خبرویزه روزنامه ها(27) 20 خرداد94
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 362
بازدید هفته : 646
بازدید ماه : 2908
بازدید کل : 190169
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

یک روزنامه آمریکایی با نگرانی نوشت با وجود هزینه 25 میلیارد دلاری آمریکا، این ایران است که نفوذش در عراق رو به گسترش است.

 روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که  در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

** کیهان

آمریکا: درباره ایران حتی یک اینچ فاصله با اسرائیل نداریم

معاون وزیر خارجه آمریکا در نشست کمیته یهودیان، روابط امنیتی اسرائیل و آمریکا را محکم‌تر از هر زمان دیگری دانست.

به گزارش صدای آمریکا تونی بلینکن با اشاره به گفتگوهای هسته‌ای با ایران، گفت «زمانی که پای هدف استراتژیکی، مانند بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای در میان است، حتی یک اینچ فاصله میان ایالات متحده و اسرائیل وجود ندارد.»

صدای آمریکا تصریح کرد: بلینکن با شرکت در نشست جهانی کمیته یهودیان آمریکایی کوشید به جامعه یهودیان در مورد حمایت آمریکا از اسرائیل، و نیز درباره موضع دولت باراک اوباما در مذاکرات اتمی با ایران اطمینان خاطر بدهد.

معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: در بیش از 65 سال که از تاسیس کشور اسرائیل می‌گذرد، چه در دوران جنگ یا بحران و چه در زمان آرامش، دولت‌های آمریکا استوار و بدون تزلزل به حمایت از اسرائیل ادامه داده‌اند، ولی هیچ دولت و رئیس‌جمهوری‌ آمریکا به اندازه پرزیدنت اوباما برای امنیت اسرائیل کار انجام نداده و همکاری دفاعی و استراتژیکی دو کشور نیز هیچگاه قوی‌تر از امروز نبوده است.

بلینکن در سخنرانی خود در مورد توافق احتمالی اتمی با ایران گفت «بگذارید امروز من از این فرصت برای صحبت در مورد نگرانی‌هایی که اینجا و آنجا مطرح است و بسیاری نیز داستان و افسانه است استفاده کنم. توافق اتمی با ایران که ما برای رسیدن به آن کار می‌کنیم افق پایانی ندارد.»

وی افزود «مقررات مختلف توافق، دوره‌های مختلف دارد و برخی، از جمله تعهد ایران به انجام همه تعهدات عدم گسترش اتمی و تولید نکردن بمب اتمی و علاوه بر آن، دسترسی عمیق و دقیق بازرسی پروتکلهای اضافی برای ابد ادامه  خواهد یافت.»

معاون وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنرانی خود اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا همچنان مانند روز نخست مذاکرات بر این باور است که توافق نکردن، بر توافق بد ارجحیت دارد.  ما طی مذاکرات فرصت‌های بسیاری برای انجام یک توافق بد داشتیم، ولی هرگز این کار را نکردیم و نخواهیم کرد.

همزمان روزنامه‌های صهیونیستی از سفر سرّی رئیس سازمان سیا به تل‌آویو و مذاکره با مقامات رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران خبر دادند. ها‌آرتص فاش کرد که چند روز مانده به فرصت نهایی توافق بین‌المللی بر سر برنامه اتمی ایران، رئیس سازمان سیا برای گفتگو با مقامات اطلاعاتی، نظامی و سیاسی اسرائیل سفر مخفیانه‌ای به تل‌آویو انجام داده است. همزمان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا قرار است فردا با همتای اسرائیلی‌اش و همچنین وزیر دفاع اسرائیل درباره ایران گفتگو کند. پرونده اتمی ایران و اقدامات جمهوری اسلامی در خاورمیانه دو موضوع اصلی این گفتگوها اعلام شده‌اند.

با این حال، نشریه «هاآرتص» به نقل از دو مقام اسرائیلی که نخواسته‌اند نام‌شان فاش شود نوشته است که گفتگوهای جان برنان با مقامات تل‌آویو به مسئله توافق اتمی با ایران تا پیش از 30 ماه جاری ژوئن اختصاص داشته است.

رئیس سازمان سیا گفتگوهای مفصلی هم با «تامیر پاردو» رئیس موساد انجام داده است.

هاآرتص افزود: جان برنان همچنین گفتگوهایی با ژنرال «هرزل هالوی» رئیس سرویس‌های اطلاعات نظامی اسرائیل، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این کشور و «یوسی کوهن» مشاور امور امنیت ملی دولت اسرائیل، انجام داده است.

همزمان شیمون پرز رئیس سابق رژیم صهیونیستی در کنفرانس سالیانه هرتزلیا درباره مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: «جایگزین دیگری وجود ندارد. جنگ یعنی خون‌ریزی، بدبختی و خرابی. در چنین جنگی علاوه بر ایران، حزب‌الله نیز مداخله می‌کند. رئیس‌جمهور اوباما تنها نیست. وی یک ائتلاف با خود دارد. شرکایی دارد. روسیه و چین  هستند، این شرکا بسیار مهمتر از هر سانتریفیوژی هستند. بدون آنها، هیچ تحریمی ممکن نبود.»


واشنگتن‌پست: چرخش قدرت به سمت ایران است


یک روزنامه آمریکایی با نگرانی نوشت با وجود هزینه 25 میلیارد دلاری آمریکا، این ایران است که نفوذش در عراق رو به گسترش است.

واشنگتن پست با اشاره به بسیج نیروهای مردمی برای مقابله با فتنه داعش نوشت: پرچم‌های زرد و سبزی که در تمام مسیر و بر فراز بام‌ها افراشته شده است، تردیدی به جا نمی‌گذارد که چه گروهی رهبری این جنگ را برعهده دارد. گردان‌های حزب‌الله؛ یک گروه شیعه که نقش اصلی را در آزادسازی این مناطق ایفا کرده است. نیروهای مرتبط با ایران در صف اول جنگ در مناطق دیگر بودند اما در این ماه با سقوط رمادی مرکز استان الانبار، نیروهای نزدیک به ایران مواضع بالاتری را اتخاذ کرده‌اند. این نیروها شامل گروه‌های مختلف از جمله نیروهای حزب‌الله می‌شود. تا همین اواخر، دولت عراق از اعزام واحدهای بسیج مردمی که ترکیبی از شبه نظامیان شیعه و داوطلبان مردمی که تابستان گذشته شکل گرفت، به استان الانبار خودداری می‌کرد. مقامات عراقی نگران بودند که اعزام آنها به میدان نبرد در منطقه‌ای که اکثریت جمعیت آن را سنی‌ها تشکیل می‌دهند ممکن است به افزایش درگیری‌های فرقه‌ای منجر شود اما زمانی که نیروهای عراقی در الرمادی شکست خوردند، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق واحدهای مردمی را به منطقه فراخواند و سیاستمداران محلی نیز خواستار کمک آنها شدند.

این روزنامه اضافه کرد:«اکنون نیروهای شیعه از جمله نیروهای سازمان بدر با اجرای عملیاتی،  از سمت شمال شرق به سوی شهر حرکت می‌کنند. از سوی دیگر حزب‌الله هم از سمت جنوب شرقی به طرف شهر حرکت می‌کنند.» در پایگاه ارتش عراق در حبانیه، حدود 20 مایلی شهر رمادی ژنرال قاسم المحمدی، فرمانده عملیات الانبار توضیح داد که ارتش عراق و شبه نظامیان شانه به شانه هم می‌جنگند.

زیدعلی سودانی، یکی از اعضای نیروهای حزب‌الله گفت: ما این منطقه را پنج روز پیش آزاد کردیم و اکنون ارتش برای حفظ آن به ما کمک می‌کند. نیروهای ارتش خیلی ضعیف‌تر از نیروهای مردمی هستند؛ اما ای کاش آنها نیز به قدرت نیروهای بسیج مردمی بودند.

گردان‌های حزب‌الله به زرادخانه راکت‌ها، سامانه‌های موشکی زمین به هوا و سلاح‌های سنگین خود می‌بالد. ابومصطفی، یکی از اعضای این گروه گفت: سال‌هاست که ما راکت‌های گراد و کاتیوشا در اختیار داریم اما ارتش، تازه به چنین سلاح‌هایی دسترسی پیدا می‌کند.

با وجودی که آمریکا تاکنون بیش از 25 میلیارد دلار خرج کرده تا نفوذ خود را در ارتش عراق بیشتر کند، اما همچنان چرخش قدرت به سمت ایران در جریان است.


معنی این سخن نسنجیده آن است که بیشتر فشار بیاورید!


اظهارات ناپخته رئیس جمهور در مراسم محیط زیست با تعجب و اعتراض مشاور سابق کروبی مواجه شد.

داریوش سجادی از همکاران نشریات اصلاح‌طلب نوشت: اظهارات آقای روحانی در مراسم گرامیداشت هفته محیط زیست را می‌توان بینه‌ای در اثبات نحافت بُنیه سیاسی متوقع از یک سیاستمدار در طراز ریاست جمهور بشمار آورد. آن هم سیاستمداری که بیش از 30 سال عهده‌دار مسئولیت در بالاترین سطوح امنیتی کشور بوده و طبعاً از چنین فردی بصورت مضاعف توقع می‌رود تا با ظرائف سخندانی و سخنرانی سیاست ورزانه در طراز رئیس جمهوری که در بالاترین سطح مشغول سنگین‌ترین مذاکرات خارجی در پرونده اتمی است، مقید و ملتزم باشد؛ آن هم سیاستمداری که طی 2 سال گذشته بصورت «سمفونیک» و «رسیتال» بارها سلف خود را به قوت و شدت بابت ناتوانی در سخندانی و سخنرانی مورد شماتت قرار داده و می‌دهند.

وی می‌افزاید: آقای روحانی در آن مراسم در یک بی‌مبالاتی آشکار فرمودند «ما وقتی می‌گوییم باید تحریم‌های ظالمانه رفع شود بعضی‌ها چشمان‌شان زیاد نچرخد. تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و مشکل محیط زیست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود، منابع آبی زیاد شده و بانک‌ها احیا شوند». آقای روحانی اگر دوزی از حذاقت را چاشنی بیانات خود می‌کرد در آن صورت قطعاً عنایت به این بداهت می‌یافتند که بازتاب چنین ادبیات و مواضع ناسنجیده و نامدبرانه آن هم از جانب رئیس دولت مسمی به «تدبیر و امید» نزد طرف غربی آنست که؛ خوب جائی را گرفته‌اید. ول نکنید و بیشتر فشار آورید که تحریم‌ها دارد جواب می‌دهد و طرف مقر آمده و اعتراف کرده در چنگال‌مان اسیر است و به استیصال رسیده!

سجادی نوشت: جناب آقای روحانی! حتی چنین استیصالی اگر واقعیت هم داشته باشد اخذ چنین ادبیات عجز و لابه‌ای در مصاف با دشمن حاکی از فقد ذکاوت و ضعف درایت است!


به نام جماران به کام کاسبان شایعه!


خبر روزنامه زنجیره‌ای شرق درباره عضویت صفار هرندی، فتاح و لنکرانی در حزب موسوم به یکتا تکذیب شد.

پرویز فتاح و حسین صفار هرندی که نام‌شان در گزارش به عنوان اعضای حزب «یکتا» آمده بود ضمن ارسال توضیحی برای روزنامه شرق، حضور خود را در این حزب تکذیب کردند.

در تکذیبیه پرویز فتاح آمده است: «رئیس کمیته امداد امام(ره) در قالب جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی، فارغ از هرگونه داوری ایجابی یا سلبی نسبت به رویکرد نویسنده محترم مقاله و ضمن احترام به همه عزیزان و مدیرانی که اسامی آنها در مقاله مذکور آمده است، به آگاهی می‌رساند آقای مهندس فتاح تاکنون هیچ گونه حضوری در جلسات مورد اشاره نداشته و به دلیل ضرورت پرهیز از ورود کمیته امداد امام(ره) به عرصه مسائل سیاسی،  جناحی و انتخاباتی و لزوم تمرکز همه جانبه برانجام مأموریت‌های واگذار شده از سوی رهبر معظم انقلاب به کمیته امداد، هیچ‌گونه قصدی برای حضور در گروه‌ها، احزاب و جریانات سیاسی را ندارد.»

همچنین محمد حسین صفار هرندی با تکذیب دروغ‌پردازی شرق تأکید کرد: بنده در تمام دوران عمرم هرگز عضو هیچ حزب و تشکیلات سیاسی نبودم و امروز هم عضویت در مجموعه‌ای با عنوان «جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی» را قویاً تکذیب می‌کنم. اگرچه اکثر افراد نامبرده شده در این گزارش را که همکاران من در دولت نهم و یا عضو دولت دهم بوده‌اند با ویژگی کارآمدی و شایستگی‌های گوناگون می‌شناسم و به ایشان احترام می‌گذارم. به عنوان عضوی از خانواده مطبوعات و همکار حرفه‌ای اجازه می‌خواهم که تولید و انتشار این شایعه و ادعای بی‌اساس در آن روزنامه را گواهی بر صدق تیتر دیگر مندرج در همین شماره شرق تلقی کنم که نوشته شده: «عده‌ای با شایعه کاسبی می‌کنند.»

شرق در توجیه رفتار غیرحرفه‌ای خود - با منطق هدف، وسیله را توجیه می‌کند - مدعی شد مطلب مذکور را از سایت جماران گرفته است. در این میان معلوم نیست سایت راه‌اندازی شده به نام بیت حضرت امام(ره) چرا باید در کار شانتاژ و شایعه‌پردازی زنجیره‌ای‌ها شریک شود.

یادآور می‌شود کامران باقری لنکرانی نیز با تکذیب خبر شرق تصریح کرد در حزب یاد شده حضور ندارد و عضو جبهه پایداری است.


فتح‌الفتوح بزرگ همین بود؟!

ضعف دیپلماسی است که باعث شده طرف غربی خواستار بازجویی از دبیر شورای عالی امنیت ملی شود.

روزنامه وطن‌امروز در تحلیلی نوشت: یک سال و اندی از مذاکرات گذشته است، مذاکراتی که ابتدای راه آن، روحانی به مردم قول داد با حفظ حیثیت، عزت و اقتدار ملی، حقوق ایران را باز می‌ستاند و همه تحریم‌ها را لغو می‌کند. وقتی توافقنامه ژنو اتفاق افتاد، ظریف اعلام کرد بزودی همه تحریم‌ها لغو می‌شود و روحانی در نامه‌ای خطاب به رهبر انقلاب نوشت «دستاوردهای قطعی این توافق اولیه، به رسمیت شناخته شدن حقوق هسته‌ای ایران  و حراست از دستاوردهای هسته‌ای فرزندان این مرز و بوم بوده است و در کنار آن با توقف روند تحریم‌های ظالمانه، بخشی از فشارهای غیرقانونی در تحریمهای یکجانبه برداشته و فروپاشی سازمان تحریم آغاز شده است.»

روحانی در کنفرانس خبری بعد از توافق ژنو هم اعلام کرد: «سد تحریم ترک برداشته و توافقنامه ژنو زانو زدن ابرقدرت‌ها در برابر ایران بوده است».

یک سال و چند ماه بعد از توافقات با روشنگری نخبگان جامعه از یکسو و همچنین بدعهدی آمریکایی‌ها نسبت به تعهداتش در توافق ژنو بر همه واضح شد که آنچه به عنوان «شکننده سد تحریم‌ها» بیان می‌شد در واقعیت، وجود خارجی نداشته!  در این میان نه تنها عزت ملی حاصل نشد بلکه همراستا با مذاکرات هسته‌ای، دولت بیش از یک سال مذاکره کرد تا به حمید ابوطالبی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل ویزا بدهند اما آمریکا حاضر به انجام این کار نشد تا علاوه بر عدم شکستن تحریم و پیشرفت‌ هسته‌ای، «عزت نیز به پاسپورت ایرانی برنگردد».

وطن امروز افزود: مذاکرات هسته‌ای به ایستگاه لوزان رسید. 9 روز مذاکره در لوزان منجر به بیانیه‌ای شد که در آن کم شدن فعالیت‌های هسته ای، افزایش بازرسی‌ها و همچنین عدم قطعیت در برداشتن تحریم‌ها گنجانده شده بود. این بار اگرچه دولت از همه طرفدارانش دعوت کرد تا به خیابان‌ها بیایند و جشن برگزار کنند اما همه‌چیز خیلی زود رنگ باخت. خیلی زودتر از آنکه دولت فکرش را بکند مردم به نقد لوزان آمدند.

آنچه در روز اول بعد از لوزان مشخص بود این بود که یا فهم مشترکی از مذاکرات وجود ندارد یا اینکه پشت پرده مذاکرات با آنچه در ظاهر اتفاق می‌افتد کاملا متفاوت است. فکت‌شیت اولیه منتسب به ایران به نسبت خوب، بیانیه لوزان بد و فکت‌شیت آمریکایی افتضاح بود.

نویسنده خاطر نشان می‌کند: در روزهای اخیر دریابان شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد «اولین کسی است که در لیست بازجویی‌ها قرار دارد که در آن اسم 22 نفر دیگر هم وجود دارد». یکه‌تازی ایران در منطقه در حوزه امنیتی-نظامی و فلج شدن آمریکا در برنامه‌های منطقه‌ای‌اش بعد از جنگ‌های 33 روزه، 22 روزه، سوریه و عراق مشخص شده است و مطرح کردن  بازجویی از نفر شماره یک امنیتی کشور شاید اولین دلیلش تحقیر کردن این اقتدار بین‌المللی در حوزه امنیت باشد... ضعف دیپلماسی امروز کار را به جایی رسانده که مطالبه طرف مقابل از مقدار غنی‌سازی و تعداد سانتریفیوژ به بازجویی از بالاترین فرد امنیتی کشور شیفت پیدا کند و این از هیچ گروه و جریان چه موافق  و چه منتقد دولت پذیرفته نیست.

** خراسان

تاخير 250 روزه روحاني در ابلاغ يک مصوبه

در حالي که بهره مندي کارکنان ستاد مرکزي وزارت بهداشت از مصوبات هيئت هاي امنا و تسهيلات در نظر گرفته شده در بند "ب" ماده 20 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه، در شهريورماه سال 93 به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيده و مقرر شده بود از زمان ابلاغ آن، اجرايي شود، اين مصوبه پس از گذشت 250 روز از زمان تصويب آن، توسط حجت الاسلام روحاني رسما ابلاغ شده است.

اعتبار ويژه دولت براي پژوهش دستگاه ها درباره حقوق شهروندي

بر اساس نامه يکي از اعضاي کابينه به مسئولان ارشد اجرايي، پيشنهاد شده است با توجه به اختيارات دولت در ماده ۲۲۴ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه مبني بر تعيين اولويت‌ هاي پژوهشي دستگاه‌هاي اجرايي در بخش هاي مختلف و ضرورت توجه ويژه به برخي تاکيدات خاص دولت يازدهم، بخشي از اعتبارات پژوهشي وزارتخانه ها و سازمان ها به موضوع حقوق شهروندي اختصاص يابد که درخواست اين مسئول، با موافقت برخي مسئولان جهت تعيين اولويت و زمان طرح در جلسات کابينه، به هيئت دولت ارسال شده است.

** وطن امروز

هر توافقی با ایران از جنگ بهتر است

شیمون پرز، رئیس سابق رژیم صهیونیستی به بن کاسپیت، تحلیلگر سیاسی و مجری  برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی رژیم صهیونیستی در کنفرانس سالانه هرتزلیا درباره مذاکرات هسته‌ای ایران گفته است: «جایگزین دیگری وجود ندارد. جنگ یعنی خون‌ریزی، بدبختی و خرابی. در چنین جنگی علاوه بر ایران، حزب‌الله نیز مداخله می‌کند. رئیس‌جمهور اوباما تنها نیست. وی یک ائتلاف با خود دارد، شرکایی دارد. روسیه و چین هستند، این شرکا بسیار مهم‌تر از هر سانتریفیوژی هستند. بدون آنها، هیچ تحریمی ممکن نبود.» به گزارش تسنیم، شیمون پرز افزوده است: «هرگونه توافقی خوب است و به جنگ ارجحیت دارد.» شیمون پرز همچنین در پانزدهمین کنفرانس سالانه هرتزلیا با خوش‌بینی محتاطانه‌ای درباره توافق قریب‌الوقوع هسته‌ای با ایران صحبت کرد.

وی دراین باره اعلام کرد اندازه این توافق تنها به تعداد سانتریفیوژهایی که ایران مجاز به حفظ آنهاست بستگی ندارد بلکه به  تعداد کشورهایی وابسته است که در این توافق نقش دارند و بخشی از تلاش‌ها برای اطمینان از پایبندی ایران به تعهداتش است. وی از تلاش‌های اوباما برای تشکیل ائتلافی متشکل از چین و روسیه قدردانی کرد اما هشدار داد تنها در صورتی می‌توان درباره توافق قضاوت کرد که تمام جزئیات آن منتشر شود. وی در ادامه اعلام کرد گزینه نظامی همواره روی میز قرار دارد. پرز از تعهد اوباما نسبت به تامین امنیت اسرائیل قدردانی کرد و گفت هیچ رئیس‌جمهور قبلی آمریکا به اندازه وی در تامین امنیت اسرائیل متعهد نبوده است.

ادبیات آمریکایی آل‌سعود علیه ایران

عربستان: با شکست مذاکرات هسته‌ای تمام گزینه‌ها روی میز است
سفیر عربستان سعودی در انگلیس در سخنانی عنوان داشت اگر گفت‌وگوهای دیپلماتیک برای جلوگیری از «جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران» به شکست بینجامد، عربستان آماده است سلاح‌های هسته‌ای به دست آورد.به گزارش تسنیم، محمد بن نواف بن عبدالعزیز السعود، سفیر ریاض در لندن، ابراز امیدواری کرد مذاکرات (هسته‌ای) که از سوی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ایالات متحده هدایت می‌شود به یک توافق «بدون خدشه و منفذ» با ایران بینجامد. با این حال وی افزود اگر چنین چیزی رخ ندهد، «تمام گزینه‌ها روی میز است».

سفیر عربستان که روز گذشته با تلگراف گفت‌وگو کرده است به این نشریه گفت: «ما همواره حمایت خود را از حل پرونده هسته‌ای ایران به‌طریق دیپلماتیک و از راه مذاکره ابراز کرده‌ایم». «ما تلاش رئیس‌جمهوری آمریکا در این موضوع را می‌ستاییم، به‌شرطی که هرگونه توافقی که حاصل شود بدون منفذ بوده و از نوعی نباشد که به ایران اجازه دهد سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده خود را در این منطقه ادامه دهد». وی گفت کشورش امیدوار است ایران این اطمینان را بدهد که به‌دنبال سلاح‌های هسته‌ای نخواهد رفت. «اما اگر چنین چیزی رخ ندهد، در آن هنگام تمام گزینه‌ها برای عربستان سعودی روی میز خواهد بود».

وی ادعا کرد: «برنامه هسته‌ای ایران تهدیدی مستقیم علیه تمام منطقه ایجاد کرده و بخش عمده‌ای از منبع و انگیزه اشاعه هسته‌ای در سراسر خاورمیانه، از جمله اسرائیل است». این باور وجود دارد که عربستان 60 درصد بودجه برنامه هسته‌ای پاکستان را تأمین کرده است به این شرط که بتواند طی مدت کوتاهی کلاهک‌های هسته‌ای (از پاکستان) خریداری کند. هشدار سفیر عربستان درباره ایران پس از آن عنوان شد که یک مقام ارشد سعودی در واشنگتن با یک دیپلمات اسرائیلی ملاقات کرد تا درباره مخالفت مشترکشان با ایران گفت‌وگو کنند. انور عشقی، ژنرال بازنشسته سعودی و دور گولد، سفیر سابق اسرائیل هفته گذشته در محل شورای روابط خارجی آمریکا، کنفرانس خبری مشترکی را برگزار کردند. گولد در آن کنفرانس گفت: «ما هر دو همپیمان ایالات متحده هستیم. من امیدوارم این (نشست) آغازی بر گفت‌وگوهای بیشتر درباره مشکلات راهبردی مشترک‌مان باشد».

** آرمان

 واکنش ایران به احتمال مصادره هواپیماها

شنیده شد که پس از آنکه شرکت هواپیمایی ماهان با وجود تحریم‌های گسترده توانست در اقدامی مهم 9 فروند هواپیمای مسافربری جدید وارد کشور کند و از این طریق بخشی از نیازهای بر زمین‌ مانده ناوگان هوایی را تامین کند، کشور‌های غربی با صحبت‌هایی قلدرمأبانه سعی کردند اثرات ورود این هواپیماها را خنثی کنند. فرارو نوشت؛ هرچند ایران بارها اعلام کرده که به‌دلیل نیاز به طی شدن مراحل متعدد برای دریافت مجوزهای نهایی پرواز هواپیماهای تازه‌وارد، هنوز چندماهی تا پرواز 9 ایرباس جدید باقی مانده، اما در صحبت‌های مقام‌های آمریکایی بارها نسبت به مصادره و یا ممنوع کردن پرواز آن‌ها سخن گفته شده است. در این راستا آمریکا حتی دو ایرلاین خارجی که در زمینه‌ی خرید این هواپیماها به ایران کمک کرده‌اند را نیز در فهرست تحریم‌های خود قرار داده و اعلام کرده است با توجه به این‌که ورود این هواپیماها نقض تحریم‌ها علیه ایران به حساب می‌آید، اجازه پرواز را از آنها دریغ خواهد کرد. باوجودی که هنوز پروازی اتفاق نیفتاده که بخواهد برای آن مشکل به وجود بیاید، اما مقام‌های ایرانی از هم‌اکنون خود را برای هرگونه واکنشی آماده کرده‌اند.
 
احتمال ارجاع قالیباف به سازمان بازرسی

شنیده شد که رحمت‌ا... حافظی در جلسه علنی دیروز شورای شهر تهران در تذکری پیش از دستور بااشاره به اینکه ایراداتی در گزارش تلفیق بودجه سال 89 شهرداری تهران وجود دارد، گفته: این گزارش با تاخیر چند ساله بعد از سال عملکرد ارائه شده است که جای تامل دارد. وی با انتقاد از خلاصه شدن گزارش تلفیق، گفته: این گزارش به طور کامل در اختیار اعضای شورای شهر تهران قرار نگرفته است کسی حق ندارد گزارش را خلاصه کند و در اختیار نمایندگان مردم در شورا قرار دهد بلکه باید اعضا از تمامی موارد عملکردی بودجه شهرداری مطلع شوند. اعضای شورای شهر با چنگ و دندان متن گزارش کامل را بدست آورده‌اند. شهرداری تهران موظف است در مورد تمام بندهای این گزارش، به صورت مکتوب پاسخ ارسال کند تا مورد بررسی قرار گیرد بدون شک در صورت قانع‌کننده نبودن، گزارش برای سازمان بارزسی کل کشور ارسال خواهد شد.
 
من عضو یکتا نیستم

شنیده شد که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت نهم با بیان اینکه بنده مفتخر به عضویت در جبهه پایداری هستم حضور خود در حزب یکتا نزدیک به احمدی‌نژاد را تکذیب کرد.  متن اطلاعیه کامران باقری لنکرانی بدین شرح است: اخیرا صحبتی از تشکیل تشکلی به نام یکتا به میان آمده و در این میان ذکری نیز از نام حقیر رفته است. هرچند این جانب در حال حاضر در شیراز ساکن هستم و در جلسه‌ای به این عنوان تا به حال شرکت نکرده‌ام اما لازم می‌دانم متذکر شوم این حقیر این  توفیق را داشته‌ام که از بدو تاسیس در شورای مرکزی تشکل جبهه پایداری که اخیرا مراحل ثبت قانونی خود را نیزطی کرده و مفتخر به اشراف شورای فقهاست، حضور داشته باشم. به حمدا... این تشکل در سراسر کشور فعالیت‌های گسترده‌ای داشته و دارد و می‌تواند چارچوب مناسبی برای حضور اجتماعی مدافعین انقلاب اسلامی باشد تا با اشراف فقهای عظام به وظایف دینی خود در عرصه اجتماعی عمل نمایند.
 
دفاع از ایرانی بودن نادرشاه

شنیده شد که سفیر ایران در باکو درباره انتشار کتابی در جمهوری آذربایجان با هدف تحریف تاریخ ایران گفت: نگارش چنین کتاب‌هایی نمی‌تواند، وقایع مستند تاریخی را خدشه‌دار کند. ایسنا نوشت؛ محسن پاک‌آیین در پاسخ به سوالی درمورد انتشار کتاب «مکالمات دیپلماتیک» در باکو و اینکه کسانی در جمهوری آذربایجان تلاش می‌کنند نادرشاه افشار را به‌عنوان پادشاهی غیرایرانی معرفی کنند، ابراز کرد: من هنوز این کتاب را نخوانده‌ام اما بلاتردید تمام مورخین شناخته شده جهان، نادر‌شاه را یک پادشاه ایرانی و بنیانگذار سلسله افشاری در ایران می‌دانند و نگارش چنین کتاب‌هایی نمی تواند، وقایع مستند تاریخی را خدشه‌دار کند. چندی پیش آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان، از کتاب تالیف شده توسط رامیز مهدی اف، رئیس نهاد ریاست‌جمهوری این کشور که مدعی است جمهوری آذربایجان وارث دولت افشاری است، رونمایی کرد.
 
بدهی‌های «مه آفرید» پرداخت شد

شنیده شد که وکیل متهم ردیف اول پرونده فساد سه هزار میلیاردی از پرداخت بدهی‌های موکلش خبر داد. انتخاب نوشت؛ غلامعلی ریاحی با بیان اینکه بدهی بانک‌ها از طریق تهاتر، فروش اموال در مزایده‌های قانونی و یا پرداخت‌های متعدد در پرونده موکلم پرداخت شده است گفت: مزایده‌های اموال به پایان رسیده و فعلا مزایده نداریم. وی افزود: هم‌اکنون در حال گفت‌وگو و جلسه با بانک ملی بوده تا بخش بدهی موکلم به این بانک را پرداخت کنیم و به نوعی درحال چانه‌زنی هستیم. گروه ملی فولاد هم بخشی از اموال موکلم است که آن را هم در موضوع تهاتر قراردادیم. وکیل مه‌آفرید خسروی متهم ردیف اول پرونده فساد سه هزار میلیاردی گفت: قطعا تا پایان عملیات پرداخت بدهی‌ها دیگر موکلم بدهکار نخواهد بود. مه‌آفرید خسروی، متهم ردیف اول پرونده فساد سه هزار میلیاردی بامداد روز سوم خرداد ۱۳۹۳ اعدام شد.
 
اثرات پسته ای توافق هسته‌ای

شنیده شد که صنعت پسته آمریکا یکی از بخش‌هایی است که از توافق هسته ای ایران متضرر می شود زیرا اگر تحریم‌ها برداشته شود ایران می‌تواند شروع به افزایش صادرات پسته خود به آمریکا کند و پسته‌کاران کالیفرنیا را با چالش مواجه نماید. «خبرگزاری دانشجو» نوشت؛ به نقل از پایگاه خبری بریت بارت، افزایش احتمال انعقاد توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 این نگرانی را در بین فعالان صنعت پسته آمریکا به وجود آورده که توسعه سریع این صنعت و موفقیت آن در بازارها ممکن است در صورت پایان یافتن تحریم‌های تجاری ایران از سوی سازمان ملل، مختل شود.اگر تحریم‌ها علیه ایران برداشته شود، ایران می‌تواند شروع به افزایش صادرات پسته خود به آمریکا کند و پسته کاران کالیفرنیا را با چالش مواجه نماید.
 
دفاتر خارجی کمیته امداد تعطیل می‌شود؟

شنیده شد که ماموریت خارجی از این به بعد در کمیته امداد امام خمینی ممنوع است.آنا نوشت، در متن ضوابط بودجه سال 94 کمیته امداد آورده شده است کلیه همکاران شاغل در دفاتر خارجی باید تا پایان آذرماه برگردند و ماموریت خارجی از این به بعد در کمیته امداد ممنوع است
 
اصلاح‌طلبان به دنبال 30 کرسی خبرگان

شنیده شد که پارس‌نیوز مدعی شده که اخیرا یکی از سران بانفوذ اصلاحات در جلسه‌ای گفته: «با سازماندهی 500 روحانی برای انتخابات مجلس خبرگان اگر بتوانیم 30 نفر از آنها را وارد مجلس کنیم، بزرگ‌ترین پیروزی برای ما خواهد بود. ما با جوانان نواندیش و نوگرایی حوزه ارتباط برقرار کرده و از این مسیر می خواهیم وارد بحث انتخابات مجلس خبرگان شویم».

** ایران

روایتی از هویت شعاردهندگان در حرم امام(ره)

نماینده تهران در مجلس درخصوص پشت پرده حوادث رخ داده در سخنرانی رئیس جمهوری در حرم امام خمینی(ره) توضیحاتی ارائه کرد.

حسین طلا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شعارها و اختلالاتی که در شب سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و در حرم ایشان هنگام سخنرانی حسن روحانی رخ داد، گفت‌: «کسانی که در شب ارتحال امام خمینی(ره) شعار «مرگ بر منافق» سر دادند مظهر بی‌منطقی بودند، اما طبق اخباری که ما شنیدیم عده‌ای از یکی از شهرستان‌ها توسط یک مقام مسئول سامان داده شده و به حرم امام(ره) انتقال داده شده بودند و فقط همان افراد این شعار را سر می‌دادند.»

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: «در حال حاضر وزیر کشور باید پاسخگو باشد که این کار سازماندهی شده توسط چه فرد یا افرادی انجام گرفته بود. ان‌شاء‌الله پاسخ‌های وزیر کشور این مسأله را روشن کند.» طلا ادامه داد:‌ «ما در مجلس منتظریم تا نتیجه بررسی‌ها توسط وزارت کشور اعلام شود.»

انتقاد دو نشریه امریکایی از اوباما

با نزدیک شدن زمان مذاکره برای توافق هسته ای حمله رسانه  تندروها به دولت اوباما اوج گرفت. واشنگتن تایمز که د رکنار فاکس نیوز تریبون تندروهای امریکا شناخته می شود با انتشار تندترین انتقادها علیه تیم مذاکره کننده هسته‌ای امریکا، آنان را ضعیف معرفی کرد.

این روزنامه امریکایی که از مخالفان مذاکره با ایران و خواهان اعمال فشار بیشتر و تحمیل تحریم‌های فلج کننده علیه ایران است، تیتر مطلب خود را این گونه انتخاب کرده است: «بی‌عرضه‌ترین مذاکره کنندگان- اوباما و کری ایران را مطمئن کرده‌اند که به سلاح هسته‌ای دست می‌یابد.»

به گزارش خبرآنلاین، این روزنامه نوشته است: «ما تازه فهمیده‌ایم  جان کری تا چه حد مطیع خواسته‌های ایران است زیرا منابع خبری ایرانی فاش کرده‌اند که ظریف در مذاکرات سر «کری» فریاد می‌زند و رهبر معظم ایران از او خواسته است دیگر این کار را نکند.» واشنگتن تایمز با اشاره به موضع مستحکم رهبر معظم انقلاب درباره  ممنوع بودن نظارت بر مراکز نظامی ایران نوشته است: «به همین دلیل هیچ یک از اعضای تیم مذاکره کننده امریکایی، چه برسد به وزیر خارجه امریکا، نباید به مذاکرات ادامه دهند اما «کری» با پای شکسته یا نشکسته و اوباما، بی‌کفایت‌ترین تیم مذاکره کننده را تشکیل داده‌اند.»

مقام سعودی: سلاح هسته‌ای می‌سازیم، اگر...

سفیر عربستان سعودی در لندن مدعی شد: «چنانچه مذاکرات سیاسی در متوقف کردن تمایلات هسته‌ای ایران با شکست مواجه شود، دولت ریاض آماده دستیابی به سلاح هسته‌ای است.»
به گزارش انتخاب،  «محمد بن نواف بن عبدالعزیز آل سعود» که با روزنامه «تلگراف» لندن مصاحبه می‌کرد، در ادامه اظهار امیدواری کرد که تلاش‌های باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا منجر به حصول توافق محکمی با ایران شود اما در نهایت گفت: «اگر چنین اتفاقی نیفتد، همه گزینه‌ها روی میز است.»!!

مسکو تهاتر نفتی با ایران را تکذیب کرد

وزیر انرژی روسیه تأکید کرد که «روسیه برنامه‌ای برای واردات یا سوآپ نفت ایران ندارد.» به گزارش خبرگزاری «ریانووستی»، آلکساندر نواک در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «ما خودمان یک کشور تولیدکننده نفت هستیم و قصد نداریم نفت ایران را بخریم.»

با این حال وزیر انرژی روسیه افزود: «بنا بر یادداشت تفاهم توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور، تجار روسی می‌توانند به ایران در زمینه فروش نفت خود در بازار بین‌المللی کمک کنند و ایران می‌تواند پول‌هایی را که از این طریق به دست می‌آورد، صرف خرید کالاهای روسی کند.»

عربستان سفیر ایران را فرا خواند

وزارت خارجه عربستان، سفیر ایران را فرا خواند و خواستار تحقیق در مورد مسمومست زائران شد. به گزارش العربیه، وزارت خارجه عربستان ضمن ابراز نگرانی از حادثه مسمومیت تعدادی از زائران عربستانی در مشهد، خواستار تحقیق در مورد مسمومیت شهروندان این کشور در ایران شده است.

** شرق

امیر پوردستان: تهدیدکننده و پشتیبان آن را پشیمان مي‌كنيم


تسنیم: فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه نیروهای مسلح در خط مقدم آمادگی قرار دارند تا تهدیدها را رصد کنند، گفت: «اگر تهدیدی رخ دهد، تهدیدکننده و پشتیبان آن را پشیمان خواهیم کرد». امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش، در مراسم تجلیل از ورزشکاران و پیش‌کسوتان این نیرو، اظهار کرد: «آمریکا پس از سپتامبر سال ٢٠٠١ تجهیزات نظامی انبوهی را به منطقه غرب آسیا گسیل کرد». فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با راهبرد «عملیات بدون تماس» تلاش داشتند تا ملت ایران را تسلیم کنند، یادآور شد: «آنها در مقابل مقاومت ملت ایران شکست خوردند و با تغییر راهبرد به دنبال راهبرد مذهب علیه مذهب بودند که ایجاد داعش، طالبان و القاعده در این مسیر است».

سرلشکر صفوی: شکست سعودی‌ها در یمن قطعی است


تسنیم: سرلشکر یحیی رحیم‌صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: «شکست سعودی‌ها در رسیدن به اهدافی که اعلام کرده بودند، به خواست خداوند قطعی خواهد بود». دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، افزود: «صحنه مکتب مقاومتی را که فرزندان شهید این ملت در لبنان، فلسطین، سوریه و هم‌اکنون یمن شکل دادند، ببینید. محصول دفاع مقدس، ایجاد مکتبی به عنوان مکتب مقاومت، به وسیله فرزندان امام و اسلام در کشورهای آزا‌دی‌خواه است. این مکتب مقاومت شکل گرفت و بیداری اسلامی نیز از آن تأثیر پذیرفت و واضح است کشورهایی مانند یمن به آزادی و استقلال خود می‌رسند و باوجود سختی‌های فراوان، پیروزی مردم یمنی آشکار خواهد شد و شکست سعودی‌ها در رسیدن به اهدافی که اعلام کرده بودند، به خواست خداوند قطعی خواهد بود».

برخی نمایندگان از  پاسخ علوی قانع نشدند


ایلنا: منصور حقیقت‌پور، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی، از تصویب طرح یک‌فوریتی الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ایران خبر داد که قرار است به هیأت‌رئیسه ارائه شود. او همچنین درباره جزئیات حضور علوی، وزیر اطلاعات، در جلسه این کمیسیون گفت: در این جلسه آقای علوی، وزیر اطلاعات، برای پاسخ به سؤالات برخی نمایندگان در حوزه امنیتی کشور در جلسه کمیسیون حاضر شد و به سؤالات نمایندگان پاسخ داد. او افزود: در پایان برخی نمایندگان قانع شده و تعدادی نیز از پاسخ‌های وزیر اطلاعات قانع نشدند. برای همین اگر این نمایندگان بر اقناع‌نشدن خود اصرار داشته باشند، سؤال مطرح‌شده به صحن مجلس ارجاع داده می‌شود تا در آنجا بررسی شود.




:: موضوعات مرتبط: خبرویژه روزنامه ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 796
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : چهار شنبه 20 خرداد 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
گروه دکوراسیون مثلث فیروزه ای در تاریخ : 1394/3/23/6 - - گفته است :
مطلب خوبی بود . با سپاس از زحمات شما
مثلث فیروزه ای
http://mf-co.com

/weblog/file/img/m.jpg
نرم افزار تگ ساز در تاریخ : 1394/3/21/4 - - گفته است :
سلام.وبلاگ مفيد و با ارزشي داري.خسته نباشي
دوست داري بازديد سايتت زياد بشه؟
دوست داري با سرعت بيشتري داخل وبلاگت مطلب بزاري؟
دوست داري در مدت زمان کم يه عالمه تگ يا همون برچسب براي مطالبت استفاده کني؟
ميخواي درطول چند ثانيه محبوب ترين و پرسرچ شده ترين تگ ها يا برچسب هارو بدست بياري؟

بله ما نرم افزاري طراحي کرديم که باهاش ميتوني محبوب ترين و بيشترين تگ هاي سرچ شده در هر موضوعي رو از گوگل دريافت كني و براي مطالبت استفاده كني
فقط کافيه عنوان مطلب سايتت رو در اين نرم افزار وارد کني تا ليستي از بهترين و قوي ترين تگ ها رو راجب اون موضوع بهت بده.

براي دريافت اطلاع بيشتر بيا به سايتم
قول ميدم که پشيمون نشي

/weblog/file/img/m.jpg
گروه دکوراسیون مثلث فیروزه ای در تاریخ : 1394/3/21/4 - - گفته است :
مطلب خوبی بود . با سپاس از زحمات شما
مثلث فیروزه ای
http://mf-co.com


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');