زورآزمائی ایران وآمریکادرخلیج عدن
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 129
بازدید دیروز : 54
بازدید هفته : 699
بازدید ماه : 2214
بازدید کل : 186751
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

صهیونیست‌ها لرزان از پهپادهای ایرانی حزب‌الله

حزب‌الله برای پهپادهای ایرانی در لبنان باند فرودگاه ساخت

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست ادعا کرد: تازه‌ترین تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که نیروهای حزب‌الله باند فرودگاه برای پرواز پهپادهای ایرانی ساخته‌اند.

ایران

طبق گزارش هفته‌نامه جینزدیفنس، این باندپروازی در شمال دره بقاع در 140 کیلومتری روستای هرمل ساخته شده است.

در این گزارش آمده است: طول کوتاه این باند می‌گوید برای قاچاق تسلیحات از سوریه با ایران طراحی نشده است چرا که طول آن برای هواپیماهای این کشورها بسیار کوتاه است. توضیح دیگر این است که این باند برای پهپادهای ایرانی از قبیل ابابیل-3 و احتمالاً مدل جدیدتر و البته بزرگ‌تر آن یعنی شاهد-129 طراحی شده‌اند.

اوایل این ماه در گزارش ارتش آمریکا آمده بود که ایران در حال ساخت پهپادهای انتحاری است و قصد دارد که دانش فنی مونتاژ این هواپیماهای بدون سرنشین را نیز در اختیار حزب‌الله و حماس قرار دهد. در این گزارش آمده است: هیچ بخش برنامه نظامی ایران به اندازه ساخت پرنده‌های بدون سرنشین طی دهه اخیر پیشرفت نداشته است. در حالی‌که در دهه قبل، پهپادهای ایران بیشتر جنبه نمایشی داشتند، اما امروزه نیروهای نظامی ایران به این نوع هواپیماها افتخار می‌کنند.


رویای آمریکایی: پیروزی بر داعش بدون ایران

آمریکا برسر یک دورراهی: چطور داعش را شکست دهد و چطور ایران را محدود کند

به گزارش پایگاه اسپوتنیک، ایران و آمریکا با همدیگر می‌توانند داعش را شکست دهند، اما این پیروزی به نفع ایران و هم‌پیمانان خاورمیانه‌ای‌ آن خواهد بود و رابطه واشنگتن با عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را خراب می‌کند.

ایران

شان میرسکی کارشناس روابط بین‌الملل گفت که پس از آنکه نیروهای آمریکا تروریست‌های داعش را شکست دهند، واشنگتن باید از توازن شکننده قدرت در خاورمیانه اطمینان حاصل نماید، توازنی که در پی جنگ دوم خلیج فارس، بهار عربی و ظهور داعش دچار مشکل شد. این کارشناس معتقد است که داعش باید نابود شود اما نه به قیمت افزایش قدرت ایران که عامل بی‌ثباتی است.

میرسکی بر این نکته تاکید کرد: اوباما باید دقت کند و از تدوین راهبرد وسیع‌تر آمریکا برای این منطقه نباید غافل شود. آمریکا و ایران می‌توانند به راحتی داعش را شکست دهند، اما این پیروزی می‌تواند به قیمت افزایش هژمونی ایران و بحران‌های فرقه‌گرایانه در منطقه تمام شود.

این کارشناس می‌گوید: ایران نقش کلیدی را در جنگ علیه داعش ایفا می‌کند و بدون کمک تهران پیروزی بر داعش امکان‌پذیر نیست.

با این حال، میرسکی بر این نکته تاکید می‌کند که واشنگتن باید اتکای خود به شبه‌نظامیان شیعی و ایرانی را کاهش دهد. وی در این باره گفت: کنار گذاشتن شبه‌نظامیان شیعی در تلاش برای بازپس‌گیری شهر الانبار می‌تواند گامی در این مسیر باشد.

وی همچنین درباره توافق هسته‌ای ایران و آمریکا نیز گفت که این توافق در زمان بدی انجام می‌شود و باید در این توافق بسیاری از واقعیت‌های میدانی لحاظ شود.

میرسکی با تاکید بر در نظر گرفتن منافع هم‌پیمانان آمریکا در خاورمیانه گفت که کاخ سفید باید هر گونه توافق با ایران را منوط به محدوسازی ماجراجویی‌های ایران در منطقه کند.

 

آیا ایران در خلیج عدن آماده درگیری شدید با ارتش آمریکاست؟

زورآزمایی ایران و آمریکا در خلیج عدن

به گزارش موسسه امریکن اینترپرایز، هفته گذشته هفت کشتی ایرانی بندر خلیج فارس را ترک کردند. گفته می‌شد که بار این کشتی‌ها تسلیحات برای حو‌ثی‌های یمن است. تنها سه روز پس از آنکه آمریکا از ورود دو کشتی جنگی خود به آبهای یمن خبر داد، کشتی‌های ایرانی مسیر خود را تغییر دادند. پنتاگون هنوز خبر بازگشت کشتی‌های ایرانی را تایید نکرده است، اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا ایران آماده رویارویی شدید با نیروهای نظامی آمریکا شده است؟

ایران

اعزام این ناوگان از جانب ایران به دلایلی تحریک‌کننده بود. ارسال تجهیزات نظامی برای حوثی‌ها در بحبوحه جنگ یمن بی‌معنا بوده و می‌تواند باعث افزایش درگیری‌ها شود. اما برخی رسانه‌های غربی از وجود موشک‌های سطح به هوا و راکت در محموله‌ این کشتی‌‌ها خبر دادند. این اخبار از جانب ایران رد شده است.

همچنین، ارسال این محموله برخلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل می‌باشد. قطعنامه شورای امنیت که در 14 آوریل تصویب شد ارسال هرگونه سلاح برای علی عبدالله صالح رئیس جمهور اسبق یمن و فرماندهان جنبش انصارالله را ممنوع اعلام کرد.

اعزام این هفت کشتی به همراه دو کشتی که پیش از این در این آبها حاضر هستند بیانگر افزایش عملیات سپاه پاسداران در این منطقه است. سپاه مسئول تدارک و آموزش نیروهای نیابتی و متحد ایران در سراسر دنیاست. اعزام این ناوگان تنها می‌تواند با دستور سپاه صورت گرفته باشد.

در اصل، هدف ایران از این اقدام به چالش کشیدن عربستان و آمریکا و آزمایش خطوط قرمز این دو کشور در ممانعت از ارسال تسلیحات برای حوثی‌های یمن است.

بحران یمن آزمونی برای نظام جدیدی در خاورمیانه است که ایران بسیار به آن علاقمند است و کشورهای عربی از آن در هراسند. تمامی این تحولات در پی اعلام چارچوب توافق هسته‌ای با ایران رخ دادند. اگر واشنگتن امیدوار است که ایران پس از امضای توافق هسته‌ای به بازیگری منطقی مبدل شود، ارسال محموله برای یمن چنین چیزی نمی‌گوید. اما اگر سپاه پاسداران کشتی‌های خود را فراخواند، این مساله می‌تواند قوت قلبی به هم‌پیمانان ما داده و به ما می‌گوید که ایران در برابر عزم و بازدارندگی آمریکا عقب‌نشینی می‌کند. شاید نیروی دریایی آمریکا پیامی برای دیپلمات‌های این کشور در وین داشته باشد.

 

 

کارشناسان: اوباما به ایران کمک می‌کند تا به یک کشور هسته‌ای مبدل شود

به گزارش پایگاه فری‌بیکن، کارشناسان کنترل تسلیحات در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفتند که نرمش‌های متعدد دولت اوباما در جریان گفتگوهای هسته‌ای با ایران تبدیل شدن ایران به کشوری هسته‌ای که می‌تواند با کمترین تلاش به تسلیحات اتمی دست یابد را قطعی کرده است.

ایران

استفن رادمیکر مشاور امنیت ملی مرکز بایپارتیزان پالسی و دستیار اسبق وزیر امور خارجه در کنترل تسلیحات در زمان ریاست جمهوری جورج بوش در جلسه استماع گفت که توافق اخیر هسته‌ای در حقیقت به معنای تایید بین‌المللی برنامه هسته‌ای ایران است. باراک اوباما از توافقی که در ماه مارس حاصل شد به عنوان توافقی نام می‌برد که می‌تواند زمان بازگشت هسته‌ای ایران را تا یکسال افزایش دهد. اما در اوایل این ماه، او گفت که پس از گذشت 10 تا 15 سال از توافق، زمان بازگشت هسته‌ای ایران تقربیاً برابر صفر خواهد بود.

رادمیکر افزود: آنچه که ما به دست آورده‌ایم فرآیند و نقشه راه است، اما پس از گذشت 10 تا 15 سال، ایران می‌تواند به راحتی به تسلیحات اتمی دست یابد. این دقیقاً همان چیزی است که مورد توافق قرار گرفته است.

وی همچنین گفت که این توافق به معنای عقب‌نشینی کاخ سفید از مواضع قبلی خود و پیروزی برای ایران است.

همچنین در این جلسه کارشناسان دغدغه خود را درباره کارآمدی رژیم راستی‌آزمایی مطرح شده در توافق لوزان مطرح کردند.

چارلز دافلر رئیس اسبق کمیسیون ویژه سازمان ملل که برنامه‌های تسلیحاتی عراق را در زمان صدام حسین بررسی کرد گفت: این کمیسیون در مقایسه با آنچه در حال حاضر درباره ایران می‌دانیم دسترسی بیشتری به تاسیسات دیکتاتور اسبق عراق داشت. اما با آن همه دسترسی ما در نهایت نتوانستیم کار خود را در عراق تکمیل کنیم.

 

ایران: چهار؛ آمریکا: صفر

ایران به پیش می‌رود، آمریکا می‌نشیند

به گزارش روزنامه تایمز تریبون چاپ آمریکا، در ماه دسامبر اوباما گفت که می‌خواهد ایران را در نهایت به عنوان یک قدرت موفق منطقه‌ای ببیند. این آرزوی وی که کابوسی برای دولت‌های عربی وابسته به غرب محسوب می‌شود دارد به واقعیت مبدل می‌گردد. به این موارد توجه کنید:

ایران

خلیج عدن: ایران ناوگانی حامل تسلیحات برای حوثی‌های یمن ارسال می‌کند تا بر نقش منطقه‌ای خود تاکید نماید. دولت آمریکا هم در مقابل دو کشتی جنگی را برای مقابله با ناوگان ایرانی به خلیج عدن فرستاد. در حالیکه دولت اوباما دلیل ارسال این کشتی‌ها را برای مقابله با ایران رد کرد، اما در عوض بر عربستان سعودی فشار آورد تا به جنگ یمن خاتمه داده و با کمک ایران به دنبال راه‌حل مسالمت‌آمیز باشد.

روسیه: کرملین پس از 5 سال تصمیم گرفت ممنوعیت ارسال سامانه اس-300 به ایران را لغو کند. اوباما به این مساله هم واکنشی نشان نداد و گفت در حال حاضر آنچه اهمیت دارد این است که تحریم‌ها در صورت تخلف ایران برمی‌گردند.

سوریه: پس از آنکه آمریکا اصرار می‌کرد که بشار اسد باید از حکومت کناره‌گیری نماید، در حال حاضر، واشنگتن سیاست ملایم‌تری در برابر سوریه در پیش گرفته است.

عراق: سپاه قدس ایران که یکی از عوامل خروج نیروهای آمریکایی از عراق بود در سراسر عراق عملیات انجام می‌دهد و تسلط خود را بر این کشور تحکیم می‌بخشد.

این همان واقعیت خاورمیانه است. واقعیت راهبردی آن بر همه مشخص شده است: در کمال تعجب قدرت ایران با کمک آمریکا در حال افزایش است. راهبرد اولیه اوباما در خاورمیانه خروج از این منطقه بود. خلاء قدرت ایجاد شده در منطقه خاورمیانه متاسفانه توسط دشمنان آمریکا پر شود. اوباما نه تنها از این منطقه خارج شد، بلکه عرصه را نیز به ایران واگذار نمود.

اشکال دکترین اوباما در خاورمیانه این است که ایران امروزی نه تنها غرب‌گرا، سکولار و طرفدار آمریکا نیست، بلکه مخالف غرب و ضد امپریالیسم است. هدف اصلی تهران این است آمریکا را از منطقه بیرون کرده و بر هم‌پیمانان واشنگتن در منطقه مسلط شود.

 




:: موضوعات مرتبط: تحلیل منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 789
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : یک شنبه 6 ارديبهشت 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');