خبرویزه روزنامه ها(24) 10خرداد94
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 137
بازدید دیروز : 64
بازدید هفته : 833
بازدید ماه : 3095
بازدید کل : 190356
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

حذف سهمیه بنزین 700 تومانی و افزایش 15 درصد برخی حامل‌های سوخت و انرژی توسط دولت، و به موازات آن ضعف مفرط اطلاع‌رسانی دولت و شخص رئیس جمهور، فضای منفی بسیار سنگینی در جامعه علیه دولت به راه انداخته است.

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که  در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

** کیهان


آمریکا توافق بکند یا نکند ایران در دهه آینده قدرتمندتر می‌شود

تحلیل‌گران آمریکایی معتقدند ایران قدرت بزرگ منطقه است و به همین دلیل واشنگتن نیازمند توافق با ایران است.

رایان کروکر سفیر اسبق آمریکا در عراق در مصاحبه‌ای گفت: ایران قدرت بزرگ منطقه است و قدرت بزرگ هم خواهد ماند. اکنون زمان آن است که روی موقعیت منطقه‌ای ایران متمرکز بشویم.

وی گفت: ما در عراق چه به هنگام ورود و چه هنگام خارج شدن خوب عمل نکردیم و بسیاری از اتفاقات محصول محاسبه اشتباه ماست.

صدای آمریکا نیز در گزارشی گفت: ایران می‌خواهد نفوذ خود را در عراق، سوریه، لبنان و یمن تا حد ممکن گسترش دهد و آن را به‌عنوان وزنه‌ای قدرتمند در برابر آمریکا به کار گیرد. این به معنای فروپاشی نظام قدیم است. دولت‌های بسیار ضعیف عرب، و ضعف حکومت‌های مرکزی در عراق و سوریه و نقاط دیگر باعث شده که ایران قوی‌ترین بازیگر خارجی در عراق شود و نقشی قاطع در سیاست عراق، و حتی در استراتژی نظامی این کشور در مقابله با داعش بازی کند. اما ایران شریک آمریکا نیست. آرون دیوید میلر تحلیلگر مسائل خاورمیانه نیز در مصاحبه با شبکه ان‌بی سی گفت: هیچ توافق خوبی با ایران برای آمریکا وجود ندارد اما آمریکا مجبور به این توافق است. اوباما و آمریکا در صورت نپذیرفتن توافق مقصر شناخته خواهند شد و جنگ هم گزینه‌ای نیست که دولت آمریکا آن را ترجیح دهد.

میلر گفت: «در صورت دست نیافتن به توافق، ایران به احتمال قوی فعالیت‌های هسته‌ای خود را به صورت چشمگیری افزایش خواهد داد.»

معاون اتاق فکر ویلسون سنتر واشنگتن اذعان داشت حتی دستیابی به توافق با ایران نیز گزینه‌ای ایده‌آل برای آمریکا نخواهد بود.

وی افزود: «یک دهه بعد، آمریکا با ایرانی قدرتمندتر و ثروتمندتر و بانفوذتر از پیش در کشورهای منطقه مواجه خواهد بود. ضمن اینکه نباید فراموش کرد این کشور در آن زمان نیز توانایی‌های هسته‌ای خود را حفظ و گسترش داده است.»

وی اذعان داشت: با توجه به شرایط و پیش‌بینی‌های موجود، هیچ توافقنامه‌ای، توافق خوبی برای آمریکا نخواهد بود و این توافق تنها مواجهه با ایرانی قدرتمندتر از حال حاضر و با ضریب نفوذ بیشتری در عراق، سوریه و یمن را به تاخیر خواهد انداخت.

رفتار دولت با مردم به دور از اعتماد و احترام است

یک سایت اصلاح‌طلب نوشت: حذف سهمیه بنزین 700 تومانی و افزایش 15 درصد برخی حامل‌های سوخت و انرژی توسط دولت، و به موازات آن ضعف مفرط اطلاع‌رسانی دولت و شخص رئیس جمهور، فضای منفی بسیار سنگینی در جامعه علیه دولت به راه انداخته است.

بهار نیوز در تحلیلی خاطرنشان کرد: در همین ماجرای اخیر اقتصادی، دولت آنقدر ضعیف اقدام کرد که عملاً بسیاری از شهروندان در روز اول خرداد که در پمپ بنزین‌ها حاضر شده بودند ولی اثری از سهمیه 60 لیتری خود ندیدند، (به دلیل عدم اطلاع‌رسانی قبلی) به نوعی خود را بازی خورده قلمداد کرده و به شدت از این روش غلط دولت دلگیر شدند. بر شخص روحانی نیز این انتقاد وارد است که چرا نباید در چنین مواقعی با مردم سخن بگوید؟! روحانی باید قبل از اتخاذ و اجرای این تصمیم مخفیانه! توسط تیم اقتصادی دولتش، مسایل را به طور صریح با مردم در میان می‌گذاشت نه اینکه به گونه‌ای تصمیم‌گیری و اجرا شود که شائبه بی‌توجهی به مردم و حتی تحقیر آنان، از آن برآید.

این سایت اصلاح‌طلب نوشت: رئیس جمهور شاید نتوانسته در این 2 ساله، کاری در جهت گشایش امور سیاسی و اجرایی و وعده‌هایی که داده بود از جمله رفع حصر و... بکند و به دلیل به روزمرگی افتادن عملاً اجرای آنها نیز شامل مرور زمان شده و به نوعی غیر قابل اجرا شده‌اند، اما حداقل در حوزه اقتصادی می‌توانست و می‌تواند بسیار شفاف‌تر با مردم سخن بگوید و بخش زیادی از فضای منفی ایجاد شده علیه دولتش را خنثی نماید. به نظر می‌رسد رئیس جمهور نه تنها وعده‌های سیاسی و امنیتی خود بلکه امور اقتصادی کشور را نیز فدای موضوع پرونده هسته‌ای کرده است غافل از اینکه اگر فرض کنیم، مطالباتی چون رفع حصر و فضای بازسیاسی و... مطالبه و خواسته بخش‌هایی از (و نه همه) مردم است اما موضوعات و امور اقتصادی دغدغه و گرفتاری اکثریت شهروندان است.

نویسنده می‌افزاید: به عنوان یک فعال رسانه‌ای شاغل در یک سایت اصلاح‌طلب حامی دولت به صراحت خطاب به رئیس جمهور و تیم همراهش گوشزد می‌کنم که نوع برخورد اخیر با مردم، بسیار نامعقول و غیرمحترمانه بوده و اصلاً با شعارهای دوران تبلیغات در همراه داشتن مردم با دولت، سنخیت ندارد دولت عملاً به روزمرگی افتاده و فضای عمومی جامعه را به شدت علیه خود سنگین کرده است.

گزارش محرمانه سیا: داعش برای آمریکا سودمند است

اسناد سری حمایت آمریکا از داعش فاش شد. به گزارش العالم، موسسه گروه نظارت محافظه‌کار دولت (Jodechial  Watch)، در جریان رسیدگی به پرونده قضایی در سطح فدرال، اسنادی از دفتر وزارت دفاع آمریکا به دست آورد که حاوی مدارک محرمانه سازمان سیا بود.

در یکی از گزارش‌های درز یافته از سازمان اطلاعات آمریکا به تاریخ 10 آگوست سال 2012، آمده است: «سازمان القاعده و شاخه‌های وابسته به آن، نیروی دفاعی از گروه‌های مسلح مخالف در سوریه است که از حمایت غرب برخوردارند، بنابراین باید به منظور تضعیف دولت دمشق، با این گروه‌ها تعامل داشته باشیم.»

در این گزارش محرمانه تاکید شده است: ایجاد (داعش) در منطقه شرقی سوریه، مسئله‌ای مطلوب است، زیرا به وسیله آن می‌توان سیاست‌های غربی را در منطقه گسترش داد. کشورهای غربی و کشورهای عرب حاشیه‌ خلیج‌فارس و ترکیه که حامی مخالفان سوری هستند، از ایجاد کشور سلفی علنی یا غیرعلنی در الحسکه و دیرالزور در سوریه استقبال می‌کنند، این همان چیزی است که حامیان مخالفان سوری می‌خواهند تا بتوانند به وسیله‌ آن، دولت سوریه را منزوی کنند.

جودیشیال واچ که این اسناد را افشا کرده، خاطر نشان کرده است که این گزارش، به همه نهادهای دولتی آمریکا اعم از فرماندهی مرکزی آمریکا، سازمان سیا، دفتر تحقیقات فدرال (اف‌.ی‌.آی)، وزارت خارجه و دیگر نهادها ابلاغ شده است.

در این گزارش که به سندی رسمی تبدیل شده، آمده است که سازمان اطلاعات آمریکا، ظهور سازمان (داعش) را پیش‌بینی کرده بود، اما به جای آن که این گروه را دشمن قلمداد کند، آن را «برای ایالات متحده، سودمند» دانست.

دولت غیر از وعده حمایت برنامه‌ای هم برای بورس دارد؟

«دولت درباره بورس صرفاً به دادن وعده و وعیدها بسنده کرد.»

روزنامه اعتماد در تحلیلی نوشت: از دولت انتظار می‌رفت با حمایت و رونق بخشیدن به بازار سرمایه، هم مردم را به سمت سرمایه‌گذاری سوق دهد و هم سرمایه‌گذاران را به بازاری پویا دعوت کند. از این طریق شرکت‌ها می‌توانستند به راحتی منابع مالی خود را تأمین کنند و این امر هیچگاه محقق نشد.

اعتماد افزود: دولت صرفاً به دادن وعده و وعیدها بسنده کرد و تنها راه حل برون رفت از شرایط اسفناک بازار را تغییر در جایگاه مدیریت سازمان دید. صندوقی تشکیل داد بدون نظارت که حمایتی از آن دیده نمی‌شد. نرخ بهره بالای بانکی نیز کاهش داده نشد و بستری امن برای عمده سرمایه‌گذاران فراهم آمد تا بی‌هیچ زحمت و ریسک به منافع خود برسند و همچنان سؤالی برای سهامداران بازار بی‌جواب مانده «آیا دولت یازدهم قصد حمایت از بازار را دارد یا خیر؟!»

این روزنامه اصلاح‌طلب نوشت: اقدامات سازمان، مدیر جدید و جلسات متعدد آنها گرچه منجر به تصمیماتی شد ولی باید اذعان کرد آنچنان مؤثر واقع نشد و کار به جایی رسید که خود مسئولان از واژه حباب منفی هم برای تفسیر اوضاع بازار سهام استفاده می‌کردند. تمامی موارد مذکور صرفاً عوامل رکود بازار بودند. اعتماد خاطرنشان می‌کند بازار سرمایه در حالی در شرایط نامناسبی به سر می‌برد که به نظر می‌رسد حمایت از این بازار دغدغه اصلی دولت نیست و هیچ برنامه‌ای جهت پشتیبانی از آن ندارد. از سوی دیگر وزیر اقتصاد در حالی دستور حمایت از بازار سرمایه از طریق تزریق نقدینگی را به بانک‌ها ابلاغ کرده که تنها در یک روز معاملاتی و در روند چند شرکت شاهد اجرای دستور وزیر بوده‌ایم و اکنون در پی عدم حمایت اصولی از بورس حجم و ارزش معاملات روزانه بسیار پایین است. بررسی رفتار بازار نشان می‌دهد هیچ اقدام خاصی بعد از دستور وزیر اقتصاد در بازار نیفتاده است و به گفته برخی از فعالان بازار، بانک‌ها هنوز در حال ارزیابی منابع مالی خود برای تزریق به بورس هستند.

همصدایی نشریات زنجیره‌ای با اپوزیسیون

روزنامه زنجیره‌ای شرق در سالمرگ هوشنگ سیحون به تجلیل از شخصیت این معمار بهایی پرداخت.
«هوشنگ سیحون» از معماران عضو فرقه ضاله بهاییت و از اعضای کلوپ صهیونیستی روتاری، خردادماه سال گذشته در ونکوور کانادا درگذشت. پس از مرگ وی «رضا ربع پهلوی» در پیامی عمق تأسف خود را از این اتفاق اعلام کرد. رسانه‌های فارسی زبان معاند نظام نیز به بازتاب گسترده مرگ وی پرداختند.

حال در سالمرگ سیحون، روزنامه زنجیره‌ای شرق در اقدامی مسبوق به سابقه در یادداشتی با عنوان «در آرزوی وصل» مورخ 1394/3/9 به تجلیل از وی و قبح زدایی از کارنامه سیاه این معمار بهایی پرداخت. در بخشی از یادداشت فوق به قلم «فراستی» آمده است: «درس خواندم، آرشیتکت شدم ولی مهندس سیحون نشدم. برای من مهندس سیحون یک اسطوره بود».

هوشنگ سیحون از عناصر بدسابقه رژیم پهلوی در دوران تدریس در دانشگاه تهران بجای آموزش اصول معماری و هنر به دانشجویان، از مدل‌های زننده و عریان زنان در کلاس‌های درس و اختصاص جدول دستمزد برای مدل‌های عریان به منظور ترغیب جوانان به این کار استفاده می‌کرد. تشویق دانشجویان به انجام شوخی‌های جنسی در خوابگاه و آموزش طراحی با عناوینی چون حمام عمومی زنانه و رقاصه زن و... از دیگر اقدامات وی در دانشگاه تهران بود.

وی علاوه بر این در سال 1347 از ریاست «دانشکده هنرهای زیبا» کناره‌گیری کرد و به عضویت انجمن شهر تهران انتخاب شد و همزمان ریاست شورای شهرسازی و نوسازی تهران را برعهده گرفت. وی در این دوران موضوع «محدوده» و «خارج از محدوده» را مطرح ساخت. سیحون به هنگام تعیین مرزهای محدوده تهران، اراضی متعلق به خاندان سلطنت و افراد وابسته به دربار و کلان سرمایه‌داران عضو روتاری را داخل محدوده قرار داد و به عنوان رئیس کمیسیون طراحی شبکه اتوبان‌های تهران، ترتیبی داد تا اتوبان‌ها از کنار این اراضی بگذرد و بدین ترتیب موجب شد تا قیمت این اراضی یک شبه دهها برابر افزایش یابد. این در حالی بود که بخش اعظم جنوب شهر تهران توسط سیحون، خارج از محدوده اعلام شد و این اقدام موجب شد تا مالکان این مناطق که همگی از طبقه مستضعف جامعه بودند، اجازه بازسازی و حتی کوچک‌ترین تعمیر در خانه‌های خود را نداشته باشند.

با وقوع انقلاب اسلامی، هوشنگ سیحون از ایران گریخت و به دلیل کارنامه سیاه و مفاسد مالی، اموال وی مصادره شد.

پس از مرگ سیحون، رسانه‌هایی همچون بی‌بی‌سی فارسی، صدای آمریکا، دوویچه وله آلمان و جریان مدعی روشنفکری در ایران تلاش زیادی برای انتقال جسد وی به ایران انجام دادند که این تلاش‌ها با بی‌تفاوتی عموم مردم نسبت به این معمار فراری، ناکام ماند. حال روزنامه شرق در سالمرگ سیحون، یادداشت تفصیلی خود را اینگونه به اتمام می‌رساند: «تابوت مهندس سیحون که در پرچم سه رنگ ایران و پرچم درفش کاویانی پیچیده شده بود در 17 خرداد 93 در گورستان «فورست لاون» لس‌آنجلس به خاک سپرده شد». گفتنی است عملکرد این معمار بهایی را در سال 1379 در کتاب «معماران تباهی»، «سیمای کارگزاران کلوپ‌های روتاری در ایران؛ جلد چهارم؛ دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان» و یادداشت «تو ایران نیستی!» مورخ 18 مرداد 1393 روزنامه کیهان به تفصیل بیان شده است.

گل‌‌های یواشکی که دولت ناگهان به خود می‌زند!

«آژیر قرمز برای دولتی‌ها به صدا درآمده و برخی‌ها در داخل دولت به دولت گل می‌زنند.»

خردادنیوز از سایت‌های حامی دولت نوشت: دولتمردان به جای شفاف‌سازی واقعیات و توضیح وضعیت اقتصادی که هر عقل سلیمی به آن صحه می‌گذارد، به شکل ناگهانی و یواشکی! گویی عمل خلافی در جریان است اقدام به حذف سهمیه سوخت کردند، اقدامی که بدون اطلاع‌رسانی سردرگمی را در مردم ایجاد و زمینه سوءاستفاده مغرضان را مهیا نمود. البته در طول عمر دولت یازدهم در موارد بسیاری چون اعطای سبد کالا، عرصه سیاست خارجی، فعل و انفعالات اقتصادی و ده‌ها موارد ریز و درشت دیگر ضعف رسانه‌ای دولت به نحوی بوده که عملکردهای مثبت را تحت‌الشعاع تخریب‌های منتقدان نامنصف قرار داده و به جای ارز‌ش‌افزایی برای دولت دستمایه تنزل جایگاه آن در افکار عمومی را فراهم کرده است.

این سایت ادامه می‌دهد: به زبان ساده‌تر شاید بتوان گفت اگر تمامی منتقدان و مخالفان دولت می‌خواستند ضربه‌ای به دولت بزنند بهتر و کارآمدتر از رویکردهای انفعالی تیم رسانه‌ای دولت نمی‌توانستند به این موفقیت دست یابند و به واقع می‌توان گفت در دولت برخی بهتر از هر مارادونایی، گل به خودی می‌زنند.

خردادنیوز نوشت: دولت یازدهم و مدیران آن باید متوجه این نکته ضروری باشند که دو سال از عمر دولت گذشته و فرصت آزمون و خطا پایان یافته است و اگر قرار باشد فرایند ضعف اطلاع‌رسانی همین‌گونه ادامه یابد با فرض موفقیت دولت در مهم‌ترین پروژه خود یعنی مذاکرات هسته‌ای بازهم با بالاروی توقعات عمومی و ضعف بازنمایی اقدامات دولت حتی در صورت موفقیت در مذاکرات این موضوع نه برگ برنده که دستمایه نارضایتی عمومی از دولت‌مردان را فراهم خواهد کرد.

رویکردهای قائم به سخنان شخص رئيس جمهوری که بازتاب دفعی و آنی دارند یا اظهارات دو پهلو و منفعلانه سخنگوی دولت نمی‌تواند به رابطه منطقی دولت و مردم کمک کرده و بدنه حامی مردمی را به‌عنوان مهم‌ترین مولفه حمایتی از دولت ماندگار و پابرجا کند.

** خراسان

تشکيل «کميته تعاملي » دولت و نهادهاي نظارتي براي جلوگيري از فساد

 

بر اساس نامه مسئولان يکي از نهادهاي نظارتي به مديران ارشد اجرايي، درخواست شده است به منظور تعامل و مشاوره با دستگاه هاي اجرايي از طريق همفکري در کارها و صرف هزينه، تشکيلاتي با عنوان «کميته تعاملي» جهت پيشگيري از وقوع تخلفات و فساد و نيز تقويت کارآمدي و تلاش براي تحقق اهداف سازماني دستگاه هاي اجرايي ايجاد و کميته مذکور در سطح مرکز و استان ها با مسئوليت آن نهاد و عضويت نمايندگان دستگاه هاي اجرايي داير شود.

تصميم جديد دولت براي "هوشنگ آباد" تهران

 

بر اساس درخواست تعدادي از اعضاي هيئت دولت که هم اکنون با موافقت مسئولان مهم اجرايي در حال بررسي توسط کارشناسان نهاد رياست جمهوري است، مقرر شده با توجه به فعاليت هزاران واحد صنعتي مجاز در اطراف پايتخت و توليد حجم قابل توجهي پسماند در اين منطقه، 70 هکتار از اراضي مناطق معروف به هوشنگ آباد و عزيزآباد در حوالي کهريزک از توابع استان تهران براي کاهش بار آلايندگي پسماندهاي صنعتي و پزشکي استان تهران اختصاص يابد.

 

** وطن امروز


آل‌سعود در کمتر از ۱۰ سال سقوط می‌کند


محمدجواد لاریجانی، رئیس ستاد حقوق بشر قوه‌قضائیه در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه آمریکایی‌ها به‌دلیل وحشت خود از برقراری دموکراسی در یمن، سعودی‌ها را وادار به حمله به این کشور کردند، آمریکا را دارای 2 منفعت در این اقدام ظالمانه سعودی‌ها توصیف کرد و گفت: آل‌سعود در این تجاوز نظامی مانند کسی است که سرش را محکم به سنگی زده است. رژیم آل سعود در کمتر از 10 سال سقوط می‌کرد و با حمله به یمن سرعت سقوطش به‌مراتب بالا رفته است. لاریجانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها قصد دارند در عربستان دیکتاتوری سکولار با وجهه مدرن‌تری ایجاد کنند، گفت: پادشاه قبلی عربستان غربی‌ها را دعوت کرد و گفت: «ما سکولار هستیم». من به خانم ناوی پیلای (کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد) گفتم: «شما به عربستان رفتید و آنقدر از آنها تمجید کردید». وی به من گفت: زمانی که به عربستان رفتم، پادشاه این کشور به من گفت: «ما به‌طور کلی سکولار هستیم و هیچ اعتقادی نداریم به اینکه اسلام باید مبنای حکومت باشد ولی الآن سیستم ما تحمل این بحث را ندارد»!

عراقچی: بازرسی نظامی و مصاحبه با دانشمندان منتفی است


عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده دولت حسن روحانی گفت در مذاکرات در حال انجام، موضوعات بازرسی از مراکز نظامی ایران و همچنین مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای منتفی شده است. به گزارش تسنیم، عباس عراقچی گفت: نشست دوجانبه دیروز (شنبه) در ژنو گفت‌وگویی است درباره موضوعات محتوایی و مسائلی که هنوز برای آنها راه‌حلی پیدا نشده است. عباس عراقچی قبل از ورود به محل نشست دیروز ژنو در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در ژنو با بیان اینکه «این موضوعات و مسائلی است که همچنان به‌دنبال راهکار هستیم» گفت: امیدواریم نشست‌ها به پیدا کردن راهکارها کمک کند. وی افزود: نشست امروز (دیروز) در سطح وزرای خارجه ایران و آمریکا دوجانبه خواهد بود اما هلگا اشمیت هم به‌نمایندگی از 1+5 حضور خواهد یافت. عراقچی گفت: امیدوار هستیم برخی موضوعات که هنوز درباره آنها نتوانسته‌ایم به راه‌حلی برسیم، در گفت‌وگوهای یک‌روزه سرانجامی پیدا کند. وی در پاسخ به این موضوع که «روز جمعه اعلام کردید ایران قاطعانه موضوع دانشمندان و بازرسی از مراکز نظامی را رد کرده است اما برخی منابع غربی دیروز گفته‌اند یکی از دشوارترین موضوعات مورد اختلاف همین موضوع است»، گفت: بحث مصاحبه با دانشمندان و بازرسی از مراکز نظامی به‌طور کامل منتفی است ولی در چارچوب رویه‌هایی که پروتکل الحاقی پیش‌بینی کرده گفت‌وگوهای ما ادامه دارد. عراقچی گفت:‌ هنوز هیچ توافقی نه قبلاً به دست آمده بود و نه الآن به دست آمده، گفت‌وگوها و بحث‌ها ادامه دارد. وی افزود: نحوه اجرای پروتکل الحاقی از موارد مورد اختلاف است که در حال صحبت درباره آن هستیم.

توصیه حجت‌الاسلام ماندگاری به تیم مذاکره‌کننده تحریم دشمن ترس ندارد


مدیر موسسه روایت سیره شهدای قم با اشاره به اینکه باید فرهنگ جهادی در بین گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای وجود داشته باشد، گفت: اگر این فرهنگ جهادی در بین مسؤولان باشد، تحریم‌ها برای ما ترس‌آور نیست و آنچه ترس‌آور است، تحریم خداست. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری پیش از ظهر دیروز در دیدار با آیت‌الله‌العظمی علوی‌گرگانی با اشاره به اینکه مذاکرات با ذلت پذیرفتنی نیست، خاطرنشان کرد: باید در مذاکرات به فرمایشات حضرت آقا توجه شود و اینگونه تجمع‌ها در حمایت فرمان رهبری ضرورت دارد. ماندگاری با اشاره به اینکه از بازرسی غرب از مراکز هسته‌ای تجربه خوبی نداشته‌ایم، افزود: غرب قبلاً غیرقابل ‌اعتماد بودن خود را ثابت کرده است و ما دانشمندان هسته‌ای‌مان را در این راه از دست داده‌ایم. وی با اشاره به اینکه سایت فردو بسیار زودتر از سایت نطنز و اراک به نتیجه رسیده است، گفت: سایت فردو یکی از معجزات انقلاب اسلامی است و این به برکت حضور این سایت در کنار حرم اهل‌بیت‌(ع) بوده است. مدیر موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه داعش با استفاده از آیات جهاد فرهنگ قلابی ساخته است، تصریح کرد: وقتی دشمن از آیات جهاد سوءاستفاده می‌کند چرا ما نتوانیم از آن حسن استفاده را بکنیم و آن را ترویج دهیم. ماندگاری با اشاره به اینکه باید فرهنگ جهادی در بین گروه مذاکره هسته‌ای وجود داشته باشد، گفت: اگر فرهنگ جهادی در بین مسؤولان باشد، تحریم‌ها برای ما ترس‌آور نیست و آنچه ترس‌آور است
تحریم خداست.

** آرمان

ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻗﺮﺍﺋﺘﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺎﻫﺶ ﺗﻌﻄﻴﻼﺕ

ﺷﻨﻴﺪﻩ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺭﺋﻴﺲ ﺳﺘﺎﺩ ﺍﻗﺎﻣﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﺸﻮﺭﻋﻨﻮﺍﻥ ﮐﺮﺩ: ﺩﺭﺣﺎﻝ ﺣﺎﺿﺮ ﻫﻴﺄﺕ ﺍﻣﻨﺎﯼ ﻣﺴﺎﺟﺪ ﺭﺍ ﭘﻴﺮﻣﺮﺩﺍﻥ ﺗﺸﮑﻴﻞ ﻣ ﯽﺩﻫﻨﺪ، ﺩﺭ ﻫﻴﺄﺕ ﺍﻣﻨﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﺯ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﻭ ﻳﮏ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﻩ ﺯﻥ ﻧﻴﺰ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺷﻮﺩ، ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﺜﺎﻝ ۰۵ ﺳﺎﻟﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺩﺭ ﻫﻤﺎﻥ ﺣﺪ ﺗﺼﻤﻴ ﻢﮔﻴﺮﯼ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ. ﺣﺠﺖﺍﻻﺳﻼﻡ ﻭﺍﻟﻤﺴﻠﻤﻴﻦ ﻣﺤﺴﻦ ﻗﺮﺍﺋﺘﯽ ﺧﺎﻃﺮﻧﺸﺎﻥ ﮐﺮﺩ: ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻧﻤﺎﺯ ﺻﺒﺢ ﺳﺤﺮﺧﻮﺍﻧﯽ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﻣﻨﺎﺟﺎﺕ ﺍﺯ ﺑﻠﻨﺪﮔﻮﻫﺎﯼ ﻣﺴﺠﺪ ﭘﺨﺶ ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺁﺯﺍﺭ ﻫﻤﺴﺎﻳﮕﺎﻥ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺷﻮﺩ، ﺗﻨﻬﺎ ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﺍﺫﺍﻥ ﺑﺎ ﺻﺪﺍﯼ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﻠﻨﺪﮔﻮﻫﺎﯼ ﻣﺴﺠﺪ ﭘﺨﺶ ﮐﺮﺩ. ﻭﯼ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﮐﺮﺩ: ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺮﻧﺎﻣ ﻪﺭﻳﺰﯼ ﮐﻨﻴﻢ ﺗﺎ ﺗﻌﻄﻴﻼﺕ ﺗﺎﺑﺴﺘﺎﻥ ﮐﺎﻫﺶ ﭘﻴﺪﺍ ﮐﻨﺪ، ﺑﺎ ﺟﺎﺑﻪ ﺟﺎﻳﯽ ﻭ ﻫﺠﺮﺕ ﻣ ﯽﺗﻮﺍﻥ ﺟﻠﻮﯼ ﺗﻌﻄﻴﻼﺕ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﮐﺎﺭﻫﺎﯼ ﻣﻬﻢ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩ. ﻭﯼ ﺑﺎ ﺑﻴﺎﻥ ﺍﻳﻨﮑﻪ ﺍﮔﺮ ﻓﻮﺗﺒﺎﻟﻴﺴﺖﻫﺎﯼ ﺍﻳﺮﺍﻧﯽ ﺩﺭ ﻋﺮﺑﺴﺘﺎﻥ ﺣﻀﻮﺭ ﭘﻴﺪﺍ ﻧﻤ ﯽﮐﺮﺩﻧﺪ ﺑﻬﺘﺮ ﺑﻮﺩ، ﮔﻔﺖ: ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻳﻦ ﮐﺎﺭ ﺳﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ؛ ﻧﺨﺴﺖ ﺍﻳﻨﮑﻪ ﺍﻳﻦ ﮐﺸــﻮﺭ ﺟﻨﺎﻳﺘﮑﺎﺭ ﺩﺭﺣﺎﻝ ﺟﻨﺎﻳﺖ ﺩﺭ ﻳﻤﻦ ﺍﺳﺖ، ﺩﻟﻴﻞ ﺩﻭﻡ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺍﺯ ﻫﺘﮏ ﺣﺮﻣﺖ ﭘﻠﻴﺲ ﻋﺮﺑﺴﺘﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻭ ﻧﻮﺟﻮﺍﻥ ﺍﻳﺮﺍﻧﯽ ﻭ ﺩﻟﻴﻞ ﺩﻳﮕﺮ ﻣﻌﻄﻞ ﺷﺪﻥ ﺧﻮﺩ ﺑﺎﺯﻳﮑﻨﺎﻥ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ﺩﺭ ﻓﺮﻭﺩﮔﺎﻩ ﺍﺳﺖ، ﺑﺎﻳﺪ ﻗﺎﻃﻌﻴﺖ ﺩﺍﺷﺖ.

ﻫﺸﺪﺍﺭ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺣﺴﺎﺏ ﺧﺎﺹ ﺑﺎﻧﮑﯽ ﺩﻭﻟﺘﯽﻫﺎ

ﺷﻨﻴﺪﻩ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﺑﻼﻍ ﻳﮏ ﻧﻬﺎﺩ ﻧﻈﺎﺭﺗﯽ ﻭ ﺑﻪﻣﻨﻈﻮﺭ ﺟﻠﻮﮔﻴﺮﯼ ﺍﺯ ﺑﺮﻭﺯ ﻓﺴﺎﺩ، ﺗﻌﺪﺍﺩﯼ ﺍﺯ ﺑﺎﻧ ﮏﻫﺎﯼ ﺧﺼﻮﺻﯽ ﻭ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﺯ ﺍﻓﺘﺘﺎﺡ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﺑﺎﻧﮑﯽ ﻣﺸﺘﺮﮎ ﻏﻴﺮﻣﺠﺎﺯ ﺑﺎ ﻫﺮ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺪﻳﺮﺍﻥ ﻭ ﻣﺴــﺌﻮﻻﻥ ﻳﺎ ﺣﺘﯽ ﮐﺎﺭﮐﻨﺎﻥ ﺩﺳــﺘﮕﺎ ﻩﻫﺎﯼ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺣﺴﺎﺏ ﺩﻳﮕﺮﯼ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺑﺎﻧﮏ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻋﻠﺖ ﺩﻗﻴﻖ ﺍﻓﺘﺘﺎﺡ ﺣﺴﺎﺏ ﺟﺪﻳﺪ ﻣﺸﺨﺺ ﻧﻴﺴﺖ، ﺧﻮﺩﺩﺍﺭﯼ ﮐﻨﻨﺪ. ﺧﺮﺍﺳــﺎﻥ ﻧﻮﺷﺖ؛ ﺑﺮ ﺍﺳــﺎﺱ ﺍﺑﻼﻏﻴﻪ ﻳﮏ ﻧﻬﺎﺩ ﻧﻈﺎﺭﺗﯽ ﺑﻪ ﺗﻌﺪﺍﺩﯼ ﺍﺯ ﺑﺎﻧ ﮏﻫﺎﯼ ﺧﺼﻮﺻﯽ ﻭ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﮐﺸﻮﺭ، ﺗﺎﮐﻴﺪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﺟﻠﻮﮔﻴﺮﯼ ﺍﺯ ﻭﻗﻮﻉ ﺗﺨﻠﻒ ﻭ ﺗﺒﻌﺎﺕ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﭘﺮﻭﻧﺪﻩ ﻫﺎﯼ ﻭﻗﻮﻉ ﻓﺴﺎﺩ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ ﻣﺠﻤﻮﻋ ﻪﻫﺎﯼ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ، ﺿﻤﻦ ﺭﻋﺎﻳﺖ ﺩﻗﻴﻖ ﺍﺑﻼﻏﻴﻪ ﻫﺎﯼ ﺷــﻮﺭﺍﯼ ﭘﻮﻝ ﻭ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺣﺴﺎ ﺏﻫﺎﯼ ﺑﺎ ﻣﻨﺸﺎﺀ ﺩﻭﻟﺘﯽ، ﺍﺯ ﺍﻓﺘﺘﺎﺡ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﺑﺎﻧﮑﯽ ﻣﺸﺘﺮﮎ ﻏﻴﺮﻣﺠﺎﺯ ﺑﺎ ﻫﺮ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺪﻳﺮﺍﻥ ﻭ ﻣﺴــﺌﻮﻻﻥ ﻳﺎ ﺣﺘﯽ ﮐﺎﺭﮐﻨﺎﻥ ﺩﺳﺘﮕﺎ ﻩﻫﺎﯼ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺣﺴﺎﺏ ﺩﻳﮕﺮﯼ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺑﺎﻧﮏ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻋﻠﺖ ﺩﻗﻴﻖ ﺍﻓﺘﺘﺎﺡ ﺣﺴﺎﺏ ﺟﺪﻳﺪ ﻣﺸﺨﺺ ﻧﻴﺴﺖ، ﺧﻮﺩﺩﺍﺭﯼ ﻭ ﺩﺭ  ﺿﺮﻭﺭﺕ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺍﻳﻦ ﺣﺴﺎﺏ ﺟﺪﻳﺪ ﺭﺍ ﺍﺳﺘﻌﻼﻡ ﮐﻨﻨﺪ.

ﻳﺎﺩﺩﺍﺷﺖ ﻇﺮﻳﻒ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻳﺮﺍﻧﻴﺎﻥ ﻣﻘﻴﻢ ﮐﻮﻳﺖ

ﺷﻨﻴﺪﻩ ﺷﺪ ﮐﻪ ﻣﺤﻤﺪﺟﻮﺍﺩ ﻇﺮﻳﻒ ﺩﺭ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﺳﺨﻨﺎﻥ ﺳﻔﻴﺮ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﮐﻮﻳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﺍﻳﺮﺍﻧﻴﺎﻥ ﻣﻘﻴﻢ ﺁﻥ ﮐﺸﻮﺭ ﺩﺳﺖ ﺧﻄﯽ ﻧﻮﺷﺖ ﮐﻪ ﻋﻠﻴﺮﺿﺎ ﻋﻨﺎﻳﺘﯽ، ﺳﻔﻴﺮ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻓﻀﺎﯼ ﻣﺠﺎﺯﯼ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﮐﺮﺩ. ﻋﻠﻴﺮﺿﺎ ﻋﻨﺎﻳﺘﯽ ﺩﺭ ﺻﻔﺤﻪ ﺷﺨﺼﯽ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﻓﻴﺲﺑﻮﮎ ﺧﻄﺎﺏ ﺑﻪ ﻣﺨﺎﻃﺒﺎﻥ ﻧﻮﺷــﺖ؛ »ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺳﻼﻡ ﺩﻳﺮﻭﺯ ﻣﺮﺍﺗﺐ ﺍﻟﺘﻔﺎﺕ ﻫﻤﻮﻃﻨﺎﻥ ﻋﺰﻳﺰ ﺍﻳﺮﺍﻧﯽ ﻭ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻓﻀﺎﯼ ﻣﺠﺎﺯﯼ ﺭﺍ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻭﺯﻳﺮ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﺧﺎﺭﺟﻪ ﮐﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻃﻼﻉ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺭﺳﺎﻧﺪﻡ. ﺟﻨﺎﺏ ﺁﻗﺎﯼ ﺩﮐﺘﺮ ﻇﺮﻳﻒ ﺿﻤﻦ ﺗﺸﮑﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﻮﺷﺘ ﻪﺍﯼ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﮔﺬﺍﺷﺖ ﮐﻪ ﺫﻳﻼ ﻣﯽ ﺑﻴﻨﻴﺪ« ﺩﺭ ﺩﺳ ﺖﻧﻮﺷﺘﻪ ﻇﺮﻳﻒ ﮐﻪ ﺍﺳﮑﻦ ﺷﺪﻩ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺻﻔﺤﻪ ﺳﻔﻴﺮ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﮐﻮﻳﺖ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﺷﺪﻩ، ﻣﯽﺧﻮﺍﻧﻴﻢ: »ﻫﻤﻮﻃﻨﺎﻥ ﻋﺰﻳﺰ ﻣﻘﻴﻢ ﮐﻮﻳﺖ ﺍﮐﻨﻮﻥ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺣﻀﻮﺭ ﺩﺭ ﺍﺟﻼﺱ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻫﻤﮑﺎﺭﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺪﺕ ﮐﻮﺗﺎﻫﯽ ﺩﺭ ﮐﻮﻳﺖ ﻫﺴﺘﻢ، ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻓﺮﺻﺖ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺳﻼﻡ ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺗﻘﺪﻳﻢ ﺷﻤﺎ ﻋﺰﻳﺰﺍﻥ ﻣ ﯽﻧﻤﺎﻳﻢ. ﺍﻣﻴﺪﻭﺍﺭﻡ ﺩﺭ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﺑﺘﻮﺍﻧﻢ ﺣﻀﻮﺭﯼ ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﺩﻳﺪﺍﺭ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻢ«.

ﺁﻣﺎﺭﻫﺎﯼ ﺍﺳﺘﺎﻧﯽ ﺣﺠﺎﺏ

ﺷﻨﻴﺪﻩ ﺷــﺪ ﮐﻪ ﺭﺋﻴﺲ ﻣﺮﮐﺰ ﺍﻓﮑﺎﺭﺳﻨﺠﯽ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﻳﺎﻥ ﺍﻳﺮﺍﻥ، ﮔﻔﺘﻪ ﮐﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍﻳﺮﺍﻥ »ﺑــﻪ ﺟﻬﺖ ﺭﻋﺎﻳــﺖ ﻓﻀﺎﻳﻞ ﺍﺧﻼﻗﯽ ﻭﺿﻌﻴــﺖ ﺧﻮﺑﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ.« ﺑﻮﻳ ﺮﻧﻴﻮﺯ ﻧﻮﺷــﺖ؛ ﻣﺤﻤﺪ ﺁﻗﺎﺳﯽ ﺑﺎ ﺑﻴﺎﻥ ﺍﻳﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺑﺎ ﭘﻮﺷﺶ ﻭ ﺣﺠﺎﺏ، ﭼﻬﺎﺭ ﭘﻴﻤﺎﻳﺶ ﺑﻴﻦ ﺳﺎ ﻝﻫﺎﯼ ۳۵۳۱ ﺗﺎ ۳۹۳۱ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷــﺪﻩ، ﺍﻓﺰﻭﺩﻩ ﺍﺳــﺖ: »ﺩﺭ ﺳــﺎﻝ ۳۵، ۵۷ ﺩﺭﺻﺪ ﻣﺮﺩﻡ ﺗﻤﺎﻳﻞ ﺑﻪ ﻣﺤﺠﺒﻪ ﺑﻮﺩﻥ ﻫﻤﺴــﺮ ﺧﻮﺩ ﺩﺍﺷــﺘﻨﺪ ﺩﺭﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳــﺎﻝ ۴۷، ۶۳ﺩﺭﺻﺪ ﭼﺎﺩﺭ ﺭﺍ ﻣﯽ ﭘﺴــﻨﺪﻳﺪﻧﺪ ﻭ ۸/۱۵ﺩﺭﺻﺪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣ ﯽﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻳﻞ ﺑﻪ ﺍﺳــﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻣﺎﻧﺘﻮ ﻭ ﭼﺎﺩﺭ ﺩﺍﺭﻧــﺪ... ﺍﺯ ﺳــﺎﻝ ۵۸ ﺗﺎ ۳۹ ﻧﮕــﺮﺵ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﺍﻳﻨﮑﻪ ﭼﺎﺩﺭ ﺣﺠﺎﺏ ﺍﺳــﺖ ۰۱ﺩﺭﺻﺪ ﮐﺎﻫﺶ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ.« ﻭﯼ ﮔﻔﺖ: »ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۳۹۳۱ ﺑﻴﺸﺘﺮﻳﻦ ﺍﺳﺘﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻗﺎﺋﻞ ﺑﻪ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺑﺪﺣﺠﺎﺑﯽ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺑﻪ ﺗﺮﺗﻴﺐ ﺗﻬﺮﺍﻥ، ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ ﻭ ﻓﺎﺭﺱ ﻭ ﮐﻤﺘﺮﻳﻦ ﺍﺣﺴــﺎﺱ ﺑﺪﺣﺠﺎﺑﯽ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺍﺭﺩﺑﻴﻞ، ﻳﺰﺩ ﻭ ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﺷﻤﺎﻟﯽ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.«

ﺍﺧﺘﻼﺱ ۴ ﻣﻴﻠﻴﺎﺭﺩ ﺗﻮﻣﺎﻧﻲ ﺩﺭﺑﻬﺒﻬﺎﻥ

ﺷﻨﻴﺪﻩ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺭﺋﻴﺲ ﺩﺍﺩﮔﺴﺘﺮﻱ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﺑﻬﺒﻬﺎﻥ ﺍﺯ ﻛﺸﻒ ﺍﺧﺘﻼﺱ ۴ ﻣﻴﻠﻴﺎﺭﺩ ﺗﻮﻣﺎﻧﻲ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﺧﺒﺮ ﺩﺍﺩ. ﺍﻳﺴﻨﺎﻧﻮﺷﺖ؛ ﺳﻴﺪﺍﺑﻮﺫﺭ ﻛﺮﻳﻤﻲ ﭘﻮﺭ ﮔﻔﺖ: ﺑﺎﺯﺭﺳﺎﻥ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻣﻮﺳﺴﺎﺕ ﻣﺎﻟﻲ ﻭ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﻱ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﻭﺟﻪ ﻧﻘﺪ ﺍﺯ ﺣﺴﺎﺏ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﺍﻳﻦ ﺑﺎﻧﻚ ﺗﻮﺳﻂ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻛﺎﺭﻣﻨﺪﺍﻥ ﺷﺪﻧﺪ. ﻭﻱ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺩ: ﺑﺎ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺕ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪ ﻛﻪ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻛﺎﺭﻣﻨﺪﺍﻥ ﺑﻪ ﻫﻮﻳﺖ ﺯ. ﻙ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺑﻪ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﻣﺒﻠﻎ ﻣﺬﻛﻮﺭ ﻭ ﻭﺍﺭﻳﺰ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﺍﻋﻀﺎﻱ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺍﺵ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺑﺎ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﻗﺎﺿﻲ ﻛﺸﻴﻚ، ﻣﺘﻬﻢ ﺩﺭ ﻣﻨﺰﻝ ﺷﺨﺼ ﻲﺍﺵ، ﺩﺳﺘﮕﻴﺮ ﻭ ﺑﻪ ﻫﻤﺪﺳﺘﻲ ﺑﺎ ﻳﻚ ﻧﻔﺮ ﺩﻳﮕﺮ ﺑﻪ ﻫﻮﻳﺖ ﺱ. ﺏ ﻛﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﻨﺘﺴﺐ ﺑﻪ ﻣﺪﻳﺮﻋﺎﻣﻞ ﻣﻮﺳﺴﻪ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ، ﺍﻋﺘﺮﺍﻑ ﻛﺮﺩ. ﺭﺋﻴﺲ ﺩﺍﺩﮔﺴﺘﺮﻱ ﺑﻬﺒﻬﺎﻥ ﺍﻇﻬﺎﺭ ﻛﺮﺩ: ﻗﺮﺍﺭ ﻋﺪﻡ ﺧﺮﻭﺝ ﺍﺯ ﻛﺸﻮﺭ ﺑﺮﺍﻱ ﺩﻳﮕﺮ ﻣﺘﻬﻤﺎﻥ ﺱ. ﺏ ﻭ ﺯ. ﺏ ﺻﺎﺩﺭ ﻭ ﺗﻼﺵ ﺑﺮﺍﻱ ﺩﺳﺘﮕﻴﺮﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺁﻏﺎﺯ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.

ﺗﻌﻠﻞ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﻛﺸﻮﺭ ﺩﺭ ﻳﻚ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻣﻬﻢ

ﺷﻨﻴﺪﻩ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﻧﻮﺷﺖ؛ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺭﺳﻤﻲ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﻧﻔﺖ ﺑﻪ ﻣﺴﺌﻮﻻﻥ ﻣﻬﻢ ﺍﺟﺮﺍﻳﻲ ﻛﺸﻮﺭ، ﺍﻋﻼﻡ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺑﻴﺶ ﺍﺯ ۳ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺩﻭﮔﺎﻧﻪ ﺳﻮﺯ ﻛﻪ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﻣﺨﺎﺯﻥ GNC ﺑﺮﺧﻲ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺣﺪﻭﺩ ۰۱ ﺳﺎﻝ ﻗﺪﻣﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻣﻮﺟﺐ ﺑﺮﻭﺯ ﺣﻮﺍﺩﺙ ﻣﺘﻌﺪﺩﻱ ﻧﻴﺰ ﺷﺪﻩ، ﻭﺯﺍﺭﺕ ﻛﺸﻮﺭ ﻫﻨﻮﺯ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻣﺪﻭﻥ ﻭ ﻣﺼﻮﺑﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺑﺎﺯﺭﺳﻲ ﺍﺩﻭﺍﺭﻱ ﻭ ﺁﺯﻣﻮﻥ ﻣﺠﺪﺩ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﻧﻔﺖ، ﻛﻤﻴﺴﻴﻮﻥ ﺍﻣﻮﺭ ﺯﻳﺮﺑﻨﺎﻳﻲ ﻫﻴﺎﺕ ﺩﻭﻟﺖ ﺩﺭ ﻧﺎﻪﺍﻱ ﺑﻪ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﻛﺸﻮﺭ، ﺧﻮﺍﺳﺘﺎﺭ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺍﻳﻦ ﻭﺯﺍﺭﺗﺨﺎﻧﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺣﻞ ﺍﻳﻦ ﻣﺸﻜﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.

ﻳﺎﺩﮔﺎﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﻀﻮ ﺍﻓﺘﺨﺎﺭﯼ ﻫﻼﻝ ﺍﺣﻤﺮ

ﺷــﻨﻴﺪﻩ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺳﻴﺪﺣﺴﻦ ﺧﻤﻴﻨﯽ ﺑﻪ ﻋﻀﻮﻳﺖ ﺟﻤﻌﻴﺖ ﻫﻼﻝ ﺍﺣﻤﺮ ﺩﺭ ﺁﻣﺪ. ﭘﺎﺭﺳﻴﻨﻪ ﻧﻮﺷــﺖ؛ ﺩﺭ ﮔﺮﺩﻫﻤﺎﻳــﯽ ﻭ ﺗﺠﺪﻳﺪﻣﻴﺜﺎﻕ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﻫــﻼﻝ ﺍﺣﻤﺮ ﺑــﺎ ﺁﺭﻣﺎ ﻥﻫﺎﯼ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﺎ ﻡﺧﻤﻴﻨــﯽ)ﺭﻩ( ﻭ ﺩﻳﺪﺍﺭ ﺑﺎ ﻳﺎﺩﮔﺎﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﺎﻡ)ﺭﻩ( ﻭ ﻫﻤﺰﻣﺎﻥ ﺑــﺎ ﺭﻭﺯ ﺟﻮﺍﻥ ﺍﺯ ﮐﺎﺭﺕ ﻋﻀﻮﻳﺖ ﺳﻴﺪﺣﺴﻦ ﺧﻤﻴﻨﯽ ﺩﺭ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﺑﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﻣﻬﻨﺪﺱ ﻋﻠﯽ ﺍﺻﻐﺮ ﺍﺣﻤﺪﯼ ﺩﺑﻴﺮﮐﻞ ﺟﻤﻌﻴﺖ ﻫﻼﻝ ﺍﺣﻤﺮ ﺩﺭ ﺣﺴﻴﻨﻴﻪ ﺟﻤﺎﺭﺍﻥ ﺭﻭﻧﻤﺎﻳﯽ ﺷﺪ. ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺩﻳﺪﺍﺭ ﺍﺯ ۰۱ ﺟﻮﺍﻥ ﺑﺮﺗﺮ ﻭ ﻓﻌﺎﻝ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﻫﻼﻝ ﺍﺣﻤﺮ ﺗﻘﺪﻳﺮ ﺷﺪ.

ﺧﺮﻭﺝ ﺍﻳﺮﺍﻧﻲﻫﺎ ﺍﺯ ﻣﻘﺮ ﻓﻴﻔﺎ

ﺷﻨﻴﺪﻩ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺍﻋﻀﺎﻱ ﻓﺪﺭﺍﺳﻴﻮﻥ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ﮐﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺳﺨﻨﺮﺍﻧﻲ ﺭﺋﻴﺲ ﻓﺪﺭﺍﺳﻴﻮﻥ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ﺭﮊﻳﻢ ﺻﻬﻴﻮﻧﻴﺴﺘﻲ ﺩﺭ ﮐﻨﮕﺮﻩ ﻓﻴﻔﺎ ﺟﻠﺴﻪ ﺭﺍ ﺗﺮﮎ ﮐﺮﺩﻧﺪ. ﺩﺭ ﺣﺎﺷﻴﻪ ﺷﺼ ﺖﻭﭘﻨﺠﻤﻴﻦ ﮐﻨﮕﺮﻩ ﻓﻴﻔﺎ ﮐﻪ ﻃﻲ ﺁﻥ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ ﺭﻳﺎﺳــﺖ ﻓﺪﺭﺍﺳﻴﻮﻥ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﺷﺪ، ﺭﺋﻴﺲ ﻓﺪﺭﺍﺳﻴﻮﻥ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ﺭﮊﻳﻢ ﺻﻬﻴﻮﻧﻴﺴﺘﻲ ﻧﻴﺰ ﺑﻪ ﺳﺨﻨﺮﺍﻧﻲ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﮐﻪ ﺍﻳﺮﺍﻧ ﻲﻫﺎﻱ ﺣﺎﺿﺮ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺟﻠﺴﻪ، ﺳﺎﻟﻦ ﻫﻤﺎﻳﺶﻫﺎﻱ ﻣﻘﺮ ﻓﻴﻔﺎ ﺭﺍ ﺗﺮﮎ ﮐﺮﺩﻧﺪ. ﻋﻠﻲ ﮐﻔﺎﺷﻴﺎﻥ، ﺭﺋﻴﺲ ﻓﺪﺭﺍﺳﻴﻮﻥ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ، ﻋﻠﻴﺮﺿﺎ ﺍﺳﺪﻱ، ﺩﺑﻴﺮﮐﻞ، ﺍﻣﻴﺪ ﺟﻤﺎﻟﻲ، ﻋﻀﻮ ﮐﻤﻴﺘﻪ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺑﻴ ﻦﺍﻟﻤﻠﻞ، ﺩﮐﺘﺮ ﭘﺮﻫﺎﻥ ﺧﺎﻧﻠﺮﻱ، ﺭﺋﻴﺲ ﮐﻤﻴﺘﻪ ﭘﺰﺷﮑﻲ ﻭ ﺩﮐﺘﺮ ﺯﻫﺮﻩ ﻫﺮﺍﺗﻴﺎﻥ، ﻋﻀﻮ ﮐﻤﻴﺘﻪ ﭘﺰﺷﮑﻲ ﻧﻔﺮﺍﺗﻲ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺳﺨﻨﺮﺍﻧﻲ ﺭﺋﻴﺲ ﻓﺪﺭﺍﺳﻴﻮﻥ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﺑﻪ ﺗﺮﮎ ﺟﻠﺴﻪ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ ﻭ ﺭﺋﻴﺲ ﻓﺪﺭﺍﺳﻴﻮﻥ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ﺭﮊﻳﻢ ﺻﻬﻴﻮﻧﻴﺴﺘﻲ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﺳﻤﻴﺖ ﻧﺸﻨﺎﺧﺘﻨﺪ.

** ایران

یک تجمع؛ دو عنوان

تجمع «هسته‌ای» طلاب حوزه علمیه قم برگزار شد. تجمعی که ابتدا اعلام شده بود عنوانش «لبیک یا امام» است اما در نهایت با تابلوی «ما اجازه  نمی‌دهیم» برگزار شد.به گزارش «ایران»، «ما اجازه نمی‌دهیم» عنوان سلسله همایش دلواپسان هسته‌ای است که از روز جمعه دور جدید فعالیتشان را آغاز کرده‌اند. البته پیش‌تر اعلام شده بود تجمع «ما اجازه نمی‌دهیم» در مشهد و اصفهان از سوی کمیته فاقد مجوز «صیانت از منافع ملت ایران» ساماندهی شده، اما «رسا» پایگاه خبری نزدیک به حوزه علمیه قم روز گذشته گزارش داد:«تجمعاتی با عنوان «اجازه نمی‌دهیم» از سوی طلاب و حوزویان در شهر مقدس مشهد، اصفهان و سایر شهرها برگزار شده است.»

 این پایگاه همچنین از تسری این همایش‌ها به شهرستان‌های دیگر از جمله خوزستان خبر داد. این در حالی بود که به گزارش حوزه نیوز، همایش طلاب در اهواز نیز گردهمایی مشابهی برگزار شد.

هر چند بنا بود همایش قم نیز با عنوان «لبیک یا امام» و در راستای حمایت از مواضع رهبر معظم انقلاب در موضوع هسته‌ای برگزار شود، اما یکی از دست‌اندرکاران مراسم اعلام کرد این همایش با شعار «لبیک یا امام» برگزار می‌شود اما موضوع تجمع «ما هم اجازه نمی‌دهیم» خواهد بود.


پخش نشدن سخنرانی سید حسن خمینی در سیمای گرگان

«صدا و سیمای مرکز گرگان که به پیشنهاد دعوت کنندگان از حجت الاسلام سید حسن خمینی، قصد پخش زنده سخنرانی نوه امام(ره) در مصلای این شهرستان را داشت، پس از استعلام از صدا و سیمای مرکزی و دفتر رئیس این سازمان، حاضر به پخش زنده این سخنان نشد! «انتخاب» با انتشار این مطلب نوشت: این در حالی است که طبق نظر آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان که دعوت کننده اصلی از سید حسن خمینی بود، در بخش‌های مختلف گرگان، تصاویر یادگار امام(ره) نصب شده بود که فضای این شهر را «متفاوت» و «آماده» برای حضور نوه امام(ره) کرده بود. ضمن آنکه استقبال کم نظیر مردم این شهرستان از نوه امام(ره) که باعث وضعیت «نیمه تعطیل» در شهر شده بود، افزایش انتظارات مردم گرگان برای پخش زنده سخنان سید حسن خمینی را موجب شده بود.


طرحی برای توزیع پول بین مردم در آستانه انتخابات مجلس!

برخی نمایندگان مجلس بر آن شده‌اند ‌با ارائه طرحی دوفوریتی، به خانوارهای فقیر از 240 تا 590 هزار تومان، معادل ۲۰ تا 50 درصد حداقل دریافتی کارگران کمک نقدی کنند و می‌گویند این طرح اورژانسی است تا به تعداد فقرا در جامعه اضافه نشود اما مسأله اینجاست که نه‌ تنها منابع مالی منطقی‌ برای آن ارائه نشده ‌که فشار آن نیز اساساً روی دوش دولت گذاشته می‌شود.

 به گزارش تابناک، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده طراح این طرح در دفاع از طرح خود گفته است: «رقم دریافتی هر یک از این 6 میلیون نفری که تحت حمایت بهزیستی هستند، 53 هزار تومان است که با 45 هزار تومان یارانه، باز هم جمعاً زیر صد هزار تومان بوده و با این رقم واقعاً زنده‌ ماندن معجزه است.»  وی برای تأمین مالی طرح خود بر این باور است می‌شود حق مأموریتی‌ که برخی ‌مسئولان یا کارکنان دولت یا مجلس به خارج از کشور می‌روند، کم کرد، چون خودش عدد درخور توجهی می‌شود.

می توان برخی از همایش‌هایی را که جز صرف هزینه، ‌چیز دیگری برای سیستم اداری کشور ندارد، ‌کم کرد و همین‌طور با کاهش اسراف‌ها و پول‌های هنگفتی که به یک بازیکن یا مربی خارجی در رشته‌های ‌ورزشی داده می‌شود، می‌توان‌ صرفه‌جویی کنیم.

** شرق

هاشمی‌رفسنجانی: بعضی فقط نام مردم را مصادره می‌کنند

روابط‌عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در پیامی به پانزدهمین یادواره سرداران و ١١٧ شهید والامقام بخش نوق که امسال به‌خاطر هم‌زمانی با سالگرد رحلت امام(ره)، با عنوان «یادمان امام‌راحل و نهمین یادواره» در مسجد جامع شهر بهرمان برگزار شد، برگزاری یادواره در چنین شرایطی را به شکوفایی گل‌ها در زمهریر زمستان تشبیه کرد و گفت: شهادت، تلخ‌ترین اتفاق زندگی هر موجود زنده‌ای را که مرگ است، برای عده‌ای شیرین می‌کند. در ادامه این پیام آمده ‌است: «در گرماگرم اوضاع آشفته مسلمانان منطقه که منابع کشورهای اسلامی را به غرب می‌دهند و اسلحه می‌خرند و با آن برادرکشی می‌کنند!! و در اوج بی‌صفایی سیاسی داخلی که بعضی از گروه‌ها فقط نام مردم را مصادره می‌کنند و توهین، تهمت و غیبت را به‌دروغ، آیین و شجاعت و غیرت می‌دانند، برگزاری یادواره شهدای نوق و به‌ویژه بهرمان، به این می‌ماند که در زمهریر زمین و زمان، گل‌هایی بشکفند و مردم با تمام حقیقت خویش به گرد آنان بنشینند و با یادآوری صداقت آنان، دورنمای سعادت فرهنگی جامعه را برای امروز و آینده ترسیم کنند. شهدایی که عزیزترین سرمایه وجودی خویش، یعنی جان را می‌دادند تا به شهرت گمنامی برسند. شهیدان فراتر از مخاطبان آیه شریفه «یوثِرُونَ عَلَی أنْفُسِهِمْ وَلَوْ کانَ بِهِمْ خَصاصَه» هستند که جان خود را بر طبق اخلاص گرفتند و در اوج همراهی شرق، غرب و ارتجاع با ارتش بعث، به‌سوی جبهه‌های جنوب و غرب رفتند تا بی‌نظیری انقلاب اسلامی در تاریخ کهن ایران ثبت شود که حتی یک وجب از خاک ایران عزیز در دست اشغالگران نماند و سرانجام پیروزی سیاسی در بین‌المللی‌ترین سازمان جهان، مکمل همه پیروزی‌های نظامی در طول هشت سال دفاع مقدس شود. با همه تکدرخاطری که به‌خاطر فقدان حضوری شهدا در ذهن و ضمیرم دارم، خوشحال می‌شوم، وقتی می‌شنوم در اقصی‌نقاط کشور و در اقشار مختلف یادواره‌های شهدا برگزار می‌گردد. مخصوصا در زادگاهم که علاوه بر روابط نسبی و سببی، با بسیاری از شهدا و خانواده‌های آنان، یک ارتباط عاطفی عمیقی به‌عنوان فرمانده جنگ دارم و می‌دانم که چه کار بزرگی کرده‌اند!»

موحدی‌کرمانی:  غفلت کنیم، باز هم فاجعه می‌شود

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در نشست جبهه متحد زنان اصولگرا و کارآمد گفت: در کشور ما جمع فراوانی هستند که تابع اصول‌اند و آنها را اصولگرا می‌نامند؛ اصولگرایان، ‌اسلام، امام، رهبر گران‌قدر و ارزش‌های انقلاب اسلامی را قبول دارند البته در کنار اینها افرادی هستند در جامعه که احیانا به صورت گروهی کار می‌کنند، اما این ابعاد را ندارند و می‌توانیم بگوییم که نسبت به ولی‌فقیه وفادار نیستند. او افزود: فکر می‌کنم آنها آرزویشان آن است که مجلس خبرگانی شکل بگیرد که مانند خبرگان فعلی وفادار به ولی‌فقیه نباشد. البته تا زمانی که شخص مقام‌معظم‌رهبری هستند و خداوند به ایشان طول عمر عنایت فرماید و زندگی ایشان را متصل به ظهور حضرت‌مهدی(ع) کند، نگران نیستیم. اما اگر خدای‌ناکرده بعد از ایشان اتفاقی افتد و خبرگان مانند خبرگان فعلی وفادار نباشند، معلوم نیست وضعیت ولی‌فقیه و ولایت‌فقیه چه خواهد بود. موحدی‌کرمانی گفت: در مورد مجلس شورای اسلامی هم همین وضعیت است؛ چراکه این مجلس است که قانون وضع می‌کند و قانون کشور را اداره می‌کند. همچنین مجلس است که به وزرا رأی‌اعتماد می‌دهد. اگر در رابطه با مجلس شورای اسلامی غفلتی ایجاد شود، باز هم فاجعه خواهد بود.

پیگیری پخش فیلم جلسه غیرعلنی توسط حراست مجلس

سیدشریف حسینی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس، گفت: فیلم پخش‌شده از جلسه غیرعلنی، از سوی حراست و حفاظت مجلس پیگیری خواهد شد. او افزود: در بین نمایندگان و وزرا همیشه مشاجره است ولی باید نسبت به ادبیات این مشاجره‌ها دقت شود. او گفت: عامل نشر فیلم این مشاجره در شبکه‌های اجتماعی، شأن نمایندگان مجلس را زیر سؤال ‌برده، ازاین‌رو، فرد خاطی پس از شناسایی به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان معرفی خواهد شد. حسینی گفت: هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی به‌دنبال همسوکردن همه نمایندگان با خود نیست، چراکه تعدادی از نمایندگان، قابلیت همسویی را ندارند.




:: موضوعات مرتبط: خبرویژه روزنامه ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 769
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : یک شنبه 10 خرداد 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
فروش انواع برنامه های تبليغاتي ارسال نظر انبوه
افزايش بازديد وبلاگ و افزايش فروش فروشگاه اينترنتي
((یک برنامه جامع¬ ¬کامل ¬آپدیت شده همراه با تست 1روز برنامه))
برنامه تبليغاتي ارسال نظر به 12 سرويس دهي وبلاگ معتبر و قوي- در يک نرم افزار به صورت یک ساله همراه باآپديت و تست رايگان-قيمت:30.000هزار تومان
http://bia2apk.ir/?page_id=310
نسخه 2.4برنامه آپدیت شده ¬در 6 خرداد1394
برای خرید برنامه می توانید قبل از خرید ¬برنامه را ¬به صورت آزمایشی به مدت 1 روز تست نماید در صورت رضایت ¬از سایت خرید نماید
لینک دانلود ¬وتست برنامه :
http://spammer.cf/dl/file/download/Sp_2.4.zip
اي دي ما: omidnosrti
و ايميل ما: omidnosrti@yahoo.com


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');