بي‌اعتمادي مطلق به امريکا، نتيجه عقلانيت و تجربه است
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 362
بازدید هفته : 643
بازدید ماه : 2905
بازدید کل : 190166
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

رهبر معظم انقلاب در ديدار فرماندهان سپاه پاسداران‌ انقلاب اسلامی:
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار شرکت‌کنندگان در همايش سراسري فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، سپاه را «سنگر مستحکم انقلاب» و...

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار شرکت‌کنندگان در همايش سراسري فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، سپاه را «سنگر مستحکم انقلاب» و «عنصر شاخص دفاع از امنيت داخلي و خارجي و هويت برجسته و ممتاز و مورد نياز براي پيشرفت کشور و حرکت به سوي آرمان‌ها» دانستند و ضمن اشاره به برخي انحراف‌ها براي مقابله با اجزاي اصلي قدرت نرم و معنوي نظام اسلامي و تحريف آنها گفتند: يکي از اجزاي مهم قدرت نرم جمهوري اسلامي، بي‌اعتمادي مطلق به قدرت‌هاي سلطه‌گر و در رأس آنها امريکاست و اين بي‌اعتمادي بايد روز‌به‌روز گسترش يابد.  
   
سپاه شجره طيبه‌اي که از آن ايمان و جهاد مي‌تراود
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي سخنان خود، فرمان امام(ره) براي تشکيل نيروهاي سه‌گانه سپاه را ناشي از نگاه نافذ و دورانديشانه و دل نوراني آن مرد بزرگ و الهي دانستند و در خصوص اهميت و ارزش و جايگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي افزودند: جمله معروف امام(ره) مبني بر اينکه «اگر سپاه نبود کشور هم نبود» به اين دليل بود که سپاه، شجره طيبه‌اي است که از هويت آن، ايمان و حرکت انقلابي و جهادي مي‌تراود و حفظ کشور و انقلاب نيز منوط به استمرار اين عناصر مهم است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي لازمه رسيدن به آرمان بزرگ انقلاب يعني «تشکيل تمدن نوين اسلامي» و دفاع از نظام اسلامي در برابر توطئه‌ها را «حرکت انقلابي و جهادي» برشمردند و گفتند: اکنون بعد از گذشت ۳۷ سال از انقلاب اسلامي، به خصوص بعد از دوران دفاع مقدس، حقيقت سخن آن انسان عميق، مجرب و متوکل به خدا در مورد سپاه، بيش از پيش روشن‌تر شده و بايد گفت «سپاه سنگر مستحکم انقلاب است.» ايشان با تأکيد بر اينکه دفاع از امنيت داخل و خارج از مرزها يکي از وظايف اساسي سپاه پاسداران است، خاطرنشان کردند: سپاه علاوه بر حفظ امنيت و مسائل دفاعي، در عرصه‌هاي ديگري همچون سازندگي، عمران، خدمت‌رساني به محرومان، مسائل فرهنگي و هنري و توليد فکر انقلابي، نقش‌آفرين و تأثيرگذار است که اين اقدامات بايد ادامه يابند و به اطلاع مردم و افکار عمومي نيز رسانده شوند. رهبر انقلاب اسلامي، اقدامات دفاعي، سازندگي و فرهنگي سپاه را برجسته و ممتاز خواندند و با تأکيد بر اينکه چنين ارزيابي از اقدامات سپاه، واقع‌گرايانه و غيرجانبدارانه است، افزودند: حتي دشمنان نظام و انقلاب نيز چنين قضاوتي درباره سپاه پاسداران دارند. فرمانده کل قوا با تأکيد بر اينکه حفظ هويت سپاه، اقدامي مهم و نيازمند هوشياري و آسيب‌شناسي دائمي است، خاطرنشان کردند: حفظ، به معناي توقف در زمان نيست بلکه بايد همگام با تغيير ابزارها و پيشرفت‌هاي دشمن، سپاه نيز به پيشرفت‌هاي خود در عرصه‌هاي علم و فناوري و نوآوري‌ها قانع نباشد و حرکت رو به جلو متوقف نشود.
   
آن اظهارات غلط و ناصحيح بود
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، «امنيت» را موضوعي بسيار مهم و زمينه‌ساز پيشرفت معنوي و مادي جامعه خواندند و گفتند: از جمله وظايف سپاه، تأمين امنيت داخلي و خارجي است و اگر امنيت خارجي وجود نداشته باشد و در خارج از مرزها جلوي دشمن گرفته نشود، امنيت داخلي هم از بين خواهد رفت. ايشان، لازمه رفع تهديدهاي نظامي را اقتدار روزافزون نيروهاي مسلح دانستند و افزودند: در طول سال‌هاي گذشته گاهي اوقات سخناني از جانب برخي مسئولان مطرح شده مبني بر اينکه رفع تهديد نظامي و جنگ به دليل فلان اقدام بوده است، در حالي که اين سخنان صحيح نيست، زيرا تنها عامل رفع تهديد نظامي، «اقتدار دفاعي و نظامي» و «ايجاد ترس و رعب در دشمن» بوده و خواهد بود. رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به برخي اظهارنظرهاي اخير مبني بر اينکه علت پيشرفت برخي کشورها، جمع‌آوري سازمان‌هاي نظامي آنها بوده است، تأکيد کردند: باور اين سخنان از کساني که به آنها نسبت داده شده، بسيار سخت است، اما اگر چنين سخناني واقعاً بيان شده باشد، حرف غلطي است.
    
هيچ عاقلي نيروي نظامي خود را کنار نمي‌گذارد
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: کشورهايي که گفته مي‌شود سازمان نظامي خود را جمع آوري کردند، به اختيار خود اين کار را نکردند بلکه آنها در جنگ جهاني نابود شده بودند و به آنها اجازه ندادند که سازمان نظامي داشته باشند. ايشان تأکيد کردند: هيچ عاقلي نيروي دفاعي خود را کنار نمي‌گذارد، بنابراين بايد قدرت دفاعي کشور را روز به روز استحکام بخشيد.
رهبر انقلاب اسلامي، «ايمان» را عامل اصلي استحکام توان دفاعي کشور برشمردند و خاطرنشان کردند: جنگ نامتقارن به همين معناست و طرف مقابل با وجود داشتن ابزار و تجهيزات پيشرفته، فاقد عامل ايمان است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: نمونه بارز جنگ نامتقارن در عراق روي داد و آن هنگامي بود که نيروهاي مردمي عراق که فاقد تجهيزات پيشرفته نظامي هستند اما از ايمان بالايي برخوردارند، توانستند مناطقي را آزاد کنند که نظاميان امريکا و هم‌پيمانان آنها، از ابتداي حضور در عراق نتوانسته بودند آن مناطق را به تسلط خود در آورند.
   
نفي مفهوم استقلال، پيروي از نظم ترسيمي سلطه گران
ايشان در ادامه سخنان خود به موضوع «تحريف اجزاي قدرت نرم نظام اسلامي» نيز اشاره کردند و گفتند: در کنار حرف‌هاي غلطي که درباره توان دفاعي کشور گفته مي‌شود، برخي غلط‌پردازي‌ها و تحريف‌ها هم درباره بعضي از مفاهيم انقلاب انجام مي‌شود که خطر آن، از سخنان غلط بيشتر است. رهبر انقلاب اسلامي، نفي مفهوم «استقلال» و مساوي دانستن آن با انزوا را يکي از اين تحريف‌ها برشمردند و افزودند: هدف اصلي از نفي استقلال، پيروي از نظم‌هاي ترسيمي قدرت‌هاي سلطه‌گر است که متأسفانه عده‌اي دانسته يا ندانسته، در حال تکرار اين موضوع هستند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، «استقلال، فرهنگ و اعتقادات» را مايه هويت يک ملت دانستند و تأکيد کردند: به چه دليلي بايد از هويت واقعي خود دست کشيد و از روش‌هاي غلط و مفتضح غربي‌ها پيروي کرد؟ ايشان، موضوع شرم‌آور «همجنس‌گرايي» را يکي از موارد برخلاف مصلحت و خلقت بشر برشمردند و گفتند: در تبليغات جهاني به گونه‌اي فضاسازي و هوچي‌گري مي‌کنند که اگر کسي منکر اين مسائل خلاف شود، احساس انزوا کند و به همين علت حتي برخي مقامات غربي براي رأي آوردن از چنين تفکر غلطي اعلام طرفداري مي‌کنند. رهبر انقلاب اسلامي افزودند: نتيجه عدم استقلالي که غربي‌ها بر آن تأکيد مي‌کنند، چنين وضعيتي است، حال آيا ما بايد تفکر الهي و نوراني اسلام را رها کنيم و پيرو چنين تفکر مفتضحي شويم؟
   
آرمانگرايي عين عقلانيت است
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي يکي ديگر از تحريف‌هاي اجزاي قدرت نرم نظام اسلامي را «مساوي دانستن آرمانگرايي با عدم عقلانيت» دانستند و خاطرنشان کردند: آرمانگرايي عين عقلانيت است، زيرا اگر ملتي بدون آرمان شود، همانند وضعيت امروز جوامع غربي از درون تهي و پوچ خواهد شد. ايشان تأکيد کردند: آنچه که موجب شوق به پيشرفت و حرکت در ملت‌ها مي‌شود، آرمان‌ها هستند و هرچه اين آرمان‌ها والاتر، مجرب‌تر و نوراني‌تر باشند، حرکت صحيح‌تر خواهد بود. رهبر انقلاب اسلامي به يکي ديگر از تحريف‌ها در خصوص اجزاي قدرت نرم نظام اسلامي اشاره کردند و گفتند: يکي از عناصر قدرت نرم جمهوري اسلامي ايران، «بي‌اعتمادي مطلق به قدرت‌هاي سلطه‌گر جهاني» است که امروز مظهر آن امريکاست.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأکيد بر لزوم گسترش بي‌اعتمادي مطلق به امريکا افزودند: متأسفانه برخي‌ها حاضر نيستند اين بي‌اعتمادي را قبول کنند و اگرچه به زبان مي‌گويند امريکا دشمن است، اما احساس واقعي بي‌اعتمادي به امريکا، در آنها وجود ندارد. ايشان خاطرنشان کردند: هنگامي که در انسان احساس دشمني و بي‌اعتمادي واقعي به طرف مقابل وجود داشته باشد، در مذاکرات و ديدارها، الزامات آن را رعايت مي‌کند و به گفته‌هاي طرف مقابل مطلقاً اعتماد نخواهد کرد.
   
بي‌اعتمادي مطلق به امريکا نتيجه عقلانيت ناشي از فکر و تجربه
رهبر انقلاب اسلامي، بي‌اعتمادي مطلق به امريکا را نتيجه عقلانيت ناشي از فکر و عمق و تجربه دانستند و گفتند: موضوع دشمني امريکا را در طول سال‌هاي متمادي بعد از انقلاب و در قضاياي اخير مذاکرات هسته‌اي و در مسائل ديگر ديده‌ايم. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به يک نمونه تاريخي اشاره کردند و افزودند: در قضيه مشروطه، هنگامي که به انگليسي‌ها اعتماد و راه به سمت سفارت آنها کج شد، ضربه اساسي وارد و نتيجه آن ۷۵ سال عقب ماندن کشور، شد. ايشان خطاب به برخي کشورهاي منطقه خاطرنشان کردند: اگر هوشيار نباشيد و ترفند نظام سلطه امريکا را درک نکنيد و فريب لبخند آنها را بخوريد، شما هم ممکن است ۵۰ يا حتي ۱۰۰ سال عقب بيفتيد.
رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: اگر ما امروز راه را براي مذاکره با امريکايي‌ها و وسوسه‌هاي آنها در بخش‌هاي مختلف باز کنيم، نه فقط زمينه‌ساز نفوذ آشکار و پنهان آنها شده‌ايم بلکه پيشرفت مورد نظر کشور هيچ‌گاه محقق نخواهد شد و عقب‌ماندگي قطعي خواهد بود.
    
مسئولان پاسخي در رد ضرر مذاکره ندارند
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأکيد بر لزوم هوشياري و بيداري مسئولان در قبال نفوذ و سلطه دشمن خاطرنشان کردند: امريکايي‌ها اصرار دارند که ما با آنها درباره مسائل منطقه غرب آسيا به‌ويژه سوريه، عراق، لبنان و يمن مذاکره کنيم؛ هدف واقعي آنها از اين درخواست‌هاي مذاکره چيست؟ آنها هدفي جز جلوگيري از حضور جمهوري اسلامي ايران در منطقه به عنوان عامل اصلي ناکامي‌هاي امريکا، ندارند. ايشان با اشاره به ترفندهاي مذاکراتي امريکايي‌ها و دشمني‌هاي آشکار آنها که نمونه‌هايي از آن در مذاکرات هسته‌اي ديده شد، گفتند: عقلانيت اقتضا مي‌کند، نسبت به کساني که دشمني خود را آشکار کرده‌اند، بي‌اعتمادي مطلق داشته باشيم. رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به برخي زمزمه‌ها براي مذاکره با امريکا درخصوص مسائل منطقه نيز تأکيد کردند: مذاکره با امريکا نه تنها فايده ندارد، بلکه ضرر هم دارد و اين موضوع، با استدلال به مسئولان سطوح بالاي کشور گفته شده و آنان نيز پاسخي در رد آن نداشتند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأکيد بر اينکه مذاکره نه تنها دشمني‌ها را کم نمي‌کند بلکه زمينه را براي نفوذ باز مي‌کند، به امنيت حاکم بر کشور اشاره کردند و افزودند: دشمن تمام تلاش خود را براي بر هم زدن امنيت کشور قرار داده است، بنابراين همه سازمان‌هاي نيروهاي مسلح و دستگاه‌هاي مربوطه بايد از اين امنيت به عنوان يک دستاورد مهم در دنياي ناامن امروز، محافظت کنند. ايشان علاوه بر امنيت محيط زندگي، امنيت فرهنگي و فکري را نيز بسيار مهم برشمردند و تأکيد کردند: سپاه بايد در همه اين موارد نقش‌آفريني داشته باشد.
   
پاسداران اجازه ندهند روحيه انقلابي آنها تضعيف شود
فرمانده کل قوا سپس در بيان چند توصيه خطاب به پاسداران انقلاب اسلامي، محور همه توانايي‌هاي سپاه را «ايمان و روحيه انقلابي و جهادي» دانستند و افزودند: نبايد اجازه داد که روحيه انقلابي با ميل و دل بستن به دنيا و وارد شدن در مسابقه تجمل‌پرستي و اسراف تضعيف شود. «لزوم حفظ پيوستگي نسل‌هاي جديد سپاه با مفاهيم انقلاب» و «اهميت مسئله آموزش»، توصيه‌هاي بعدي رهبر انقلاب اسلامي بود. ايشان همچنين از «بسيج» به‌عنوان «ظرفيتي ملي» ياد کردند و با اظهار خرسندي از فعاليت‌هاي فراوان در اين مجموعه مردمي، بر عمق‌بخشي به فعاليت‌ها تأکيد کردند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به «نقش الگو و آينده‌ساز ملت ايران در تحولات جهاني» خاطرنشان کردند: اگر مسئولان و مردم بتوانند اقتصاد مقاومتي را به معناي واقعي محقق و کشور را از جادوي مالي و پولي دشمن خلاص کنند و ارزش و آقايي دلار را در زندگي اقتصادي بشکنند، کشورهاي ديگر را نيز نجات داده‌اند و براي آنها الگو خواهند شد.
رهبر انقلاب اسلامي، علت عصبانيت دشمنان از ملت ايران را همين ويژگي الهام‌بخشي جمهوري اسلامي خواندند و افزودند: حرکت ملت ايران با وجود انبوه فشارها، تحريم‌ها و تهديدها روز به روز شفاف‌تر و شجاعانه‌تر و نهال پاک و مبارک انقلاب اسلامي هر روز تناورتر شده است. ايشان با اشاره به تلاش دستگاه‌هاي تبليغاتي تحت سلطه صهيونيست‌ها براي پوشاندن اين واقعيات درخشان، استقبال‌هاي مردمي از مسئولان در برخي سفرهاي خارجي را دليل ديگري بر الگو شدن ملت ايران دانستند و افزودند: جمهوري اسلامي هنوز در ابتداي راه دستيابي به اهداف و آرمان‌هاي والاست اما همين مقدار از حرکت و نشان دادن استقلال، ايستادگي و عزم راسخ نيز دل‌هاي ملت‌ها را به خود جذب کرده است.
   
فرداي کشور بسيار بهتر از امروز خواهد بود
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأکيد بر لزوم ادامه دادن اين راه نوراني با قدرت و آمادگي مادي و معنوي روزافزون، خاطرنشان کردند: درس قرآن به ما اين است که در مقابل دشمني‌ها بايد با ياري جستن از خداوند، استقامت و پايداري کرد، زيرا خدا و هدايت الهي همراه ماست. رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: اگر ما انگيزه، ايمان و عزم راسخ خود را حفظ کنيم و عقل و تدبير را به‌درستي به کار ببنديم، بر تدابير همه‌جانبه دشمنان فائق خواهيم آمد و برخلاف تصور برخي که خيال مي‌کنند، محاصره شده‌ايم، همه دشمنان را به خاک خواهيم نشاند. ايشان تأکيد کردند: من نسبت به آينده هيچ نگراني ندارم و معتقدم به توفيق الهي، فرداي کشور از امروز آن، بسيار بهتر خواهد بود. پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدي، نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با تبريک دهه امامت و ولايت، رويکرد فرماندهان و مسئولان سپاه و بسيج را تداوم گفتمان امام و رهبري خواند و گفت: سپاه همه ظرفيت‌هاي خود را براي عمل به وظايف و مأموريت‌ها و برافراشته نگه داشتن پرچم تمدن‌ساز انقلاب اسلامي به‌کار خواهد گرفت. همچنين سردار سرلشکر جعفري، فرمانده کل سپاه در گزارشي گفت: سپاه براي انجام رسالت خود بر حفظ ظرفيت‌هاي انقلاب اسلامي، گسترش سطح قدرت در جهان اسلام، کمک به تحقق آرمان‌هاي انقلاب و مبارزه با مظاهر اشرافي‌گري، فساد، تبعيض و وادادگي تمرکز دارد. سرلشکر جعفري افزود: اساس راهبرد بازدارندگي سپاه، ارتقاي معنويت و حفظ روحيه انقلابي در همه سطوح است. فرمانده کل سپاه با بيان اينکه نمي‌گذاريم طرح‌هاي خباثت‌آلود امريکا براي نفوذ و استحاله نظام تحقق يابد، تأکيد کرد: اطمينان داشته باشيد ريشه‌ها و سرشاخه‌هاي شجره خبيثه‌اي که بخواهد سياست‌هاي امريکا را در کشور نفوذ دهد، قطع خواهد شد و انقلاب اسلامي با حمايت‌ها و هدايت‌هاي فرمانده کل قوا براي عبور از مرحله سوم تکوين خود پاسداري مي‌شود.




:: موضوعات مرتبط: تحلیل روز , ,
:: بازدید از این مطلب : 959
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : دو شنبه 29 شهريور 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');