خبرویزه روزنامه ها(29) 24خرداد94
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 64
بازدید هفته : 705
بازدید ماه : 2967
بازدید کل : 190228
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

عضو شورای شهر منحله تهران که دولت روحانی را رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان خوانده، تصریح کرد دولت، استراتژی پایه کارآمدی ندارد و هر دستگاهی کار خودش را می‌کند. اصغرزاده در عین حال اصلاح‌طلبی را یک گفتمان و اعتدال را یک روش توصیف کرد.

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

** کیهان

اسلحه خروج از حاکمیت را کشیدیم اما نباید مسئله را حیثیتی می‌کردیم!

دبیرکل حزب منحله مشارکت می‌گوید خروج از حاکمیت حرف بی‌حساب و کتابی نبود و چیزی مثل ژست کشیدن اسلحه است. او در عین حال می‌گوید این طرح، عملا طرحی برای انجام نشدن بود!

رضا خاتمی در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته است: این تئوری آقای عبدی آن زمان حرف بی‌خود و بی‌حساب و کتابی نبود اما اجرایش به زمینه‌هایی نیاز داشت. آقای عبدی حرفش درست بود. بالاخره ما باید خطوط قرمزی داشته باشیم. باید معلوم باشد خطوط قرمزمان کجاست. اگر طرف مقابل احساس کند که هر چه به پیش بیاید و شما عقب‌نشینی می‌کنید بی‌شک جلوتر می‌آید. همین بود که می‌گفت یک جایی باید سرجای‌مان بایستیم. اما این طرح اساسا خوش‌باورانه مطرح شده بود چرا که زمان‌هایی هست که اگر از دست برود شما فرصت ندارید دیگر از پشتوانه اجتماعی‌تان استفاده کنید و البته اگر هم بیجا و بی‌موقع بخواهید از این سرمایه استفاده کنید، جز استهلاک و میرایی جریان دستاوردی نخواهیدداشت. این طرح در آن زمان نمی‌توانست همه جوانب ماجرا را با هم ببیند. ایشان می‌گفت؛ باید نشان دهید یک سلاحی دارید و هر آن ممکن است این سلاح را بکشید.

وی افزود: این طرح اجزای مختلفی داشت که یکی هم این بود که جریان مقابل باید احساس کند هر آن احتمالا برگ برنده شما که همان پشتوانه اجتماعی و مردمی است رو خواهد شد. نکته دوم این است که اگر بخواهد این اجرا شود همه اصلاح‌طلبان درون حاکمیت باید آن را قبول کنند که این عملا غیرممکن بود. گفته می‌شد برویم اصلاح‌طلبان را توجیه کنیم. رئیس دولت اصلاحات، دولت و مجلس و جاهای دیگر را توجیه کنیم که متحد شوند تا به طرف مقابل بگویند اگر نگذارید کار کنیم ما حاضریم همگی کنار برویم.

وی می‌افزاید: رئیس دولت اصلاحات در برابر این طرح گارد داشتند. عده‌ای از دوستان آقای عبدی و ما بودند که مسخره می‌کردند. طبع‌شان این طور بود. رئیس دولت اصلاحات به شدت مخالفت می‌کرد و آن را تند و غیرعملی می‌دانست.

گرچه گاهی اوقات حوادثی پیش می‌آمد که آقای عبدی می‌گفت پیش‌بینی من تحقق پیدا کرد. مثلا همان‌جا که رئیس دولت اصلاحات می‌گوید اگر این دو لایحه نشود فایده‌ای ندارد یا مثلا اینکه می‌خواهند تدارکاتچی باشیم.

رضا خاتمی گفت: مهم‌ترین اشکالی که بخواهیم به رئیس دولت اصلاحات وارد کنیم یک جاست؛ آنجا که رئیس دولت اصلاحات سرنوشت را به آن دو لایحه گره زد. خیلی از دوستان معتقد بودند که این دو لایحه را نباید حیثیتی کرد.

وی در پاسخ این سوال که مشکل اصلاح‌طلبان با طرح آقای عبدی چه بود؟ می‌گوید: اگر قرار بودچنین کاری اجرایی شود همه اصلاح‌طلبان درون حاکمیت باید آن را قبول می‌کردند که این عملا غیرممکن بود.
ما می‌گفتیم ابتدا باید برویم و همه اصلاح‌طلبان از رئيس دولت اصلاحات، دولت و مجلس و جاهای دیگر را توجیه کنیم که متحد شوند تا به طرف مقابل بگویند اگر نگذارید کار کنیم ما حاضریم کنار برویم.

واقعا این طرح قابلیت اجرا داشت؟ رضا خاتمی در پاسخ این سوال گفت: طرح خروج از حاکمیت عملا طرحی برای انجام نشدن بود.

وی می‌افزاید: اصلاحات آن زمان در اوج نبود. درست است که رئیس دولت اصلاحات 22 میلیون رای آورده بود اما اصلاحات در اوج نبود. همچنین احتمال انجام نشدن آن زیاد بود. دوستان معتقد بودند که وقتی این طور یک مسئله‌ای حیثیتی بشود و به هر دلیلی به فرجام خوشی نرسد، ابهت اصلاحات فرو می‌پاشد.

یادآور می‌شود افراطیون مدعی اصلاحات خروج از حاکمیت و استعفا را در مجلس و دولت مدعی اصلاحات به اجرا هم گذاشتند و شماری از نمایندگان و معاونین وزرا تهدید به استعفا و جلوگیری از برگزاری انتخابات مجلس هفتم کردند، اما قاطعیت نظام و رهبر معظم انقلاب، باعث هزیمت افراطیونی شد که علنا و رسما از سوی رژیم آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی تحت عنوان رفرمیست (اصلاح‌طلب) حمایت می‌شدند.

رضا خاتمی در مصاحبه خود توضیح نمی‌دهد که چگونه این جریان در برابر نظام جمهوری اسلامی خط قرمز داشت اما واجد کمترین خط قرمزی در مقابل آمریکا و انگلستان و برخی رژیم‌های مشابه نبود و مثلا از سرکشیدن جام زهرتسلیم در مذاکرات هسته‌ای سخن می‌گفت!!

یادآور می‌شود تحصن افراطیون مدعی اطلاحات در مجلس ششم با دهن‌کجی مطلق مردم و سرشکستگی و انگشت‌نمایی افراطیون مواجه و پس از آن نیز فهرست یاران خاتمی در انتخابات مجلس با عدم اقبال مردم مواجه گردید به نحوی که از این فهرست 30 نفره فقط علیرضا محجوب - آن هم به خاطر حضور در تشکیلات خانه کارگر - توانست رای مردم تهران را کسب کند.

پیشنهاد شوک‌درمانی به رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان

عضو شورای شهر منحله تهران که دولت روحانی را رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان خوانده، تصریح کرد دولت، استراتژی پایه کارآمدی ندارد و هر دستگاهی کار خودش را می‌کند. اصغرزاده در عین حال اصلاح‌طلبی را یک گفتمان و اعتدال را یک روش توصیف کرد.

ابراهیم اصغرزاده در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: به نظر من ضعف استراتژی دولت روحانی پس از رسیدن به توافق نهایی با کشورهای 5+1 ممکن است تشدید شود. دوران پسا توافق به زودی فرا خواهد رسید و شما آنجا ضرورت اتخاذ راهبرد روشن را خواهید دید. دولت اما به نظر می‌رسد دنبال بقاست و به روزمرگی قانع است.

وی می‌افزاید: دولت نزدیک به دو سال است اولویت نخست خود را آن هم به قیمت تعویق سایر برنامه‌ها به حل مناقشه هسته‌ای داده که قابل قبول است. بنابراین مردم حق دارند آثار فوری نتایج این توافق را نیز ببینند.

عضو حزب همبستگی معتقد است: دولت روحانی با گذشت نزدیک به دو سال از فقر تعهد مدیران میانی‌اش رنج می‌برد. سازمان اداری دولت روحانی باید درک مطلوبتری از پیروزی روحانی در سال 92 داشته باشند.

وی خواستار شوک‌درمانی شد و گفت: آقای روحانی برای عبور از بحران ناکارآمدی اداری نیازمند نوعی «شوک‌درمانی» است. به نظر می‌رسد برخی دولتمردان باید در درک مفهوم اعتدال وسواس بیشتری داشته باشند و کارکرد این اصطلاح را در گفتمان سیاسی خاص خود دریابند، در واقع اعتدال شیوه‌ای برای رسیدن به اهداف اصلاح‌طلبانه است و لاغیر.

وی می‌گوید: معنی ندارد که بعضی‌ها فکر کنند چون تابلوی دولت اعتدالی است باید سهمی هم به «ضداصلاحات» بدهد. اینجاست که من معتقدم روحانی باید برای دولتش استراتژی تعریف کند وگرنه هر یک از اعضای دولت از زاویه دید و حمیت صنفی خودش عمل خواهد کرد. اصلاح‌طلبی اگر یک گفتمان با تمام عناصر گفتمانی است؛ یعنی هم تئوری، هم روش و هم هدف دارد. اعتدال یک روش است برای اجرای اصلاحات.

اصغرزاده همچنین گفته است: چون دولت استراتژی پایه کارآمدی ندارد، هر دستگاهی کار خودش را می‌کند. ظاهرا هر وزارتخانه سرگرم کار خودش است و به نظر می‌رسد ستادی که باید آنها را هماهنگ کند و استراتژی پایه دولت را پیش ببرد و تاکتیک‌های متناسب برگزیند باید منسجم‌تر باشد. شاکله بودجه کشور نشان می‌دهد هنوز هزینه‌های جاری دستگاه‌ها بالاست. نرخ رشد اقتصادی و سهم نفت در بودجه سالانه که باید در انتهای برنامه پنجم به صفر می‌رسید کجای این استراتژی می‌گنجد؟ در غیاب یک راهبرد پایه ای هر دستگاه سعی خواهد کرد بر تعصب سازمانی و صنفی و بخشی خود تکیه کند.

اصغرزاده که پیش از این گفته بود «دولت روحانی، رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان است»، اکنون می‌گوید: اصلاح طلبان توقع ندارند آقای روحانی خود را یک «اصلاح طلب» معرفی کند. ولی بر این باورند که کار ویژه دولت روحانی راهگشایی آزادی‌های مدنی و حامل «ژن» دموکراتیزاسیون است بنابراین نباید به نیروهای ضددموکراسی باج بدهد.

گرفتن ژست دموکراتیزاسیون و اصلاح‌طلبی و اعتدال از سوی امثال اصغرزاده در حالی است که وی و 14 عضو دیگر شورای شهر تهران با انبوهی از رفتارهای رادیکال، آنارشیستی و غیردموکراتیک اسباب بن‌بست شورا و درگیری با شهرداری و سرانجام، انحلال شورا از سوی دولت اصلاحات شدند.

آیا خرید هواپیمای مسافربری هم به بمب اتم ربط دارد؟!

موضع آمریکا مبنی بر کارشکنی علیه پرواز هواپیماهای جدید خریداری شده از سوی ایران می‌تواند به تنشی جدید در حین مذاکرات منجر شود.

نیویورک تایمز با انتشار یک تحلیل نوشت: در لحظات حساس مذاکرات هسته‌ای و پایان ضرب‌الاجل، تنشی جدید میان آمریکا و ایران با محوریت موضوع خرید هواپیماهای جدید توسط شرکت هواپیمایی «ماهان» ایجاد شد. در شرایطی که تنها چند هفته به مهلت ضرب‌الاجل نتیجه‌دهی گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران باقی مانده، دو کشور به علت تقاضای اخیر ایران برای خرید 9 فروند هواپیمای جت «ایرباس» توسط شرکت هواپیمایی «ماهان ایر» تا آستانه یک عرصه تقابل دیگر پیش رفتند. «ماهان ایر» بیش از سه سال است در فهرست سیاه تحریم‌های آمریکا علیه ایران جای دارد.

این شرکت هواپیمایی در راستای برنامه خود برای گسترش دامنه پروازهای بین‌المللی‌اش، ماه مه گذشته از فروشندگانی در عراق، سوریه و امارات تقاضای خرید هشت فروند هواپیمای مدل s340A و یک فروند هواپیمای مدل s340A کرد.

نیویورک تایمز افزود: به دنبال اعلام تقاضای ایران، وزارت خزانه‌داری آمریکا که بر حسن اجرای تحریم‌ها نظارت دارد اعلام کرد این اقدام ایران ضمن آنکه نقض صریح قانون تحریم‌های این کشور است، بلکه شرکت هواپیمایی «ماهان ایر» نیز در فهرست شرکت‌های ممنوعه است و هواپیماهای در تملک و یا اجاره آن حق پرواز در فرودگاههای کشورهای متحد آمریکا را ندارند.

«علیرضا جهانگیریان» رئیس سازمان هواپیمایی ایران اعلام کرد که آمریکا سعی دارد هواپیماهای مورد نظر را توقیف و یا برنامه شرکت هواپیمایی «ماهان ایر» را برای انجام پروازهای بین‌المللی خنثی کند و این موضوع هرگز قابل تحمل نیست.

کارشکنی آمریکا در حالی است که بنابر گزارش نیویورک تایمز «از تعداد نقض قانون تحریم‌های ایران در ماه آوریل به میزان قابل توجهی کاسته شده که یکی از دلایل آن این است که ایران همچون قبل، راغب به نقض تحریم‌ها نیست».

گزینش خبرنگاران برای یک مصاحبه تشریفاتی

تشریفاتی بودن کنفرانس مطبوعاتی رئیس‌جمهور غیر از رسانه‌های منتقدان، اعتراض روزنامه‌های حامی دولت را هم برانگیخت.

روزنامه اعتماد در این زمینه نوشت: در چهارمین نشست خبری رئیس‌جمهور خیلی وقت برای سوال‌های جدی نبود، همین طور برای حامیان و منتقدان جدی دولت. نه روزنامه‌های اصلاح‌طلب چندان زمانی برای طرح پرسش پیدا کردند و نه رسانه‌های اصولگرا. همه قبل از شروع نشست حدس می‌زدند که نوبت سوال فقط به عده‌ای از آن 200 خبرنگار حاضر برسد، اما کسی فکرش را نمی‌کرد که جای رسانه‌های اصلی دو طیف اینقدر در میان سوال‌کنندگان خالی باشد. در شرایطی که برخی رایزنی‌ها با مدیران نشست خبری رئیس‌جمهوری در میانه برگزاری آن‌قدری در ترکیب رسانه‌های منتخب تغییر ایجاد کرد، اما دست خیلی‌ها در آن میانه برای همین رایزنی‌ها هم بسته بود. آن‌قدر بسته که هم سوال رسانه‌های اصولگرایی چون خبرگزاری تسنیم و فارس در جیب خبرنگارهای‌شان باقی ماند و هم پرسش رسانه‌های اصلاح‌طلب.

وجه مشترک سوالات پرسیده نشده همه این رسانه‌ها اما انتقادی بودن آن بود، چه اصولگرایان و چه اصلاح طلبان. اصولگرایان منتقد دولت با همان انتقادات همیشگی آمده بودند و اصلاح‌طلبان با اعتراضی به وضعیت سیاست داخلی. قبل از نشست گفته بودند که به ترتیب ثبت سوالات در نهاد ریاست جمهوری به رسانه‌ها نوبت پرسش داده می‌شود. برنامه که شروع شد اما مسیر تغییر کرده بود؛ خیلی‌ها به این بهانه که در نشست‌های قبلی سوال خود را پرسیده‌اند، حذف شدند. قاعده‌ای که البته استثنا هم داشت؛ مثل صدا و سیمایی‌ها و رسانه‌های دولتی.

اعتماد می‌افزاید: پایان مراسم اما آغاز اعتراضات بود؛ اعتراض به گزینش خاص خبرنگاران برای این نشست. گزینشی که تا توانست جان سوالات جدی را گرفت.

در همین حال خبرگزاری نسیم در واکنش به تبدیل مصاحبه مطبوعاتی به یک امر تشریفاتی نوشت: در مصاحبه رئیس‌جمهور از کیهان و وطن امروز و جوان و فارس و نسیم و تسنیم خبری نبود؛ نه اینکه نبود، بودند اما میکروفون به آنها نرسید! رسانه‌هایی که - فارغ از درست بودن یا غلط بودن - بعنوان جدی‌ترین رسانه‌های منتقد دولت شناخته می‌شوند. اما از آن طرف؛ با اغماض، حداقل هفت رسانه که یا دولتی هستند یا حامی دولت امکان طرح سوال پیدا کردند. به این لیست، شش خبرنگار که به نمایندگی از رسانه‌های خارجی پشت تریبون رفتند را هم اضافه کنید.

و این در حالی است که رئیس‌جمهور در پاسخ به یک خبرنگار گفت: دولت هم وظیفه دارد روشنگری کند تشویش اذهان عمومی کار نادرستی است ضمن اینکه نقد مشفقانه لازم و به نفع دولت است اگر دولت اجازه نقد ندهد یعنی مستبد است.

** خراسان

دستورجديددولت براي پرداخت فوق العاده ويژه به کارمندان

 

در حالي که بر اساس مصوبه بهمن ماه سال گذشته هيئت دولت، مقرر شده بود برقراري فوق العاده ويژه مشاغل تخصصي براي کارکنان ستادي وزارتخانه ها و سازمان هاي دولتي اجرايي شود اين مصوبه به علت مغايرت هاي قانوني، با ايراد رئيس مجلس مواجه و اجراي آن متوقف شد که بر اساس ابلاغيه روزهاي اخير يک مسئول ارشد اجرايي، ضمن رفع ايرادات مختلف رئيس مجلس، شرايط جديدي را براي اجراي اين مصوبه ابلاغ کرده است.

ذره بين دولت روي خانه هاي مسکوني کارکنان

بر اساس بخشنامه روزهاي اخير يک مسئول مهم اجرايي به تعدادي از وزارتخانه ها و سازمان هاي دولتي، تاکيد شده است که با توجه به ضرورت مشخص شدن وضعيت دقيق خانه هاي سازمان هاي ادارات مختلف آن دستگاه، مديران مربوط بايد ضمن ارسال صورت جلسه هاي مربوط به کميته مسکن آن مجموعه، آخرين وضعيت آن واحدهاي مسکوني و ساکنان آن ها را تهيه و براي بررسي ارسال کنند.

 

** وطن امروز


ذوالفقاری: پرونده مهاباد در وزارت کشور بسته شد


حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی- انتظامی وزارت کشور در گفت‌و‌گو با تسنیم، از بسته شدن پرونده حادثه مهاباد در وزارت کشور خبر داد و گفت: پرونده مهاباد مورد بررسی دقیق کارشناسان ما قرار گرفت و به جمع‌بندی لازم در این زمینه رسیدیم و مشخص شد بیشترین علت وقوع تجمع در مقابل هتل تارای این شهر تحریک مردم از طریق شبکه‌های اجتماعی بوده است. وی افزود: پرونده این حادثه در وزارت کشور با شناسایی و بررسی دقیق حادثه بسته شد. حقیقتا حادثه مهاباد یک جریان ساختگی بود که اخبار خلاف واقعی در فضای مجازی ایجاد شد و خیلی از افرادی که در مقابل هتل تجمع کرده بودند با استناد به مساله حیثیتی و ناموسی در آنجا جمع شده بودند. معاون امنیتی وزارت کشور با بیان این مطلب که اساسا مشکلی متوجه آن خانمی که خود را از طبقات بالای هتل به سمت پایین پرتاب کرد نشده بود، اظهار داشت: اینکه آن فرد عامل مامور دستگاه اطلاعاتی باشد واقعیت نداشت و ما به این قطعیت رسیدیم که هیچ مامور دولتی یا اطلاعاتی در این اتفاق دخیل نبوده است. ذوالفقاری ادامه داد: آن فرد عامل هم‌اکنون در زندان است و رسانه‌ها می‌توانند برای مصاحبه نیز سراغ او بروند تا اساسا عدم وابستگی آن فرد به دستگاه‌های دولتی برای عده‌ای که هنوز هم دنبال چیز دیگری هستند ثابت شود. ذوالفقاری خاطرنشان کرد: یک عده با اغراض سیاسی می‌خواستند وارد این موج شوند تا مساله را به شکل دیگری مطرح کنند که با درایت مسؤولان و معتمدان محلی این غائله ختم به خیر شد.

مجوز ندادن به تجمع حمایت از یمن، اشتباه استراتژیک دولت


خلیل موحدی، عضو شورای شهر مشهد در گفت‌وگو با فارس با اشاره به عدم مجوز از سوی فرمانداری مشهد به تجمع مردمی که قرار بود روز گذشته در حمایت از مردم مظلوم یمن در این شهر برگزار شود، گفت: مجوز ندادن به تجمع حمایت از مردم مظلوم یمن، اشتباه استراتژیک دولت بود؛ اشتباهی که باعث تقابل و بی‌اعتمادی مردم به آنها می‌شود چرا که این شیوه به نوعی تحریف عملی سیره ظلم ستیزی امام‌(ره) است. عضو شورای شهر مشهد تصریح کرد: متاسفانه صبوری مردم، سیاستمداران ما را به اشتباه انداخته و گمان می‌کنند مردم متوجه کم‌کاری آنها نیستند ولی باید بدانند معمار انقلاب به گونه‌ای جامعه را هدایت کرده که شاخص اصلی از سوی مردم رصد می‌شود. وی گفت:‌ این حقیقت را دشمنان ما فهمیده‌اند ولی برخی مسؤولان ما متوجه نشده‌اند که مردم گرسنگی و سختی را تحمل می‌کنند ولی تحقیر و محدودیت و فضای امنیتی را هرگز.

حجت‌الاسلام مهدی مطلبی صبح دیروز به لقاءالله شتافت


 حجت‌الاسلام ‌مهدی مطلبی از مبلغان شاخص حوزه‌ علمیه‌ قم و مؤلف کتاب‌های تحلیلی نقد مذاکرات هسته‌ای، صبح دیروز به لقاءالله شتافت. به گزارش وتر، وی که به دعوت سپاه بیت‌المقدس کردستان جهت نقد روند مذاکرات هسته‌ای به سنندج می‌رفت، در 40 کیلومتری این شهر دچار سانحه شد و دعوت حق را لبیک گفت. مهدی مطلبی فارغ از تألیف 2 کتاب تحقیقی در موضوع مذاکرات هسته‌ای با عنوان «عقب‌نشینی ممنوع» و «راز آنچه مرقوم داشته‌اند» نقشی کلیدی در برپایی دوره‌های آموزشی و نشست‌های تحلیلی در موضوع هسته‌ای در حوزه علمیه قم داشت. نقد مذاکرات هسته‌ای در نشست‌های متعدد در حوزه‌ها، دانشگاه‌ها، هیئات و مساجد سراسر کشور از دیگر فعالیت‌های مطلبی بود. حجت‌الاسلام مطلبی در آخرین روزهای حضور در قم در همراهی با دهمین برنامه کوهپیمایی هسته‌‌ای طلاب، قله‌ شهید حسن طهرانی‌مقدم بلندترین قله‌ ارتفاعات هسته‌ای فردو را فتح کرد.

 

** آرمان

 احزاب در صداوسیما شبکه تأسیس می‌کنند؟


شنیده شد که برخی مسئولان دولتی پیشنهاد داده‌اند لایحه جدیدی برای فعالیت احزاب و تأسیس شبکه اختصاصی آنها در صداوسیما از سوی دولت ارائه شود. خراسان نوشت؛ بر اساس پیشنهاد یکی از مسئولان مهم کابینه به مدیران ارشد اجرایی، درخواست شده است با توجه به اصل 26 قانون اساسی و تأکید آن بر آزادی تشکیل و فعالیت انجمن‌ها و تشکل‌های سیاسی، لایحه جدیدی برای اصلاح قانون احزاب به تصویب هیأت دولت برسد و موارد مهمی چون تأسیس شبکه اختصاصی در صدا و سیما برای اعلام مواضع، برنامه‌ها و اخبار احزاب اجرایی شود که این درخواست، فعلاً در نهاد ریاست جمهوری در حال بررسی است.
 
نامه اعتراضی مداحان به علی لاریجانی


شنیده شد که پس از صحبت‌های یک نماینده مجلس درباره عملکرد مالی بنیاد دعبل، جمعی از مداحان کشور نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس نوشتند و از این گفته ابراز ناراحتی کردند. تسنیم نوشت؛ آنها در انتهای نامه از نمایندگان مجلس خواسته‌اند تا با حمایت‌هایشان مسیر بیمه کردن تمام مداحان را مانند همه اقشار دیگر هموار کنند. در بخشی از این نامه آمده است: روا نیست که بدون تحقیق و بررسی دقیق و با ایراد اتهاماتی کلی و سنگین علاوه بر زیر سؤال بردن زحمات ده‌ساله یک مجموعه، امید چند هزار خانواده از متقاضیان در نوبت انتظار بیمه- که به‌دلیل محدودیت‌های بودجه چندین سال است در انتظارند- را بدل به ناامیدی و حتی بدبینی کرد. جامعه مداحان و شاعران آیینی کشور از مسئولین به‌ویژه نمایندگان محترم مجلس انتظار دارند، تدبیری بیندیشند تا همه مداحان و شاعران آیینی، مانند سایر اقشار از پوشش بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شوند.
 
واکنش حدادعادل به حکم مهدی هاشمی 


شنیده شد که رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس درخصوص حکم صادرشده برای مهدی هاشمی گفت که به‌عنوان قاضی حکم نمی‌کنم ولی به‌صورت کلی آرزومندم در جامعه‌ای زندگی کنیم که قوه قضائیه با قاطعیت و عدالت جلوی هرگونه کج‌روی و انحرافی را بگیرد. فرارو نوشت؛ غلامعلی حدادعادل در پاسخ به این پرسش که آیا جبهه یکتا می‌تواند برای وحدت جریان اصولگرایی کارآمد باشد، گفت: بله. حدادعادل درباره شرکت در انتخابات آینده مجلس تأکید کرد: هرگونه که به‌مصلحت انقلاب است عمل می‌کنم؛ اگر نیامدنم به‌مصلحت باشد، نمی‌آیم ولی اگر آمدنم به‌مصلحت باشد، به تکلیف عمل می‌کنم.
 
7 ایرانی‌تبار در پارلمان سوئد


شنیده شد که در بین ۳۴۹ نماینده این دوره، نام هفت نفر ایرانی‌تبار نیز دیده می‌شود که آنان نیز در گروه سنی حدودا ۳۰ سال جای دارند. رادیو سوئد گزارش داد؛ پس از اعلام نتایج انتخابات سراسری سوئد، مشخص شد که پارلمان جدید، جوان‌ترین پارلمان تاریخ سوئد است. متوسط سن نمایندگان پارلمان این دوره، 45 سال است. در مقایسه‌ای بین‌المللی، پارلمان سوئد نمایندگان جوانی دارد که بسیاری از آنها کمتر از سی سال سن دارند و این درحالی است که متوسط سن نمایندگان پارلمانی در جهان 50 سال است. در بین 349 نماینده این دوره، نام هفت نفر ایرانی‌تبار نیز دیده می‌شود که آنان نیز در گروه سنی حدودا 30 سال جای دارند.
 
انتقاد از منبرهایی که خوب تعریف می‌کنند!


شنیده شد که رئیس ستاد اقامه نماز گفت: متأسفانه بعضی منبرها مایه ندارد و بیشتر به نقل خواب و شعر می‌گذرد. حجت‌الاسلام قرائتی با تأکید بر اینکه برای تشویق جوانان به نماز خواندن، باید معارف نماز را بیان کنیم، گفت: الحمدا... جوانان ما با نماز مأنوس هستند، اما باید بیشتر روی معارف آن‌ها کار شود و اسرار نماز را برای آن‌ها بیان کرد. ما تا آنجایی که از دستمان بر می‌آمده است، در مجالس و منابر مختلف گفته‌ایم و در کتاب‌ها نوشته‌ایم. البته توفیق در تبلیغ دین، در این دنیا مشخص نمی‌شود و شهرت، دلیل بر توفیق نیست. وی درباره شرایط موعظه و تشویق نوجوانان به نماز گفت: گاهی موعظه از طریق غیرمستقیم و از راه هنر و كنایه بهتر است. مثلاً یك معلم کنار دفتر مدرسه روزنامه پهن کند و نماز بخواند، دانش‌آموزان هم نمازخوان می‌شوند و لازم هم نیست بگوید نماز بخوانید!
 
اهدای اعضای خانم مهندس ایرانی به ۶ کانادایی


شنیده شد که اعضای بدن زن جوان ایرانی که چند روز پیش در کانادا قربانی سارقان شده بود، به ۶ بیمار نیازمند در این کشور اهدا شد. همشهری نوشت؛ این زن كه در یك پمپ‌بنزین كار می‌كرد زمانی كه قصد داشت مانع فرار 2سارق شود با ماشین آنها زیر گرفته شد و جان باخت. 6‌ماه پیش بود كه مریم رشیدی 35ساله، همراه شوهر و پسربچه 6ساله‌اش به كانادا مهاجرت كرد تا زندگی تازه‌ای را در آنجا شروع كند. او فارغ‌التحصیل رشته مهندسی شیمی از دانشگاه صنعتی شریف بود و شوهرش نیز فارغ‌التحصیل دانشگاه تبریز بود و هر دو پس از مهاجرت به كانادا در شهر مونترال ساكن شدند. زندگی در این شهر اما خیلی دوام نداشت و آنها به‌دلیل بازار كار نفت و گاز به شهر كلگری مهاجرت كردند و در این میان مریم در یك شركت نفت و گاز مشغول به‌كار شد اما پس از 3ماه با آنجا قطع همكاری كرد و برای گذران زندگی مجبور به‌كار در یك پمپ بنزین شد.
 
فرزاد حسنی ممنوع‌التصویر است؟


شنیده شد که برنامه هفت در یکی از آیتم‌های خود، بخش هایی از مراسم تجلیل از برگزارکنندگان جشنواره سی‌وسوم فیلم فجر و اهدای نشان درجه یک هنری به برخی سینماگران را پخش کرد. نکته قابل توجه حذف فرزاد حسنی در این مراسم بود. انتخاب نوشت؛ اما در تصاویر پخش‌شده در برنامه هفت فقط صدای او پخش شد و هیچ تصویری از این مجری روی آنتن نرفت. عدم نمایش چهره فرزاد حسنی در این برنامه به شکل رسمی موضع تلویزیون را در قبال وی نشان داد و مشخص شد که او ممنوع‌التصویر است. بعد از جنجال‌هایی که ابتدای امسال و در ایام نوروز بین فرزاد حسنی و آزاده نامداری به وجود آمد، خبر ممنوع‌التصویری این دو در تلویزیون به شکل غیررسمی دهان به دهان چرخید. خبری که مشخص شد کاملا صحت دارد. 


انفجار ضایعات توپ‌های جنگی در مشهد


شنیده شد که آتش‌سوزی ناشی از انفجار مهیبی دیروز در یک مرکز بازیافت آهن‌آلات فرسوده در هنگام برش‌کاری پوکه‌های جنگی برای استفاده در بازیافت در یکی از روستاهای گلشهر رخ داد که یک کشته و یک زخمی بر جای گذاشت. فارس نوشت؛ فرماندار مشهد با تأیید این خبر اظهار داشت: حادثه مربوطه در دست بررسی است تا مشخص شود توپ‌های جنگی متعلق به چه نهادی بوده است. علی محمد گلستانی‌فر گفت: هیچ مشکل امنیتی در ارتباط با این حادثه وجود ندارد. شهرام طاهرزاده، مسئول روابط عمومی اورژانس مشهد نیز اظهار کرد: اورژانس مشهد در اطراف گلشهر مأموریتی را به انجام رساند که انفجار ضایعات توپ‌های جنگی در مشهد یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت و فرد مصدوم نیز به بیمارستان منتقل شد.

** ایران

پاسخ  استانداری تهران به خبرسازی‌های رسانه‌ای

استانداری تهران در اطلاعیه‌ای با اشاره به «انتشار برخی اخبار و تحلیل‌های خلاف واقع در برخی از خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و سایت‌ها درخصوص حواشی ایجاد شده در حین سخنرانی ریاست جمهوری در روز 13 خردادماه»، اعلام کرد: «براساس گزارش برخی از خبرگزاری‌ها، در بین دستگیرشدگان نام فردی ذکر شده است که از فعالان فتنه و بازداشتی حوادث 88 بوده که با بررسی‌های انجام شده، این خبر صحت نداشته و خلاف واقع است.» این اطلاعیه افزوده است: «در برخی از خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و مطبوعات محتوای بازجویی‌های انجام شده از دستگیرشدگان منتشر شده که از جمله اطلاعات طبقه‌بندی شده است و انتشار آن خلاف موازین قانونی است.»


«نشنال جئوگرافیک » عکاسان ایرانی را تحریم کرد

موسسه آمریکایی «نشنال جئوگرافیک » در آخرین اطلاعیه خود برای یک مسابقه عکاسی، اعلام کرده، عکاسان ایرانی نمی توانند در این مسابقه شرکت کنند.در اطلاعیه این موسسه آمده است مشارکت عکاسان از کوبا، ایران، کره شمالی، سودان و سوریه در این مسابقه ممنوع بوده و به دنبال آن برگزاری این مسابقه در این کشورها نیز منع می شود.به گزارش «تابناک»،«نشنال جئوگرافیک » دلیلی برای تصمیم خود اعلام نکرده است. در این تحریم هنری علاوه بر ساکنان این کشورها برخی دیگر همچون کارکنان استخدامی این موسسه و اعضای درجه یک خانواده آنها از شرکت در این مسابقه منع شده اند.

سخنرانی مک کین برای نشست منافقین

جان مک کین، سناتور تندرو جمهوریخواه امریکایی دیروز در نشست سالانه گروهک منافقین در فرانسه در قالب یک ویدئو از پیش ضبط شده سخنرانی کرد. به گزارش «عصر ایران» به نقل از واشنگتن تایمز، در این نشست که به منظور مخالفت با توافق هسته‌ای و درخواست برای تغییر رژیم در ایران بود جمع معدودی از مقام‌های سابق امریکایی و اروپایی که همواره نقش لابی گروهک منافقین را برعهده دارند و در جلسات و گردهمایی‌های این گروهک شرکت دارند، حضور داشتند. مک کین در سخنرانی خود مدعی شد که حکومت ایران کانون اصلی افراط‌‌گرایی اسلامی در جهان است.

اولویت پرداختن به حجاب  بر رباخواری

آیت‌الله جعفر سبحانی تأکید کرد: «اکنون پرداختن به مسأله حجاب مهم‌تر از پرداختن به رباخواری است.» به گزارش «انتخاب»، وی  که  در دیدار فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گفت، افزود: «حجاب نماد جمهوری اسلامی است؛ بدحجابان به نظام دهن‌کجی می‌کنند در حالی که رباخواران کاری به نظام ندارند و برای کسب سود بیشتر در پستوها ربا می‌خورند.» آیت‌الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود درباره نقشه‌هایی که برخی معاندان و بدخواهان برای ترویج بدحجابی در قم دارند، هشدار داد و گفت: «افرادی با پوشش‌های بد و نامناسب به قم فرستاده می‌شوند تا در اطرف حرم تردد کنند و با این کار خود قبح عمل بدحجابی را از بین ببرند.»

هفت ایرانی تبار در پارلمان سوئد

پس از اعلام نتایج انتخابات سراسری سوئد، مشخص شد هفت نفر ایرانی‌تبار به پارلمان این کشور راه یافته‌اند. به گزارش «تسنیم» به نقل از «رادیو سوئد»، میانگین سنی هفت ایرانی‌تبار حدود 30 سال است.


حکم عربستان برای ماموران فرودگاه جده نهایی نیست

 نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اعلام کرد:« حکم عربستان برای دو مامور فرودگاه جده نهایی نبوده و قرار است تا چند روز دیگر دادگاه دیگری برگزار شود». به گزارش «ایسنا» حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر در حاشیه مراسم ترحیم پدر رئیس سازمان حج و زیارت درباره پیگیری‌های ایران به دنبال صدور حکم دادگاه بدوی عربستان اظهار کرد: «هنوز تکلیف روشن نیست، باید صبر کنید».

** شرق

روحانی واقع‌بینانه سخن گفت

روحانی اتفاقا درخصوص اینکه فضای امنیتی نباید بر کشور حاکم باشد، درست گفته است. این فضا در دانشگاه‌ها بسیار کاهش یافته و به‌هیچ‌وجه قابل مقایسه با سال‌های پس از ٨٨ نیست. در فضای کاملا امنیتی دیروز، امروز شاهد بازگشایی تشکل‌های مستقلی هستیم که دوباره پای نخبگان را به عرصه سیاست کشور باز کرد، هرچند در سطح دانشگاه‌ها فضای مطلوبی ایجاد شده، اما در سطح جامعه به همان مقدار اتفاق نیفتاد. کمااینکه همچنان شاهد توقیف روزنامه هستیم. در مسائل دیگری از قبیل قضیه عراق و اینکه چشم خود را نسبت به برخی واقعیات منطقه‌ای ببندیم، بزرگ‌ترین گلایه‌ به سخنان وی است. مواردی بود که ترجیح می‌دادیم حسن روحانی از شعارزدگی فاصله بگیرد و به واقعیات بپردازد. از اختلافات هسته‌ای بگوید، درمورد مقصران اصلی تحریم‌ها شفاف‌تر صحبت کند و از همه مهم‌تر اینکه علنا اعلام کند که از پرونده هسته‌ای بهره‌برداری سیاسی نشود. اینها از مسائلی بود که می‌پسندیدیم بیان شود و اکنون هم ‌زمان آن رسیده که دکتر روحانی جدی‌تر درمورد این موضوعات صحبت کند.


مبنای غلط محاسبه

در دو سال اخیر که نیمی از عمر دولت یازدهم را سپری کرده‌ایم، ده‌ها اقتصاددان و کارشناس خبره و دلسوز - که بسیاری از آنها حامی دولت نیز بوده‌اند- از فقدان برنامه، عدم انسجام و عدم چابکی تیم اقتصادی دولت گلایه کرده و به زبان‌های مختلف هشدار داده‌اند که استمرار چنین امری فرجامی تلخ برای دولت به‌همراه خواهد داشت. اما ظاهرا گوش شنوایی در کار نیست و مسئولان مربوطه ترجیح می‌دهند هم‌زمان با کاهش محبوبیت دولت در نظرسنجی‌های مختلف، مشغول جشن و شادی برای تورم ١٥ درصدی ابداعی خود باشند!


حلقه کرسنتی‌ها برای زنگنه استیضاح تحفه می‌آورد

شنیده‌ها حاکی از آن است که بی‌توجهی وزارت نفت به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بی‌توجهی به بهره‌گیری از شرکت‌های ایرانی و همچنین آمادگی برای حضور شرکت‌های خارجی، طرح استیضاح وزیر نفت را کلید زده است که این روزها سایه جریمه ١٤ میلیاردی کرسنت را نیز بالای سر خود می‌بیند. نکته جالب‌تر در این‌باره، نقش‌آفرینی «حلقه کرسنتی‌ها» در این پرونده است؛ این حلقه با دلالی کم‌نظیری، شرکت‌های ایرانی و چینی را وارد ایران کرده و موجب اخراج شرکت‌های ایرانی از پروژه‌ها شده است.


سخنی مشفقانه در نقد سخنان اخیر رئیس‌جمهور

رئیس‌جمهور محترم باید این بزرگ‌شمردن آمریکا و کوچک‌شمردن ملت را که قبل از انقلاب وجود داشته و ٣٥ سال است از سوی یک جریان لیبرال ورشکسته تبلیغ و ترویج می‌شود، رها کنند. ملت غیرتمند و آگاه ما بارها و به‌ویژه در دوران دفاع مقدس غلط‌بودن این نگاه را در صحنه عمل به اثبات رسانده و دیگر حاضر نیست به نقطه اول بازگردد. ملت ما از جناب‌عالی انتظار دارد هیأت دولت را برای دفاع از حقوق این کشور در مقابل عربده‌کشی و بدمستی آمریکا تقویت و تشجیع کنید. خوشبختانه دیروز رئیس‌جمهور قدری مواضع خود را در این باب تصحیح کردند و تصریح کردند تحریم در ایران هیچ‌گاه موفق نبوده اما مؤثر بوده است. همچنین از مدیریت تحریم‌ها سخن گفتند و تأکید کردند ملت ما از این فشارها نمی‌هراسد و مسیر خود را برای احقاق حق خود ادامه می‌دهد و نیز فرمودند: مشکلات ناشی از تحریم‌ها مدیریتی است.

رؤیاهای ناتمام ٢٤ خرداد

قاسم خرمی: ارتباط و تعامل مستمر دولت با بدنه اجتماعی از رؤیاهای ناتمام انتخابات ٢٤ خرداد است. فشار سازمان‌یافته بر طبقه متوسط مدرن حامی دولت اعم از سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، دیوان‌سالاران، دانشگاهیان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران کماکان ادامه دارد. هنوز از صداوسیما و تریبون‌های رسمی به باورها و سمبل‌های سیاسی قاطبه مردم بی‌احترامی می‌شود. در خیابان‌ها نوع پوشش و سبک زندگی آنان تحقیر می‌شود. در حوزه فرهنگی سانسور هنوز پابرجاست، فیلم‌ها پایین‌کشیده می‌شوند و کنسرت‌ها به‌صورت زنجیره‌ای لغو می‌شوند. رسانه‌های دولتی و نهادهای اطلاع‌رسانی وابسته به دولت به‌عنوان کانال ارتباط روحانی با مردم تقریبا از کنترل نیروهای اصلاح‌طلب و بعضا حتی نیروهای وفادار به دولت خارج شده است و در آن سوی ماجرا رسانه‌های محافظه‌کار روی چنین حلقه‌های ضعیفی برای مشوش‌نمایی امور و فلج‌سازی دولت به‌شدت حساب کرده‌اند. همه اینها می‌تواند تولید یأس و بدگمانی کند و به فرایند ارتباط مستمر و ضروری دولت و بدنه اجتماعی آسیب برساند، اما خوشبختانه هنوز دیر نشده است.




:: بازدید از این مطلب : 762
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : دو شنبه 25 خرداد 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
دکوراسیون مثلث فیروزه ای در تاریخ : 1394/3/25/1 - - گفته است :
مطلب خوبی بود . با سپاس از زحمات شما
مثلث فیروزه ای
http://mf-co.com


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');