گزارش ویژه (یگان ویژه نظامی افریکوم غرق درفسادتجاوزجنسی)
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 99
بازدید هفته : 124
بازدید ماه : 2386
بازدید کل : 189647
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

در گزارش منتشرشده پنتاگون برآورد شده است: تنها در سال 2012 میلادی 26 هزار نفر در معرض تجاوزها و تعرض‌های جنسی نیروهای مسلح آمریکایی قرار گرفته‌اند که هم موارد تعرض نظامیان آمریکایی علیه یکدیگر را شامل می‌شده و هم تجاوزات جنسی این نظامیان علیه غیر نظامیان را شامل می‌شده است.

این گزارش اجازه انتشار ندارد/ یگان نظامی ساعت 5 بامداد نیروهای امنیتی در حال بیرون کشیدن اجساد 6 نفر بودند که در آب غرق شده بودند. این افراد سوار خودرو بودند که خودروشان از یکی از پل های کشور مالی، واقع در غرب آفریقا سقوط کرد و به آب افتاد. خودرو چند ثانیه ای در هوا چرخ می زند و سپس به داخل رودخانه «نیجر» سقوط می کند.

سه نفر از کشته شدگان عضو نیروهای ویژه آمریکا بودند. راننده که دارای درجه سروانی بود و «ویسکی دان» نامیده می شد، فرمانده گروه سری از جاسوسان و مزدوران سری بود که تاکنون در هیچ رسانه ای و هیچ نهاد و ارگانی حتی نهادهای حکومتی نامی از آنها برده و ذکر نشده بود. یکی دیگر از کشته ها عضو یک گروه سری تر دیگری بود. سه نفر دیگر از مزدوران کشور مالی و یا حتی آمریکایی نبودند، بلکه زنان روسپی مغربی بودند.

بر اساس گزارش بازپرس جنایی ارتش آمریکا این شش نفر به دلیل افراط در خوش گذارنی در شهر «باماکو»، پایتخت مالی جان خود را از دست دادند و در آن تاکید شد که این شش نفر شب خود را در این باشگاه شبانه و در آن خانه فساد و نوشیدن بیش از حد مشروبات الکلی سپری کرده بودند و ساعت 5 بامداد روز 20 آوریل سوار خودرو «لند کروز» خود می شوند، تا در یکی از نقاط شهر خلوت کنند.

این گزارش اجازه انتشار ندارد/ یگان نظامی

هشت دقیقه پس از حرکت خودرو، «ویسکی دان» با تلفن همراهش با زنی صحبت می کند که به شدت از وی عصبانی بود. دان که وی را عصبانی می بیند، تلفن همراهش را به یکی از زنان مغربی می دهد تا وی را آرام و به وی خبر دهد که باز می گردند تا وی را با خود ببرند، بعد از آن زن صدای جیغی به گوشش می رسد و تلفن برای همیشه قطع می شود.
 
این گزارش اجازه انتشار ندارد/ یگان نظامی اطلاعاتی که می بایست مخفی می‌ماند
در سال های بعد «آفریکوم» در قبال این حادثه سکوت اختیار کرد و هیچ واکنشی درباره ابهامات موجود در این پرونده از خود نشان نداد و یا اظهار نظری نکرد. «آفریکوم» یکی از 6 نیروی نظامی وابسته به ارتش آمریکاست که در مناطق مختلف جهان مستقر هستند و مقر فرماندهی آن در یکی از پایگاه های نظامی شهر «اشتوتکارت» آلمان است.

مسئولیت آفریکوم انجام ماموریت های مشترک با نیروهای اتحادیه آفریقا و سازمان های امنیتی این قاره است و در واقع این نیرو مسئولیت تمام ماموریت های دفاعی و آموزشی و همکاری امنیتی در قاره آفریقا را برعهده دارد.
نیروهای آفریکوم فعالیت خود را از اکتبر سال 2007 میلادی آغاز کردند تا یک سال بعد از آن در اکتبر 2008 به نیرویی مستقل تبدیل شوند.

این اولین باری نیست که یک درجه دار نظامی آمریکایی در شرایطی مبهم در آفریقا جان خود را از دست می دهد، همان گونه که اولین بار و همچنین آخرین باری نیست که بازپرسان در برخوردها و تعامل های فرماندهان آمریکایی در جریان تحقیقات جنایی اشان شک می کنند. در واقع به تناسب توسعه و گسترش عملیات های نظامی در قاره آفریقا و رسیدن آن به رکود بی سابقه 674 عملیات در سال 2014 میلادی، گزارش های افزایش موارد بد رفتاری و تعامل های سوال برانگیز و نامناسب عناصر در حال خدمت در نیروی آفریکوم نیز افزایش یافت.

این گزارش اجازه انتشار ندارد/ یگان نظامی

تمام گزارش های ارائه شده در این خصوص به نوعی تاکید می کنند، عناصر نیروی آفریکوم نه تنها اموری مانند شراب خواری، مصرف مواد مخدر، مفاسد اخلاقی و جنسی، تعرض های جنسی و انواع و اقسام خشونت ها دست دارند، بلکه در آنها افراط و زیاده روی نیز می کنند و بسیاری از این تخلف ها و تعرض ها برای هفته ها، ماه ها و حتی سال ها پنهان نگه داشته اند.

«نیروهای ما از خوش نامی بسیاری به خاطر التزام و تعهدشان به ارزش های انسانی که در اعماق وجودشان ریشه دوانده، برخوردار هستند» .. این اظهارات بخشی از سخنان سرهنگ «واین جرجسپی» پسر و فرمانده سابق نیروهای آفریکوم است.

این گزارش اجازه انتشار ندارد/ یگان نظامی

اما اسناد قانونی و حقوقی و گزارش های وزارت دفاع آمریکا – پنتاگون – و پرونده های تحقیقات و بازجویی های جنایی که بسیاری از آنها افشا نشده و امکان دسترسی به آنها بسیار سخت و حتی غیر ممکن است، آشکارا نشان می دهد، برخوردها و تعامل های نیروهای آفریکوم به طور معمول با تمام ارزش های اخلاقی و بشر دوستانه در تعارض و تناقض است.

«به عنوان یک شهروند و یک سرباز می توانم میزان توجهی که مردم به امور و مسائل غیر اخلاقی و ضد ارزشی دارند، درک کنم و همچنین می دانم که این موضوع بسیار مهمی است که اعتماد متقابل بین مردم و ارتشی که به آنها خدمت می کنند، حفظ شود» .. این اظهارات نیز بخشی از سخنان ژنرال «دیوید رودریگز»، فرمانده کل نیروهای آفریکوم در کنفرانس مطبوعاتی است که سال گذشته در آن حضور داشت. اما با وجود این درک و دریافتی که فرمانده کل نیروهای آفریکوم در این اظهارات از خود نشان می دهد، امکان هرگونه پیگیری درباره برخی پرونده ها و قضایای خلافی که این نیروها مرتکب آن شدند، حتی با وجود تماس و درخواست های مکرر از دفتر اطلاع رسانی آفریکوم امری غیر ممکن و محال است.

این گزارش اجازه انتشار ندارد/ یگان نظامی


بسیاری از باز پرسان و محققان برای اطلاع از برخی پرونده های مبهم با فرمانده کل نیروهای آفریکو تماس گرفته و درباره برخی موضوعات و مستندات خواستار توضیحاتی از وی شدند، اما با عدم پاسخگویی مکرر وی مواجه شدند. حتی ده ها تماس گرفته شده با روابط عمومی و دایره اطلاع رسانی این نیرو و ایمیل های ارسال شده برای این دوایر بدون پاسخ مانده اند.

یکی از بازپرسان این پرونده ها تاکید می کند که برای اطلاع از امری 32 بار با سخنگوی رسمی این نیرو تماس گرفته، اما به او پاسخ نداده است، اما وقتی از شماره ای ناشناس با وی تماس گرفته است، به وی پاسخ داده، اما تا وی را شناخته با بیان اینکه مشکلی در شبکه ارتباطی پیش آمده، مکالمه را قطع کرد.

این استراتژی بالطبع بیانگر تلاش های صورت گرفته از سوی فرماندهی این نیروها برای حفظ محرمانه و سری بودن برخی از قضایا و مسائل حساس است و پنهان کاری یا برخوردها خشونت آمیز و استفاده از الفاظ رکیک و زننده رهاورد هر کسی است که پیگیر این امور و قضایا باشد.

این گزارش اجازه انتشار ندارد/ یگان نظامی

به عنوان مثال در خصوص حادثه باماکو تنها یک بیانیه مطبوعاتی 5 خطی صادر شد که حتی نام قربانیان آمریکایی و آفریقایی حادثه نیز در آنها ذکر نشده بود، چه رسد به اینکه بیان شود که قربانیان تصادف باماکو از عناصر نیروی آفریکوم بوده اند، بلکه تنها به بیان این جمله اکتفا شد که آنها نظامی بوده اند و به این ترتیب نام قربانیان حادثه رانندگی باماکو تا ماه ها پس از حادثه مخفی نگه داشته شد و برای اولین بار این روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» بود که از آن پرده برداشت.

بالطبع همانند حوادث و رخ دادهای گذشته رخ داده در خصوص این نیروها، مسئول اطلاع رسانی آفریکوم از دادن هرگونه پاسخ یا ارائه هرگونه توضیح درباره حادثه تصادف باماکو امتناع کرد و آخرین گزارش منتشر شده درباره مرگ این سه نظامی آمریکایی و سه زن مغربی تاکید کرد که این تصادف تنها یک حادثه بوده است. در حالی که آخرین تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که ژنرال دان به خاطر شرب خمر و مستی و ناتوانی از رانندگی و کنترل خودرو عامل این تصادف و مرگ خود و پنج نفر دیگر بوده است.
 
جنایات جنسی و ضد اخلاقی نیروهای آفریکوم
تحقیقات جنایی که پس از حادثه تصادف باماکو انجام شد، نشان داد که عناصر این نیرو دارای روابط گسترده ای با زنان آفریقایی هستند. واقعیت امر این است که ارتش آمریکا دارای اصول و قواعدی خاص برای نیروهای خویش جهت برقراری روابط غیر اخلاقی و جنسی است، اما نیروهای آفریکوم خود را تابع و پایبند این قید و بند و اصول و قواعد نمی‌ دانند.


این گزارش اجازه انتشار ندارد/ یگان نظامی

هنگامی که از «بنجامین بنسون»، سخنگوی نیروی آفریکوم سوال شد، آیا اطلاعاتی درباره مشکلاتی که عناصر این نیرو به خاطر رفتارهای غیر اخلاقی و جنسی اشان ایجاد کردند، وی اصلا حاضر به پاسخ گویی نشد. در سال های اخیر ارتش آمریکا با اتهامات بسیاری در خصوص ارتکاب جرایم جنسی و ضد اخلاقی توسط نیروهای نظامی اش مواجه شده است.

در گزارش منتشر شده توسط پنتاگون برآورد شده است، تنها در سال 2012 میلادی 26 هزار نفر در معرض تجاوزها و تعرض های جنسی نیروهای مسلح آمریکایی قرار گرفته اند که هم موارد تعرض نظامیان آمریکایی علیه یکدیگر را شامل می شده و هم تعرض های صورت گرفته از سوی این نظامیان علیه غیر نظامیان را شامل می شده است.


نکته قابل توجه و مهمی که این گزارش به آن اشاره می کند، این است که با وجودی که از هر ده نفر تنها یک نفر اقدام به اعلام تعرضی که در معرض آن قرار گرفته، می کند، با این حال آمارهای دو سال 2013 و 2014 میلادی از افزایش چشمگیر این جرایم به میزان 50 درصد خبر می دهد و نکته مشترک در تمام این پرونده ها آن است که غیر ممکن است، کسی از جزئیات جنایات اطلاعی به دست آورده باشد، چون اغلب قربانیان ترجیح می دهند، سکوت کنند.

این گزارش اجازه انتشار ندارد/ یگان نظامی

اما مستندات و مدارکی که پایگاه «TomDispatch » با استناد بر قانون آزادی اطلاع رسانی و اطلاعات منتشر کرده، نشان می دهد که انتشار جزئیات این جنایات مشکلاتی بسیار و واقعی برای آمریکا ایجاد خواهند کرد.

به عنوان مثال در آگوست سال 2011 میلادی یکی از نظامیان نیروی دریایی آمریکا که در یکی از هتل های آلمان اقامت داشت، اقدام به گرفتن تماس های تلفنی مشکوک کرد. پیگیری های یک هفته ای صورت گرفته نشان داد، وی که پیشتر به عنوان مشاور و کارشناس در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا مشغول به کار بود، در حال فریب دادن دختری 14 ساله جهت برقراری روابط غیر اخلاقی با وی بود.

در همان سال براساس گزارش وزارت دفاع آمریکا یکی از افسران پایگاه نظامی آمریکا در «جیبوتی» به یک زن نظامی زیر دست خود تجاوز کرده و مجازات در نظر گرفته شده، برای وی پس از اطلاع از موضوع تنزل درجه، در نظر گرفتن 45 روز خدمت اضافه و پرداخت غرامت مالی به میزان نیمی از حقوق خود برای دو ماه بود، در حالی که دو حکم اخیر وی به تعلیق درآمده و اجرا نشدند.

در همان کشور جیبوتی و در سال 2011 میلادی یکی از نظامیان زن آمریکایی از مورد تعرض قرار گرفتن از سوی یکی از نظامیان مرد آمریکایی سخن می گوید، بدون آنکه وی مورد بازخواست و حاکمه قرار گیرد و برای سرپوش نهادن بر این رسوایی این نظامی زن آمریکایی بود که به دلیل عدم تبعیت از اوامر مافوق خود مقصر شناخته شد.

این گزارش اجازه انتشار ندارد/ یگان نظامی


موارد این چنینی بسیاری برای نظامیان آمریکایی در جیبوتی رخ داده است. براساس مستندات و مدارک نیروی هوایی ارتش آمریکا جرایم مشابهی نیز در میان نظامیان آمریکایی مقیم کشور مغرب رخ داده است.
گزارش های نیروی هوایی ارتش آمریکا از ثبت موارد هم جنس بازی میان نظامیان آمریکایی در اتیوپی و تجاوز به کودکان در جیبوتی در سال 2012 خبر می دهد.

با این حال وزارت دفاع آمریکا تاکنون هیچ گونه گزارشی در خصوص این تجاوزات به طور رسمی منتشر نکرده است. همان گونه که نیروی آفریکوم نیز تاکنون هیچ آمار و ارقامی در مورد تجاوزات رخ داده منتشر نکرده است، اما با توجه به اینکه اغلب این جرایم ثبت نمی شوند، بنابراین حتی اگر هم آمار و ارقامی در این خصوص منتشر شود، آمار و ارقام مستند و درستی نخواهد بود.

این گزارش اجازه انتشار ندارد/ یگان نظامی

جرایم دیگر: مواد مخدر، خشونت و اسلحه 
صبح روز 10 آوریل 2010 میلادی بازپرس نیروی دریایی ارتش آمریکا وارد اتاق یکی از هتل های منطقه سیاحتی «شن های سفید» در شهر «مومباسا» در کشور آفریقایی کنیا می شود. در آنجا دو شیشه خالی مشروب و مقداری مواد مخدر مشاهده می شود.

ادامه تحقیقات نشان داد که سروان «روبرتو دیاز پوریا»، از فرماندهان نیروی آفریکوم از سه روز پیش در این اتاق به همراه زنی روسپی اقامت داشت و دلیل مرگ وی مسمومیت در اثر افراط در نوشیدن مشروبات الکلی و استفاده بیش از حد از هروئین و کوکائین عنوان شده بود.

هیچ کس نگفت که روبرتو چگونه به مواد مخدری همچون کوکائین و هروئین دست یافته است، اما تمام اعضای یگانی که وی در آن خدمت می کرد، بر این نکته اتفاق نظر داشتند که به راحتی امکان دستیابی به این مواد وجود دارد.


بالطبع این وضعیت تنها شامل نظامیان آمریکایی در حال خدمت در کنیا نمی شود، بلکه گزارش ها نشان می دهد، حوادث مشابه دیگری در اتیوپی و بورکینافاسو و کامرون نیز در همان سال توسط نظامیان آمریکایی رخ داده است.

این گزارش اجازه انتشار ندارد/ یگان نظامی

سخنگوی نیروی آفریکوم در کشور کنیا در واکنش به این حادثه تاکید کرد که این نیروها در حال انجام ماموریت های بشر دوستانه در آفریقا هستند، اما حقایق موجود نشان می دهد، عناصر این نیرو در کنار خدمات بشر دوستانه خود خدمات دیگری هم ارائه می دهند!!

در نوزدهم آوریل سال 2013 میلادی یکی از افسران نیروی آفریکوم در کنیا نظامیان یگان خود را به گلوله می بندد، بسان جرایم قبلی هیچ خبری درباره این حادثه منتشر نمی شود، اما تحقیقات بعدی نشان داد که این حادثه، اولین در نوع خود به شمار نمی آید و این تنها شامل نیروهای آمریکایی مستقر در کنیا نمی شود.

این گزارش اجازه انتشار ندارد/ یگان نظامی

تخلفات اداری و جرایم مالی
جرایم نیروی آفریکوم تنها به جرایم ضد اخلاقی و فساد جنسی و مواد مخدر و سلاح محدود نمی شود، بلکه مواردی مانند تخلفات مالی را نیز شامل می شود. متهم اصلی در یکی از این جرایم که در سال 2012 میلادی رخ داد و پس از تحقیقات گسترده وزارت دفاع آمریکا برملا شد، ژنرال «ویلیام وارد»، فرمانده وقت نیروی آفریکوم بود و تنها حکم صادر شده علیه وی تنزل درجه نظامی بود.

بازپرس وزارت دفاع آمریکا در تحقیقات خود متوجه شد که ژنرال وارد از هواپیماهای نظامی برای سفرهای شخصی و خصوصی خود استفاده کرده و علاوه بر اینکه خود از پرداخت مالیات طفره رفته، بلکه مالیات های پرداخت شده توسط نیروهای تحت فرماندهی خود را صرف سفرهای تفریحی و سیاحتی کرده است.

این گزارش اجازه انتشار ندارد/ یگان نظامی

همچنین بسیاری از فرماندهان نیروی آفریکوم برای سرپوش نهادن بر جرایم اخلاقی و جنسی و خشونت آمیز یا مفاسد مالی و اداری خود، رشوه هایی کلان به مسئولان ذیربط داده اند.
سال هاست که به موازات افزایش تعداد نظامیان آمریکایی در آفریقا در قالب نیروی آفریکوم میزان سرپوش گذاری بر جنایات و جرایم این نیروها نیز افزایش یافته است.
 




:: موضوعات مرتبط: بسته ویژه خبری , ,
:: بازدید از این مطلب : 892
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : سه شنبه 5 خرداد 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');