جاهلیت مدرن درجهان اسلام (بخش اول)
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 106
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 335
بازدید ماه : 3395
بازدید کل : 190656
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

 

جاهليت مدرن در جهان اسلام(بخش اول)

علی اکبر داراب کلایی

مقدمه : بزرگترين و مهمترين درس از رسالت رسول اكرم(ص) مبارزه با جاهليت دوره خودش بود. جهل و تعصب قبيله اي و آداب و رسوم غلط در روش زندگي و ... نمونه اي از جاهليت هاي آن دوره بود. امروز و در عصر كنوني جهل و ناداني در جهان اسلام مدرن تر و قوي تر از دوره رسول خدا (ص) شده است با پيشرفت تكنولوژي و ابزارهاي سخت افزاري و نرم افزاري عمق و ريشه جهالت پيچيده تر شده است. سران اين تفكر منحرف قوي تر و مجهز تر شده اند و همه امكانات پيشرفته در اختيار آن ها قرار گرفته است و هر روز شاهد حوادث و اتفاقات تلخ و ناگوار در جهان اسلام هستيم و هدف دشمن و در راس آن ها آمريكا به دنبال ايجاد اختلاف شكاف در جهان اسلام و نا امن كردن منطقه و ايجاد دشمني بيشتر بين مسلمانان است. وقايع كشورهاي اسلامي مثل عراق،افغانستان ، بحرين، سوريه، يمن از جمله اين جهالت هاست.

عنصر شهوت :

1- ريشه و علت مبارزه با پيامبران و انبياء توسط حاكمان ظالم و مردمان منحرف به خاطر علاقمندي آن ها به شهوت راني و خوش گذراني بود. مثل قوم نوح، قوم عاد ، قوم صالح و قوم لوط

2-در آيات و روايات مهمترين خطر سقوط انسان را شهوت راني ، دنياطلبي و حب مقام و رياست ذكر كرده اند.

3-در تاريخ بيشترين عامل انحطاط و شكست مسلمانان به خاطر پيروي مردم از هواي نفس ، دلباختگي به دنيا ، هوس راني و... مي باشد.

4-دشمنان اسلام مهمترين روش براي مقابله با مسلمانان را ترويج هوس راني و بي بندوباري اخلاق مي دانند و از اين طريق موفقيت هاي زيادي نصيب آن ها شده است مثل اندلس.

5-سهولت شهوت راني خود موجب علاقمندي بيشتر جوانان مي شود؛ داعش با تبليغ جهاد نكاح همگانه را به عيش ديني دعوت كرد.

برخي ديگر از عوامل انحطاط عبارتند از :

1- دوري ازخدا                                    2- شيطان                                   3- هواي نفس                                      4- گناه                                               5- آرزوهاي دراز                           6- طمع                                                7- دنيا                                                8- غفلت                                     9- اسراف                                               10- فقر و ثروت 

عنصر غضب و كينه ها:

در قرآن آمده : «اينما يريد الشيطان ان يوقع بينكم الدوه و البغضاء في الخمر والميسر و يصدكم عن ذكرالله و عن الصلوه. (مائده /91) شيطان مي خواهد به وسيله شراب و قمار در ميان شما عداوت و كينه ايجاد كند و شما را از ياد خدا و نماز باز دارد.»

در اين آيه شريفه با صراحت عامل كينه و بغضها بين مسلمانان شيطان ذكر شده است و حضرت علي (ع) فرمود: «سبب الفتن الحقد. علت فتنه ها و آشوب كينه توزي است.(غرر 299)»

حربه هاي شيطان:

گام اول- ايجادكينه و بغض :  در آموزه هاي قرآني هم آمده : «يوقعكم بينكم العداوه و البغضاء. اولين حربه شيطان ايجاد كينه و نفرت است.» (مائده/91). از صدر اسلام تاكنون چقدر كينه و بغض ها موجب شد تا مسلمين و فرق اسلامي از همديگر فاصله بگيرند و چقدر امروز همگان شاهد هستيم به خاطر اين صفت رذيله جهان اسلام خسارت ديده است و چقدر افراد كشته شدند و افراد خانواده جهان اسلام آواره شده اند.

گام دوم- غفلت و فراموشي از ياد خدا: شيطان مسلمانان را به دوري ازخداوند و فاصله گرفتن از خداوند با مشغول كردن آن ها به هوسراني و خوش گذراني وا مي دارد، جهان اسلام بيشتر آسيب را از اين بابت خورده است كه مردم با پيشرفت تكنولوژي خداوند و عظمت خداوند را به فراموشي مي سپارند.

گام سوم توجيه كردن تخلفات : شيطان توجيه گناه را زينت مي دهد و براي انسان گناه كردن را امر عادي جلوه مي دهد ، سعي مي كند مردم مسلمان را آلوده به گناه و معصيت كند.

گام چهارم عجب و غرور : انديشه شيطان اين است كه عمل مومن را بزرگ جلوه مي دهد تا جايي كه فقط فرد خودش را قبول دارد و عملش را خالص ترين و بزرگترين عمل مسلماني مي داند. سران برخي از كشورهاي اسلامي با داشتن امكانات و سرمايه دچار جنون عجب و تكبر مي شوند و ظالمانه با مردم خود برخود مي كنند. گاهي مواقع برخي از افراد اهل علم در فرق مذهبي هم به علت داشتن مقدار دانش و علم شيطان چنان انها را در غرور و عجب نزديك مي كند كه چنين فردي فقط خودش را قبول دارد.

گام پنجم-آمال و آرزوهاي بزرگ: وعده رسيدن به آمال و آرزوي هاي دنيوي از حربه هاي مهم شيطان است.رسول خدا(ص) فرمود: «آرزو خوب است اما آرزوهاي طولاني كشنده است.» (بحار ج4/ص74)

گام ششم ايجاد اختلاف: ايجاد تفرقه و جدايي بين مسلمانان مهمترين حربه شيطان است و امروز سران كفر و استكبار از اين صفت شيطاني بيشترين بهره برداري را در جهان اسلام به نفع خودشان مي كنند. در آيه 100 سوره يوسف چقدر قشنگ و مهم حضرت يوسف علت جدايي خود از برادران خودش را اينگونه معرفي مي كند : «ان نزع الشيطان بيني و بين اخوتي. شيطان ميان من و برادرانم اختلاف انداخت.» عامل جدايي يوسف و برادرانش به خاطر اختلافي بود كه شيطان بين آن ها قرار داد .

ريشه و انگيزه حربه تكفير عبارتند از:

1- جهل و ناداني : ريشه بدبختي هاي مسلمانان و عامل اصلي همه دشمني ها و كينه توزي ها و نارواها ، جهل و بي خبري   آن هاست. جهل به اسلام حقيقي ، جهل به مرز اسلام و كفر ، جهل به همگرايي و ... مثل جهل خوارج در شهادت حضرت علي(ع) و امروز جهل جريان افراطي تكفيري عليه ساير مسلمانان جهان.

2-عدم آگاهي از مقاصد يكديگر: دين اسلام كلمه واحد دارد مبدا و مقصد معلوم قبله واحد همه معتقد به عبادت و بندگي اند. نداشتن شناخت مشتركات باعث مي شود كه ساير افراد را به چشم بيگانه نگاه مي كنند . امام صادق(ع) فرمود: اسلام شهادت به يگانگي خدا و تصديق رسول خداست كه به سبب آن خون ها از ريختن محفوظ مي ماند . (اصول كافي ج2 ص25)                                                                                                                      مثلاً احمد امين مصري در كتاب حجر الاسلام مي نويسد:تشيع هميشه پناهگاهي بوده براي كساني كه مي خواسته اند اسلام را نابود كنند. علامه كاشف الغطاء مي گويد: در زماني كه اين كتاب منتشر شده بود احمد امين با جمعي از علما مصر به نجف اشرف آمده بود و به منزل ما نيز آمد و من در آن جا با ملايمت او را بر نوشته اش سرزنش كردم و        مي گفت: من اطلاع و مدارك كافي درباره شيعه نداشته ام. (آئين ما ص77)

3-تاثير پذيري از فضاي حاكم : وقتي در يك جامعه اسلامي تاثيرپذيري براي كسي يا عليه كسي حاكم باشد خود به خود اين رويه يك فرهنگ در حاكميت آن جامعه رشد مي كند. ريشه همه اتفاقات ناگوار در جهان اسلام تاثيرپذيري مردم و خواص از گروه و حزب حاكم جامعه اسلامي است.                                                                              مثلاً در مدت خلافت معاويه ضربت شديدي نسبت به معارف اهل بيت و حضرت علي(ع) بود و مردم هم تبعيت پذير بودند.

4-ضعف هاي اخلاقي و كینه توزي : بخش مهمي از اتهام و تكفير ريشه در بحث رواني و اخلاقي دارد ضعف ها و فسادهاي اخلاقي تبديل به بغض و كينه توزي و انتقام از همديگر شده است. كوبيدن شخصيت سوژه قرار دادن عيوب همديگر و رسانه اي كردن اشكالات همديگر در مطبوعات ماهواره و فضاي مجازي و ...

5-خودپسندي و تكبر :بشر بر اساس غريزه حب و ذات نفس و عيوب خود را توجه ندارد و عمل خودش بزرگ مي بيند چنين افرادي هرگز براي ديگران فضلي قائل نيستند.

6-تعصب غلط :يكي ديگر از ريشه هاي حربه تكفير نسبت هاي ناروا و تعصب هاي غلط نسبت به انديشه خود و مقابله با ديگرمسلمانان است . تعصب و دفاع از حق و عدالت در نوع خود پسنديده و واجب است اما اگر تعصب در مسير جهل و ناداني و ناحق باشد نه تنها موثر نيست بلكه موجب كشتار، تفرقه و جدايي از همديگر مي شود.

7- پنهان نگه داشتن ضعف ها :يكي ديگر از ريشه هاي حربه تكفير پوشاندن ضعف ها در برابر استدلال و منطق است. اصرار بر انجام عادات غلط خود ، قبول نكردن انديشه و منطق ديگران خسارات زيادي را ببار مي آورد.

در صدر اسلام حربه تكفير چگونه رشد پيدا كرد؟

ريشه جريانات تكفير در صدر اسلام متاسفانه در همان دوره بعد از رسول خدا(ص) رشد پيدا كرد و اولين كسي كه اين انديشه را ترويج كرد معاويه بود . خاندان بني اميه با عوام فريبي و دروغ و غفلت و رعب و وحشت در دل مسلمانان هر كسي غير خودشان را تكفير مي كردند وي در اقدامي تامل برانگيز بالاتر و افضل ترين صحابه رسول خدا(ص) يعني حضرت علي(ع) را متهم به خروج از اسلام كرد اين اتهام يعني تكفير آنحضرت . معاويه كه خود باني اصلي اختلاف و تفرقه بين مسلمانان بود همگان را به پرهيز از اختلافات دعوت مي كرد.

 

 

استعمار و فرقه سازي در جهان اسلام :

پيدايش استعمار به شكل شناخته شده امروزي به قرن 16 ميلادي و عصر ماشيني شدن كشورهاي اروپايي بر مي گردد و نياز استعمارگران به بازار فروش محصولات ماشيني خود به ناچار اين كشورهاي استعماري همه امكانات خود را براي وابسته كردن ساير كشورها به كار گرفته اند و امروز همگان شاهد هستيم نظام حاكم استعماري تلاش دارد تا بر مسلمانان جهان تسلط داشته باشد و مسلمانان را دلباخته و وابسته به خود كنند البته هدف استكبار بهره برداري از منابع عظيم مادي و معنوي مسلمانان به نفع خود است.

نماينده انگلستان با در دست داشتن قرآن گفت : اروپا بايد بداند تا وقتي كه اين كتاب قرآن راهنما و مورد عمل مسلمانان است هرگز امكان ندارد كه پايه هاي سياست استعماري ما درآن سرزمين هامستقر گردد(سيماي اسلام ص295)

انگستان كه پير استعمار لقب دارد در خاورميانه براي رسيدن به هدف شوم خود و با استفاده از فيلم، عكس ، روزنامه و امروزه اينترنت ماهواره و تبليغات گسترده و به كارگيري ماموران خبره فرقه سازي را در بين مذاهب اسلامي شيعه و سني شكل داده اند.

يكي از شيوه هاي بكارگيري آن ها انتخاب افراد جاسوس و نفوذي در بين مسلمانان است. شيخ طنطاوي مصري در ملاقات خود ادوارد براون مي نويسد : در سال 1900 ميلادي و در مصر با او ملاقات كردم ، وي به خوبي زبان هاي عربي تركي و فارسي را مي دانست و مي گفت: دولت انگلستان مرا مامور كرد تا در اين موضوع تحقيق كنم آيا اتحاد و ائتلاف شيعه و سني امكان پذير است يا نه؟ و من براي اين كار به تركيه و ايران رفتم. (مجله حوزه شماره 16)

بيشترين بهره برداري استعمارگران از جهان اسلام در خاورميانه در دوره حاكميت عثماني در آناطولي و صفويان، زنديه، افشاريه، و قاجاريه اتفاق افتاد و اختلافات شيعه و سني رشد كردو بيشترين نقش را ماموران جاسوسي استعمارگران بعهده داشتند. مثلاً در نقشه دشمنان درباره اختلاف تركان عثماني و صفويان ايران كار به جايي كشيد كه دولت ايران براي مبارزه با دولت اسلامي عثماني با اروپايي ها متحد شود.

استعمارگران در ايجاد اختلاف بين شيعه و سني از طريق ناسيوناليسم «قوميت گرايي» به اهداف خود برسند. با تحريك قوميتها و مذهبي ها بعد از نزاع اعتقادي سرانجام مسلمانان دست به سلاح مي برند و همديگر را مي كشتند ئ امروز در شرايط پيچيده جهان ادامه اين حركت استعماري آن ها بيشتر ملموس است.

يكي از فرقه هايي كه امروز آشكار شد براي همگان فرقه وهابيت است كه توسط جاسوسان انگليسي در جهان اسلام شكل پيدا كرد و هدف آن ها معرفي يك اسلام جمود، خشك ، خيره سري و تعصب نژادي و تكفير غير از خودشان ، تكبر و غرور و بي رحمي و ... بود و امروز جنايت اين فرقه را همگان در جهان اسلام شاهد هستند آن ها در انتخاب اين فرقه تنها در يك قبيله ساكن در مناطق نجد عربستان وجود داشت و فردي را انتخاب كردند كه رهبري اين جريان را به دست بگيرد و با وجود آن خصئصيات كه انگليس به دنبال آن بود و آن شخص شيخ محمدبن عبدالوهاب نجدي بود. و سرانجام پيماني بين شيخ محمد بن عبدالوهاب و حاكم نجد محمد بن سعودي بسته مي شود نتيجه اقدام آن ها تشكيل حكومت آل سعود و معرفي اسلامي كه شيخ محمدبن عبدالوهاب معرفي كرده است يكي مي شود امام الدعوه و حاكم مي شود امام السيف.

فتواهاي جهاد به نفع آل سعود تا آخرين لحظه عمر شيخ محمد وهابي ادامه پيدا كرد و اين فتواها موجب تقويت حكومت آل سعود شد. ادامه دارد....




:: موضوعات مرتبط: متن سخنرانی استاد , ,
:: بازدید از این مطلب : 968
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : موعظه
ت : چهار شنبه 6 خرداد 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
هک کلش در تاریخ : 1394/3/9/6 - - گفته است :
ما بسته نرم افزاري رو براي دانلود گذاشتيم که ميتونين با اون برنامه هاي جم ، طلا ، اکسير را بي نهايت کنين

اين بسته نرم افزاري شامل نرم افزار هاي زير است :
نرم افزار آموزش + ترفند کلش اف کلنز
نرم افزار بدست آوردن جم رايگان کلش اف کلنز
نرم افزار نقشه هاي حرفه اي براي دفاع 100% برنده کلش اف کلنز
نرم افزار بيدار باش براي جلوگيري از حمله به منابع شما در کلش اف کلنز
نرم افزار هک واقعي کلش آف کلنز

فيلم تست برنامه

http://s6.picofile.com/file/8190460726/Clash.mkv.html


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');