشويق راديوها و سياستمداران و نويسندگان خارجي قرار مي‌گيرند. (بيانات در اجتماع زائران مرقد مطهر امام خميني(ره) 14/3/80)

وابستگان به بيگانه، دشمنان بسيج:

البته غربزده‌ها و دلداده‌هاي به اربابان خارجي و كساني كه خواب دوران حكومت طاغوت را مي‌بينند و دلشان مي‌خواهد كه با امريكا نَرد دوستي ببازند و مثل كشورهاي دست‌نشانده، دور از نام اسلام و پرچم اسلام، زير بار طواغيت عالم بروند، خوشبختانه در جامعه‌ي ما مطرود و دورافتاده و منفورِ مردمند. اينها سعي مي‌كنند نام پاسدار و نام ارتشي و نام بسيجي و نام جانباز و نام شهيد و نام آزاده و نام ايثارگر را مورد تحقير قرار دهند. وقتي صحبت از ايثارگران مي‌شود، چهره‌هايشان درهم مي‌رود. وقتي صحبت از خانواده‌هاي شهدا، يا صحبت از نيروهاي بسيجي، يا صحبت از نيروهاي مؤمن حزب‌اللَّه - كه متن عمومي ملت ايرانند - مي‌شود، اينها چهره درهم مي‌كشند. در حالي كه كشور ايران را همين نيروها حفظ كردند. الان هم همين نيروها حفظ مي‌كنند.(بيانات در ديدار با اقشار مختلف مردم و جمعي از آزادگان، جانبازان و خانواده‌هاي معظم شهدا 27/5/77)

دشمنان ملت، دشمنان بسيج:

هر كس آرزومند است كه اين ملت ناكام بشود و شكست بخورد، از حضور بسيج ناراحت است. همه‌ي دشمنان، همه‌ي حاسدان، همه دل‌بستگان به دشمن در داخل، از بسيج خوش‌شان نمي‌آيد.(بيانات در ديدار بسيجيان به مناسبت هفته‌ي بسيج 7/9/84)

مخالفان بسيج، هم‌سو با دشمنان انقلاب‏

كساني كه با بسيج مخالفت مي‏كنند در واقع همسو با آمريكا و دشمنان انقلاب حركت مي‏نمايند. (در جمع بسيجيان استان اردبيل، 6/5/79)

اقتدار و مظلوميت بسيج:

دشمنان مي‌دانند كه حضور بسيجي، واقعيت بسيج در كشور و در ميان ملت ايران چه‌قدر اهميت دارد؛ لذا همت مي‌گمارند بر اين‌كه اين حقيقت مؤثر و كارآمد و نافذ را مورد تهاجم قرار بدهند. البته اين مظلوميت است. مظلوميت، مطلقاً به معناي ضعف نيست. قوي‌ترين انسان‌هاي دنيا هم مظلوم واقع شدند. اميرالمؤمنين نيرومندترين انسان دوران‌هاي گوناگون است و مظلوم‌ترين انسان‌ها هم هست. انقلاب ما و نظام جمهوري اسلامي جزو مقتدرترين و نافذترين پديده‌هاي دوران معاصر است، اما مظلوم هم هست. شخص امام بزرگوارمان ـ يك انسان مقتدر و قوي كه مي‌توانست دنيا را تكان بدهد و تكان داد ـ جزو مظلوم‌ترين انسان‌هاي زمان خودش بود. بنابراين مظلوميت منافات ندارد با اقتدار. (بيانات در ديدار جمع کثيري از بسيجيان به‌مناسبت هفته‌ي بسيج 4/9/88)

انکار بسيج، انکار بزرگ‌ترين ضرورت و مصلحت براي کشور

انكار بسيج، انكار بزرگ‌ترين ضرورت و مصلحت براي كشور است. ما در ميدان جنگ هم اگر بسيج را نداشتيم، كميت‌مان لنگ بود. در دوران بعد از پايان جنگ هم اگر بسيج نمي‌بود و اگر امروز هم نباشد، كميت اين انقلاب و اين نظام و همه‌ي حركت‌هاي سازنده‌ي اين كشور لنگ است.(بيانات در مراسم ديدار گروه کثيري از سپاهيان و بسيجيان در مشهد 10/6/78)

انکار بسيج؛ اقدامي نابخردانه يا خائنانه

انكار بسيج و بي‌احترامي به آن، يا نابخردانه است، يا خائنانه است. تا زماني كه براي اين كشور امنيت لازم است و تا وقتي كه اين كشور و اين ملت به امنيت احتياج دارد ـ يعني هميشه؛ چون هميشه احتياج به امنيت هست ـ به نيروي بسيج، به انگيزه‌ي بسيجي، به سازماندهي بسيجي و به عشق و ايمان بسيجي احتياج هست. (بيانات در مراسم ديدار گروه کثيري از سپاهيان و بسيجيان در مشهد10/6/78)

دشمني با بسيج يعني دشمني با مجاهدت و تلاش و نشاط و کار

ابراز دشمني با بسيج، يعني ابراز دشمني با مجاهدت و تلاش و نشاط و كار در همه‌ي ميدان‌ها. خيلي روشن است كه آرزومندانِ ناكامي اين ملت، از بسيج ناراحتند.(بيانات در ديدار بسيجيان به مناسبت هفته‌ي بسيج 7/9/84)

قله‌ي رفيع بسيج، آماج حملات دشمنان

وقتي انسان حقيقت بسيج را مي‌داند، آن وقت مي‌فهمد سرّ مخالفت‌ها و دشمني‌ها و عنادهائي كه هدايت مي‌شود از طرف دشمنان انقلاب و دشمنان كشور و دشمنان نظام به‌سوي بسيج؛ علت اين دشمني‌ها را انسان مي‌فهمد. قله‌هاي بلند، بيش‌تر آماج قرار مي‌گيرند. نشان‌هاي برجسته، زودتر مورد توجه واقع مي‌شوند و آماج دشمني قرار مي‌گيرند. (بيانات در ديدار جمع کثيري از بسيجيان به‌مناسبت هفته‌ي بسيج 4/9/88)

متهم ساختن بسيج در ميدان‌هاي مختلف و سکوت بسيج!

دشمنان اين انقلاب يكي از اصلي‌ترين نقاط حمله‌ي خود را هميشه بسيج قرار داده‌اند. بسيج را متهم كردند. در ميدانهاي سياسي، بازيگران سياسي هرچه خواستند عليه بسيج گفتند. بسيج، آرام - مثل يك اقيانوسِ آرام و پر عمق - در پاسخ به آنها چيزي نگفت و چيزي نمي‌گويد؛ و چيزي نگوئيد.(بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار گردانهاي نمونه عاشورا و الزهراي بسيج 5/9/86)

دشمني مستمر با بسيج

هميشه بسيج مورد تهاجم لفظي و عملي دشمنان قرار داشته است. سمپاشي و لجن‌پراكني عليه بهترين جوانان اين كشور كه در صفوف بسيج مستقرند، مخصوص يك دوره از دوره‌هاي پس از انقلاب نيست؛ از اول بوده، تا امروز هم بوده است؛ خواهد بود؛ بعد از اين هم خواهد بود. البته دشمنان موفقيت‌هاي بسيج را مي‌بينند.(بيانات در ميدان صبحگاه ستاد نيروي مقاومت بسيج 2/6/84)

ناکامي دشمنان در تضعيف و انفعال بسيج

دشمن در يك برهه‌اي - كه امروز هم دنباله‌هايش كم و بيش هست - در تبليغات گوناگون جهاني، عليه بسيج متمركز شد. آنچه توانستند، گفتند. بسيج را بمباران تبليغاتي كردند، براي اينكه او را از چشم مردم بيندازند، اما نتوانستند؛ «يحقّ اللَّه الحقّ بكلماته». خداي متعال نميگذارد اين حقيقت روشن پنهان بماند؛ لذا بسيج بحمداللَّه روزبه‌روز آبرويش در كشور ما بيشتر شده است. در سرتاسر كشور، جوانها در بخشهاي مختلف، به بسيج به چشم يك هويت درخشنده‌ي باعظمتِ مظهر عزم و اراده نگاه ميكنند؛ اين را شما بسيجي‌ها بايستي تقويت كنيد؛ اين را با توجه به همان سه عنصري كه گفته شد - عنصر بصيرت، عنصر اخلاص، عنصر عمل بهنگام و به اندازه - تقويت كنيد. افراط نبايد باشد، تفريط هم نبايد باشد. (بيانات در ديدار هزاران نفر از بسيجيان استان قم‌ 2/8/89)

مخالفان بسيج، خدمت به کشور نمي‌کنند!

در اين روزها و سالها كه به بهاي خون شهدا و آسيب ديدن سلامتي جانبازان و به بركت مجاهدت رزمندگان، كشور ما از امنيّت و آسايش برخوردار است، كساني كه عليه نيروهاي مسلّح و بسيج حرف مي‌زنند، بدانند به مصالح و آينده‌ي كشور هيچ خدمتي نمي‌كنند. (بيانات در ديدار خانواده‌هاي شهداي نيروهاي مسلح 4/7/80)

 ب- علل دشمني با بسيج:

بسيج؛ مايه‌ي عزت کشور و ملت

هر چيزي كه مايه‌ي عزت كشور و عزت ملت و ايستادگي ملت و استقامت ملت است، بدون شك آماجي از آماجهاي دشمن است.(بيانات در ديدار جمعي از اساتيد دانشگاه‌ها 2/6/90)

بسيج؛ نشانه‌ي اقتدار ملت ايران

هرجا و هر چيزي كه نشانه‌اي از اقتدار ملت در آن وجود دارد، براي دشمن يك آماج و يك هدفِ حمله است. اقتدار نظام، اقتدار دولت، اقتدار مسؤولان كشور - كه خلاصه‌ي اقتدار ملت و انعكاس اقتدار ملي است - براي آنها يك هدف براي حمله است. هر چيزي كه اقتدار معنوي و مادّي شما ملت را تضمين مي‌كند، دشمن با آن مخالف است. دشمن، با بسيج و پيگيري احكام اسلامي و مبارزان راستين و ثابت‌قدم و روحانيت و جوانان مؤمن در دانشگاهها و مسؤولان پارسا و پيگير و جدّي مخالف است.(بيانات در خطبه‌هاي نماز عيد سعيد فطر 15/9/81)

نقش بسيج در حفظ انقلاب، عامل هجمه عليه آن

اين جاست كه بايد راز حمله تبليغاتي به بسيج را فهميد چرا در تبليغات جهاني و راديوها به بسيج اهانت مي‏شود؟ چرا آن كساني كه هميشه چشم به دهان بيگانگان دارند تا حرف آنها را تكرار كنند نسبت به بسيج زبان به ناسزا مي‏گشايند؟ بسيج را كه در خور تشريف و تعظيم و تحسين است، مورد اهانت و بي مهري قرار مي‏دهند؟ چون نقش بسيج را در حفظ استقلال ملي، در حفظ غرور ملي، در حفظ افتخارات ملي، در تامين منافع ملي، و بالاخره و بالاتر از همه در اعلاي پرچم اسلام و نظام جمهوري اسلامي مي‏دانند؛ به جد با بسيج دشمنند؛ اما دشمني آنها فايده‏يي ندارد. (در اجتماع بزرگ بسيجيان شركت كننده در اردوي ياران امام علي(ع)  29/7/79)

پاسداري بسيج از انقلاب اسلامي و ارزش‌هاي آن

از آنجا كه بسيج، پاسدار انقلاب اسلامي و ارزشهاي آن است، لذا دشمني سرويسهاي جاسوسي آمريكا و رژيم صهيونيستي با بسيج شديدتر است...»( بيانات در جمع بسيجيان استان اردبيل، 6/5/79

دشمني با بسيج به دليل کارآمدي

دشمنان مي‌دانند كه حضور بسيجي، واقعيت بسيج در كشور و در ميان ملت ايران چه‌قدر اهميت دارد؛ لذا همت مي‌گمارند بر اين‌كه اين حقيقت مؤثر و كارآمد و نافذ را مورد تهاجم قرار بدهند. (بيانات در ديدار جمع کثيري از بسيجيان به‌مناسبت هفته‌ي بسيج 4/9/88)

حل مشکلات کشور به‌دست بسيج؛ رمز دشمني با آن

كساني كه اهل تأمل و تدبرند، حدس بزنند كه چرا در شعارهاي كساني كه حرف و نفس و حركت خودشان را از راديوي اسرائيل ميگيرند، در درجه‌ي اول، شعار بر ضد بسيج است؟ آيا خودشان ميفهمند كه چرا شعار بر ضد بسيج ميدهند، يا نميفهمند؟ اين را من نمي‌توانم قضاوت كنم. اما اين، حقيقت كار است. اين كليد طلائي حل بسياري از مشكلات آينده، مورد بغض و عداوت آن كساني است كه نمي‌خواهند آينده، آينده‌ي خوبي و سرافرازي و موفقيت‌آميزي براي نظام جمهوري اسلامي باشد؛ لذا مي.خواهند اين كليد طلائي را بشكنند؛ لااقل در چشم من و شما آن را كوچك كنند. البته نخواهند توانست و معلوم است.(بيانات در ديدار بسيجيان استان خراسان شمالي‌ 24/7/91)

طرفداري از اسلام و ايستادگي در پاي نظام اسلامي

دشمني آنها با ملت ايران به‌خاطر همين گناه بزرگ است: طرفداري از اسلام و ايستادگي در پاي نظام اسلامي و دفاع جانانه از آن. با جوانان ما هم به همين دليل دشمنند.(بيانات در ديدار مردم قم 19/10/81)

عناد با شاخصه‌هاي تفکر بسيجي

از اين‌كه جوانهاي ما روح جهادگر داشته باشند، ناراحتند؛ از اين‌كه جوانهاي ما مؤمن باشند، ناراحتند؛ از اين‌كه جوانهاي ما در مراسم مذهبي شركت كنند، ناراحتند.(بيانات در خطبه‌هاي نما�� جمعه‌ي تهران 15/8/83)

ترس از آينده‌اي روشن بسيج و تبديل شدن به الگوي ملت‌ها

جوانان عزيز من؛ بسيجيان عزيز، جوانان مؤمن، دل‌هاي نوراني‌اي كه آيات خدا را شنيديد، پذيرفتيد، فهميديد و به كار بستيد! آينده متعلّق به شماست. ميدان در مقابل شما باز است؛ پس خودتان را در همه‌ي جبهه‌ها و عرصه‌هاي گوناگون آماده كنيد. البته همه بدانند كه اين راه، راهي است كه اگر يك ملت مثل شما، آن را با موفقيّت بپيمايد و به فضل پروردگار به نتايج آن برسد، ملت‌هاي ديگر از آن درس مي‌گيرند و راه را پيدا مي‌كنند. اين، همان چيزي است كه استكبار را وادار مي‌كند كه با همه‌ي وجود بخواهد عليه ملت ايران وارد اقدام‌هاي خشن و خصمانه شود.(بيانات در اجتماع نيروهاي شرکت کننده در مانور عظيم طريق‌القدس 3/2/76)

ج- شيوه‌هاي دشمني با بسيج:

دشمنان درصدد انکار و تحقير بسيج

امروز بسيج در كشور ما يك حقيقت عظيم و غيرقابل انكار و بي‌نظيري است. درست است كه تبليغات دشمنان و به تبع آنها مناديان طرفدار آنها در داخل كشور سعي ميكنند بسيج را كوچك كنند، تحقير كنند و به بسيج اهانت كنند؛ اينها به خود كلام خدا هم اهانت كردند، به خود پيغمبر هم اهانت كردند. چيزي كه در باطن خود داراي عظمت و درخشندگي است، با اهانتِ اهانت‌كنندگان و تهمتِ تهمت‌زنندگان نه كوچك ميشود، نه از درخشندگي آن كاسته ميشود.(بيانات در جمع 110 هزار بسيجي‌ در روز عيد غدير در آستانه‌ي روز بسيج مستضعفين‌ 4/9/89)

القاء پايانِ کار بسيج بعد از پايان جنگ

خيليها مي‌خواستند بعد از تمام شدن جنگ، چنين وانمود كنند كه بسيج تمام شد. اين، يك تلقين شيطاني بود، كه شايد دستهاي دشمن هم در آن بي‌تأثير نبود. اما من عرض مي‌كنم كه بسيج تمام شدني نيست. بسيج بايد روزبه‌روز توسعه پيدا كند و قوي شود. روحيه‌ي بسيجي و معرفت بسيجي بايد فراگير شود، تا اين كشور بتواند بار سنگيني را كه بردوش دارد - كه همان بار هدايت الهي و سعادت انسانهاست - به سر منزل برساند. لذا، بسيج، تمام شدني نيست.(بيانات در ديدار با فرماندهان بسيج سراسر کشور 27/8/71)

بايد به اين سؤال پاسخ گفت كه بعد از آن‌كه جنگ تحميلي، با گذشت قريب هشت سال به پايان رسيد، نيروهاي بسيجي و رزمندگان جوان و پرشور، چه موقعيت و جايگاهي در جامعه‌ي ما دارند؟ شايد اين هم يكي از شگردهاي دشمن باشد كه وانمود كند بعد از پايان جنگ، رزمندگان - چه آن‌هايي كه در ميدان جنگ امتحان دادند و توفيق يافتند كه مجاهدت و فداكاري كنند و چه جوانان پرشوري كه قدرت و روح دفاع را در خود مي‌يابند، ولي از اين‌كه در ميدانهاي جنگ حضور زيادي داشته باشند، نااُميدند - نسبت به نقش دفاع از انقلاب، دلسرد و نوميد شده‌اند.(بيانات در ديدار با جمعي از بسيجيان و روحانيون تهران، مدرسان و طلاب اهل سنت استان خراسان، اقشار مختلف مردم اردستان و مسئولان و کارکنان گمرک کشور و گروهي از اعضاي حزب الله لبنان 5/7/68)

بعضي تصوّر كردند كه با پايان جنگ، بسيج هم پايان خواهد گرفت. بعضي هم صلاح‌انديشي كردند كه با پايان دوران جنگ، ديگر احتياجي به بسيج نيست! فكرهايي كه از نور بصيرتِ معنوي برخوردار نيست، بهتر از اين محصولي نمي‌دهد. بسيج، آن روز از مرزهاي نظامي جغرافيايي كشور دفاع كرد و در ميدان رزم توانست خود را نشان دهد؛ اما مگر مرزهاي دفاعي انقلاب فقط به مرزهاي جغرافيايي منحصر مي‌شود؟(بيانات در جمع يکصد و ده هزار نفر از نيروهاي بسيجي شرکت‌کننده در اردوي رزمي ـ فرهنگي علويون 21/8/80)

تلاش براي انزواء بسيجيان

اگر جوان بسيجي را، جوان مؤمن را، جوان بااخلاص را - كه هيچ چيز نمي‌خواهد جز اين‌كه ميداني باشد كه در راه خدا مجاهدت كند - در انزوا انداختيم و آن آدم پرروي افزون‌خواه پرتوقع بي‌صفاي بي‌معنويت را مسلط كرديم چه؟ آن وقت همه چيز دگرگون خواهد شد.(بيانات در ديدار فرماندهان گردانها، گروهانها و دسته‌هاي عاشوراي نيروي مقاومت بسيج سراسر کشور، در سالروز شهادت امام سجاد(ع) 22/4/71)

تلاش براي سرد کردن و بي انگيزه کردن بسيجيان

خيال نكنيد اين تبليغاتي كه به وسيلة‏ بيگانگان و راديوهاي خارجي عليه بسيجي و انگيزه‏دارهاي انقلابي انجام مي‏گيرد، تصادفي است. نه، دقيقاً مي‏فهمند چه كار دارند ميكنند. ميخواهند جوانهاي مؤمن و بااخلاص را سرد كنند. (ديدار با مديران اجرايي و مسئولان استان گيلان، 15/2/80)

تمسخر بسيج

جدا كردن دلها و ايجاد دشمني ميان گروهها و قشرهاي مختلف مردم و به تمسخر گرفتن و سبك شمردن روحية ايثار و فداكاري شهدا، جانبازان، آزادگان، خانوادة شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و جريان عظيم بسيج از كارهاي دشمن است. (ديدار با اقشار مختلف مردم قم، 19/10/78)

بد معنا کردن بسيج

بعضي‌ها اصرار دارند بسيجي را در محيط دانشگاه و بيرون دانشگاه بد معنا كنند؛ اما از كساني كه حرفهاي بوقهاي تبليغاتي دشمنان اين ملت را تكرار مي‌كنند، انتظار زيادي نيست.(بيانات در ديدار دانشجويان بسيجي 5/3/84)

القاء نظامي بودن صرف بسيج

در شرايط كنوني كشور، بعضي كسان با همان تفسير غلطي كه فكر مي‌كنند بسيج يك مجموعه‌ي نظامي است، يا سپاه و ارتش و نيروهاي نظامي، فقط در دوران جنگ حضورشان لازم است و بعد بايد به‌كلّي فراموش شوند و كنار بروند، با اين تحليل غلط معتقدند كه همه‌ي ارزشهاي بسيجي، همه‌ي ارزشهاي خوب الهي - كه بسيج مظهر آن است - بايستي از جامعه كنار برود! البته اين تبليغ دشمن است.(بيانات در ديدار گروه کثيري از پاسداران و بسيجيان به‌مناسبت ميلاد امام حسين(ع) و روز پاسدار 2/9/77)

نفوذ دشمن در صف نيروهاي مؤمن و حزب‌اللهي

من يقين دارم - و تجربه‌هاي اين چند سال هم نشان داده - تا نيروهاي مؤمن و حزب‌اللهي براي انجام كاري به ميدان مي‌آيند، يك عده عناصر بدلي و دروغين، با نام اينها در گوشه‌اي فسادي ايجاد مي‌كنند تا ذهن مسؤولين را نسبت به نيروهاي مؤمن و حزب‌اللهي و مردمي چركين كنند. مواظب باشيد.(بيانات در ديدار فرماندهان گردانها، گروهانها و دسته‌هاي عاشوراي نيروي مقاومت بسيج سراسر کشور، در سالروز شهادت امام سجاد(ع) 22/4/71)

امتياز به بسيجيان و ايثارگران، كم‌تر از حق آن‌هاست

گاهي نقهايي مي‌زنند كه مثلاً چرا در دانشگاه، چرا در وزارتخانه‌ها، چرا در فلان جا، به خانواده‌هاي شهدا يا به ايثارگران يا به بسيجيها، امتياز مي‌دهند؟ به اينها، اعتنايي نكنيد. آنچه به عنوان امتياز - كه بحمداللَّه امروز قانوني هم است - به اينها داده مي‌شود، زيادتر از آنچه كه آنها مستحقش هستند، نيست؛ بلكه در مقابل آنچه دستاورد تلاش آنهاست، واقعاً به مراتب كمتر هم هست.( بيانات در ديدار رئيس جمهور و هيأت وزيران، به مناسبت هفته‌ي دولت، 08/06/75)

 رضاموحدی




:: موضوعات مرتبط: تحلیل روز , ,
:: بازدید از این مطلب : 1061
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : دو شنبه 3 آذر 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');