اقدام سیاسی برنامه نودشبکه سه
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 97
بازدید دیروز : 27
بازدید هفته : 639
بازدید ماه : 2154
بازدید کل : 186691
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

ورزش را برنامه نود سیاسی می کند یا فوتبالیست ها؟/انتقاد تند فردوسی پور از اقدام ضد سعودی طارمی

ورزش را برنامه نود سیاسی می کند یا فوتبالیست ها؟/انتقاد تند فردوسی پور از اقدام ضد سعودی طارمی

 
برنامه نود شب گذشته در حالی طبق روال هر هفته روی آنت شبکه سه سیما رفت، که مهدی طارمی مهاجم سرخپوشان تهرانی، به عنوان میهمان ویژه برنامه در استودیو نود حضور پیدا کرد.
 
یکی از موضوعاتی که فردوسی پور با میهمان برنامه‌اش در میان گذاشت، موضوع شادی پس از گل طارمی در دیدار با النصر عربستان در ورزشگاه آزادی تهران بود.
مجری برنامه نود در این باره گفت: «درست است که ما خیلی کیف کردیم که این بازی را بردیم و این را هم می دانیم که شادی پس از گلی که از خود نشان دادی بخاطر تلافی حرکت بازیکن النصر در عربستان بود اما اتفاقاتی که در این بازی افتاد خیلی دوستانه نبود. من همیشه می گویم فوتبال داستانش فرق می کند، اینکه پنالتی چیپ زدی بیشتر کیف کردیم اما جنگ و دعوای بین بازیکنان در زمین اصلا شایسته نبود.»
 
مهاجم جوان پرسپولیس با بیان اینکه حرکت من ورزشی و در تلافی حرکت بازیکن النصر عربستان بود، تاکید کرد: «البته جنگ و دعوایی که در زمین شاهدش بودیم از سوی بازیکنان عربستان بود و آنها بودند که برای ایجاد جنجال و به حاشیه راندن بازی تلاش می کردند»
 
 
فردوسی پور در ادامه اظهاراتش گفت: «قبول داری عرصه ورزش جای دوستی هاست و دامن نزدن به مسایل سیاسی چندان درست نیست، خیلی ها از حرکت تو تعریف کردند اما بسیاری هم از این حرکت انتقاد کرده و به آن واکنش نشان دادند»
 
در ادامه ابن گفت و گو طارمی با تاکید چندباره بر این که حرکتش کاملا ورزشی و به دور از جنجال های سیاسی بوده، اظهار داشت: «حرکت من تلافی کار بازیکن النصر در عربستان بود اما بعضی ها این کار را به مسایل سیاسی ربط دادند.»
 
اما نکته قابل توجهی که در این بین بوجود آمد، بازی فردوسی پور در زمین برخی حاشیه سازان بود که شادی پس از گل طارمی را خطاب به تمامی اعراب قلمداد کرده و به دنبال ایجاد دو قطبی عرب و عجم بودند!
 
فردوسی پور در همین راستا خطاب به طارمی گفت: «اما از حرکت شما برداشت سیاسی شد و این اتفاق مسایل ورزشی بازی را تحت الشعاع قرار داد. ما در مملکت‌مان قومیت های مختلفی داریم و همه در کنار هم زندگی می کنیم. ایرانی های عرب زبان داریم و همه برای هم احترام قائلند.»
 
طارمی نیز در پاسخ به اظهارات فردوسی پور با بیان اینکه منظورش با ایرانیان عرب زبان نبوده، تاکید کرد: «اگر هموطنان عرب زبان فکر کردند من با همه اعراب بودم، از آنها عذرخواهی کنم اما اینگونه نبود. ایرانی ها روی چشم ما جا دارند و این حرکت برای آنها نبود و تنها به دنبال تلافی حرکت بازیکن النصر بودم.»
 
اصرار چند دقیقه ای فردوسی پور به طارمی برای متقاعد کردن او و اذعان به اشتباه در رابطه با شادی پس از گلش در بازی با النصر عربستان، از مجری‌ای که بارها و بارها پای مسایل سیاسی را به برنامه اش باز کرد جای سوال دارد.
 
فردی که ادعا می کند «سیاست جایی در میادین ورزشی ندارد» پس با چه توجیهی در برنامه هفته گذشته به تیم مذاکره کننده هسته ای تبریک می گوید.
 
البته سیاسی کاری های فردوسی پور در نود مثنوی هفتاد من کاغذ است که در این مقال به دنبال پرداخت آن نیستیم اما نکته حائز اهمیت در این بین، سکوت مجری جنجالی ورزشی سیما در قبال هتک حرمت دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده عربستان بود.
 
سکوتی که شاید مخاطبان به واسطه گریزهای سیاسی فردوسی پور طی سال های اخیر در برنامه اش، از او توقع نداشته و انتظار داشتند حداقل اشاره ای به این موضوع بکند.
 
البته نگارنده در این موضوع که مسایل سیاسی نباید راهی به میادین ورزشی و برنامه های تخصصی ورزشی باز کند، با مجری برنامه نود هم عقیده است، اما چطور می شود فردی که بارها و بارها با طعنه و کنایه و نیشخندهای سیاسی، سوژه های نابی را برای رسانه های غربی و ضدانقلاب فراهم کرده، این بار دم از ممنوعیت ورود سیاست به عرصه ورزش می زند.

به نظر می رسد فردوسی پور قبل از همه باید تکلیفش را با خودش مشخص کند. بالاخره ورزش منهای سیاست یا سیاست بازی آقا عادل در عرصه ورزش؟! چراکه قطعا مردم ایران مواضع متناقض و یک بام و دوهوایی را از او قبول نخواهند کرد




:: موضوعات مرتبط: ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 920
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : سه شنبه 25 فروردين 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');