بزرگترین رژیم جنایتکارتاریخ
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 165
بازدید دیروز : 27
بازدید هفته : 707
بازدید ماه : 2222
بازدید کل : 186759
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

بزرگترین رژیم جنایتکار :

علی اکبرداراب کلایی

 

ایالات متحده آمریکا طی دهه های اخیر و بویژه پس از پایان جنگ سرد همواره خود را بسان منادی و حامی حقوق بشر و کرامت انسانی در جامعه جهانی جلوه داده است و سیاست های این کشور و مبنای لیبرال دموکراسی ادعایی را بهترین ساختار و سیاست های موجود برای حمایت از ملت ها نشان داده است. در نوشتار کوتاه فوق بر آنیم به شکلی موردی به بزرگترین جنایت های این رژیم از زمان تاسیس تا کنون اشاره نمائیم:

1.قتل عام بومیان منطقه و ترویج برده داری: آمریکا تاریخی دارد که شروع آن با کشتار و برده داری بومیان منطقه توسط کریستوف کلمب آغاز می شود. پس از کلمب نیز بسیاری از اروپایی ها و بویژه بریتانیایی ها وارد این کشور شده و در طی دهه ها اقدام به قتل و برده کشی بومیان سرخپوست منطقه کرده اند. آنها برای انجام امورات خویش علاوه بر بومیان منطقه اقدام به گس یل میلیون ها سیاه پوست بعنوان برده به این قاره جهت تسهیل سیاست های اقتصادی شان کرده اند. پروژه عقیم سازی سرخپوستان بومی و قتل عام آنها از سیاست های رخ داده در این کشور بوده است. رئیس یکی از قبایل سرخپوست آمریکا در این باره اعلام کرده که از زمان ورود کریستوف کلمب به آمریکا تا پایان جنگ جهانی دوم، جمعیت سرخپوستان این کشور از 60 میلیون تن به 800 هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

2. تبعیض نژادی پس از استقلال از بریتانیا: پس از جنگ های موسوم به انقلاب آمریکا و استقلال این کشور از بریتانیا، رهبران این کشور اقدام به اتخاذ سیاست های نژاد پرستانه در راستای منافع سفیدپوستان این کشور کرده اند بطور مثال از هرگونه اعطای حق رای یا مشارکت اقتصادی از سوی غیر سفیدپوستان پرهیز می کردند.

3. تداوم سرکوب های داخلی: سرکوب خونین تظاهرات کارگران در شیکاگو (1886)، کشتار 300 تن از سرخپوستان در داکوتای جنوبی (1890)، سرکوب اعتصاب کارگران راه آهن در شیکاگو(1992)، سرکوب شورش سرخپوستان کریک در اوکلاهاما (1901)، حمله به معدنچیان در ویرجینیای غربی (1920)، سرکوب حزب پلنگان سیاه(80-1966) و...

4. فاجعه هیروشیما و ناکازاکی: انفجار اتمی در دوشهر هیروشیما و ناکازاکی را شاید بتوان یکی از بزرگترین جنایت های تاریخی آمریکا قلمداد کرد که به مرگ آنی 220 هزار تن منجر شد. صدها هزار تن نیز طی سالهای پس از آن بر اثر تاثیرات آن فاجعه دچار بیماری های حاد گشتند. رخداد فوق در سال 1945 و در پی تسلیم نشدن ژاپن در جنگ دوم جهانی از سوی آمریکا صورت پذیرفت. بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی تا به امروز تنها موارد استفاده ی جنگی از سلاح هسته‌ای در جهان است. از آوار و ویرانی های جنگ دوم جهانی، تنها دو کشور ایالات متحده و شوروی به عنوان قدرت‌های نو ظهور جهانی سر برآوردند و توانستند نقش عمده‌ای در تصمیم‌گیری‌های جهانی بعد از این اتفاق داشته باشند.


5. جنایت های جنگ دوم جهانی: ایالات متحده با حضور در جنگ دوم جهانی که به مرگ 52 میلیون تن منجر شد از عاملین وقوع بسیاری از کشتارهای این واقعه غمناک محسوب می شود. علاوه بر درگیری با نیروهای وابسته به جناح آلمان، نیروهای آمریکایی بارها اقدام به انجام کشتارهای غیر انسانی کرده اند، بطور مثال نیروهای این کشور در سال 1945 تمام آلمانی های به اسارت گرفته شده در داخائو را تیرباران کردند که به مرگ صدها تن انجامید.

6.مداخله در جنگ دو کره: اعزام نیروهای آمریکایی در چارچوب نیروهای سازمان ملل متحد به‌منظور دفاع از بخش جنوبی شبه‌جزیره کره در مقابل نیروهای کمونیست کره شمالی و چین. در این جنگ بیش از ۳۶ هزار سرباز آمریکایی کشته شدند.

7. جنگ ویتنام: نبرد ایالات متحده در ویتنام شاهد بیشترین کشتارها پس از جنگ دوم جهانی بوده است که در آن قریب به 2.5 میلیون نفر که عمدتا غیرنظامیان ویتنامی بوده اعم از زن و کودک بوده، کشته شده اند. مدارک مستندی در خلال این تنش (1955 تا 1975) و پس از آن به ثبت رسیده که حاکی از تجاوزهای گسترده نیروهای آمریکا قبل از کشتار زنان ویتنامی و قطعه قطعه کردن آنها، و  قطع عضوشان بوده است.

8. موارد متعدد به کارگیری از سلاح های شیمیایی: ایالات متحده در طی یک قرن اخیر بارها از تسلیحات غیر مجاز در جنگ های متعدد این کشور بهره برده است. در خلال جنگ ویتنام، ایالات متحده بارها اقدام به استفاده از عامل نارنجی بعنوان بخشی از تسلیحات شیمیایی این کشور کرده است. طی مدت این جنگ قریب به 20 میلیون بشکه از این مواد در ویتنام، کامبوج و لائوس مورد استفاده قرار گرفته است. در خلال جنگ میان دو کره در سالهای 1950 تا 1953 نیز دولت آمریکا مسئول انتشار باکتری های کشنده شناخته شد. در جنگ های اخیر این کشور نیز موارد متعددی از استفاده مواد غیر مجاز نظیر فسفر سفید یا اورانیوم ضعیف شده در جنگ افغانستان و یا حمله به عراق ثبت شده است.

علاوه بر موارد یاد شده، تاریخ گواهی می دهد که متحدین آمریکا نظیر رژیم صهیونیستی و صدام حسین با چراغ سبز این رژیم اقدام به استفاده از تسلیحات کشتار جمعی در نبرد با اعراب یا در جنگ هشت ساله ایران کرده اند. کاربرد تسلیحات شیمیایی از سوی صدام حسین منجر به مرگ صدها هزار رزمنده و غیر نظامی ایرانی و حتی عراقی منجر شد. بطور نمونه در خلال حمله گسترده شیمیایی به حلبچه عراق، 5000 نفر در آن واحد کشته شدند. جامعه بین المللی به رهبری آمریکا در قبال چنین کشتارهایی واکنشی نشان ندادند.

9.  حمله به سکوهای نفتی ایران: حمله به سکوهای نفتی ایران، بزرگترین عملیات دریایی امریکا پس از جنگ جهانی دوم است که طی آن نیروی دریایی ایران و ایالات متحده وارد درگیری مقطعی شدند.

در این عملیات، گروهی به همراه دو ناوشکن و یک کشتی تدارکاتی آبی- خاکی به سکوی نفتی ساسان (سلمان) هجوم بردند، گروه دیگر هم که یک ناو موشک انداز و دو ناوچه بود به سکوی نفتی سیری حمله کردند. تفنگداران دریایی آمریکا به سکوی نفتی ساسان حمله کردند و شروع به جمع‌آوری مدارک و کارگذاشتن مواد منفجره برای از کار انداختنش کردند. در جریان این درگیری ۴۵ نفر از خدمه ی ناوچه سهند و ۱۱ نفر قایق توپدار جوشن شهید شدند و نیز ۲۲ نفر از خدمهٔ سهند به شدت مجروح گشتند. این عملیات در زمان رونالد ریگان(جمهوری خواه) اتفاق افتاد.


10. اشغال پاناما: نیروهای آمریکایی در زمان بوش پدر در سال 1989 به بهانه دست داشت رئیس جمهور پاناما در قاچاق مواد مخدر به این کشور حمله کرده و ضمن اشغال آن، رئیس جمهور مخالف غرب را برکنار کرده و کنترل کانال مهم پاناما را در دست گرفتند.

11. عملیات توفان صحرا: در ۱۶ ژانویه، عملیات توفان صحرا با حمله به عراق و با هدف آزادسازی کویت آغاز شد. این عملیات در ۲۸ فوریه پایان یافت.

12. اشغال افغانستان: نیروهای ایالات متحده آمریکا در سال 2001 و در راستای آنچه مبارزه با تروریسم نامیده می شد جهت مقابله با نیروهای القاعده مبادرت به اشغال افغانستان کردند. در خلال این جنگ و سال های پس از آن بارها اقدامات خشونت آمیز و غیر انسانی از سوی نیروهای این کشور صورت پذیرفت که صدای رئیس جمهور افغانستان را نیز در آورد. کرزای بمباران مناطق غیر نظامی، ورود به منازل افغان ها و موارد متعددی از تجاوز به شهروندان این کشور را از جنایت های آمریکا در سالهای اشغال این کشور برشمرد. در طول این سالها صدها هزار افغان توسط نیروهای ناتو و در راستای مبارزه با تروریسم کشته شده اند، این در حالی است که اخیرا برخی گزارش ها از گفتگوی پنهانی میان آمریکا و طالبان حکایت دارد.

13. بیش از یک میلیون کشته در حمله به عراق: منابع عراقی اعلام کرده اند از زمان اشغال عراق در سال 2003 تا خروج اخیر نیروهای آمریکایی از این کشور بیش از یک میلیون شهروند این کشور کشته شده اند. به گفته این منابع صدها هزار تن نیز مجروح شده و با بیماری های حادی ناشی از بمب های غیر مجاز استفاده شده از سوی نیروهای آمریکای در طول اشغال روبرو شده اند. رقم های فوق در حالی صورت پذیرفته که نیروهای آمریکایی هدف ظاهری خویش را آزادسازی این کشور از دست صدام حسین و اعطای دموکراسی به عراقی ها عنوان کرده اند.

14. حمایت غیر مستقیم از برخی جنگ افروزی ها: حمایت مستقیم و غیر مستقیم آمریکا از برخی نبردها و جنگ افروزی ها در سطح جهان منجر به کشته و مجروح شدن میلیون تن طی یک قرن اخیر شده است. پشتیبانی از صدام حسین در جنگ خونین هشت ساله این کشور بر علیه جمهوری اسلامی تنها یک نمونه از موارد فوق می باشد.

**سایر مداخلات نظامی موردی آمریکا در سالهای پس از جنگ جهانی دوم:

1.اشغال بخش های از آلمان، ایتالیا، اتریش، ژاپن و کره جنوبی در خلال سالهای 1945 تا 1950.
2. استقرار ناوگان هفتم آمریکا در تایوان در سال 1950،
3. انجام عملیات نظامی در کوبا به بهانه حمایت از شهروندان این کشور در سال 1959 تا 1960.
4. ورود تفنگداران دریایی آمریکا به تایلند به بهانه مقابله با کمونیسم در 1962.
5. در جریان بحران موشکی کوبا در سال 1962، جان کندی رئیس‌جمهور آمریکا فرمان محاصره دریایی کوبا برای جلوگیری از حرکت کشتی‌های اتحاد شوروی به سوی این کشور را صادر کرد.
6. آمریکا به بهانه حفاظت از جان شهروندان آمریکایی در جمهوری دومینیکن در سال 1969، ۲۰ هزار نیروی نظامی را گسیل داشت تا از فروافتادن این کشور به دامان کمونیسم جلوگیری کند.
7. اعزام ناو هواپیمابر اینترپرایز آمریکا در سال 1971 به اقیانوس هند با هدف حمایت از جنگ استقلال بنگلادش.
8. هواپیماهای نظامی حمل‌ونقل آمریکایی در سال 1978  برای کمک به نیروهای بلژیکی و فرانسوی عمل‌کننده در زئیر  به این کشور اعزام شدند.
9. به دستور رئیس جمهور آمریکا در سال 1980 عملیاتی نظامی جهت آزاد سازی گروگان های این کشور در ایران صورت گرفت که با شکست مواجه شد. (حادثه طبس)
10. اعزام مشاوران نظامی آمریکا در سال 1981 به السالوادر جهت آموزش نیروهای این کشور جهت مقابله با چریک های مخالف دولت.
11. حمله هواپیماهای نظامی آمریکا در سال 1981 به دو فروند جنگنده نظامی لیبی و نابودی آنها.
12. به دستور ریگان رئیس جمهور آمریکا در سال 1982، 1280 تفنگدار آمریکایی برای حمایت از نیروهای چندملیتی عازم لبنان شدند.
13. با هدف جلوگیری از روی کارآمدن حکومت کمونیستی در گرانادا، در سال 1983 آمریکا عملیات کودتا و اشغال این کشور را به مورد اجرا گذاشت.
14. در ژوئیه ۱۹۸۳، آمریکا، آموزش نظامیان هندوراس را برای جنگ با دولت نیکاراگوئه آغاز کرد. در ۲۵ مارس ۱۹۸۶، هلیکوپترهای نظامی آمریکا، نظامیان هندوراسی را به مرز این کشور با نیکاراگوئه منتقل کردند.
15. حمایت هوایی و زمینی ایالات متحده در سال 1983 به دولت چاد در جنگ این کشور با لیبی.
16. حمایت نظامی آمریکا از جنگنده های سعودی در سال 1984 در حمله به هواپیماهای ایرانی.
17. در آوریل 1986 نیروی هوایی و دریایی آمریکا مراکزی نظامی را در پایتخت لیبی بمباران کردند.
18. ناو آمریکایی وینسنس در سال 1988، هواپیمای مسافربری خط هوایی ۶۵۵ ایران را با ۲۹۰ مسافر و خدمه پرواز سرنگون کرد.
19. دو فروند جنگنده آمریکایی دو فروند هواپیمای نظامی لیبی را در سال 1989 سرنگون کردند. این حادثه به نام «دومین حادثه خلیج سیدرت» لقب گرفت.
20. بوش پدر در سال 1990 و در پی حمله عراق به کویت دستور اعزام هزاران سرباز آمریکایی را به عربستان سعودی تحت عنوان حفاظت از این کشور صادر کرد.
21. برپایی منطقه پرواز ممنوع در شمال عراق در سال 1992 جهت حفاظت از کردها در برابر حمله صدام حسین.
22. اعزام بیست هزار نیرو در سال 1993 به آب های هائیتی جهت نظارت بر تحریم های اعمال شده بر این کشور.
23. در سال 1995 نیروهای ناتو (متشکل از نیروهای آمریکایی) مناطق صرب نشین بوسنی را بمباران کردند.
24. نیروی هوایی آمریکا در سال 1998 مناطقی از عراق را بمباران کرد.
25. در سال 1998 آمریکا مبادرت به حملات موشکی به افغانستان و سودان کرد.
26. بمباران صربستان جهت حمایت از کوزوو توسط نیروهای ناتو در سال 1999.
27. نیروهای آمریکایی در سال 2004 برای سرنگونی رئیس جمهور هائیتی به این کشور اعزام شدند.
28. حمله نیروهای آمریکایی به اسلامگرایان سومالی در سال 2006 .
29. تداوم حملات هواپیماهای بدون سرنشین به افغانستان و پاکستان در سالهای پس از 2001 .
30. مشارکت آمریکا در سال 2011در سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور لیبی.




:: موضوعات مرتبط: متن سخنرانی استاد , اخبارتحلیلی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1051
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : پنج شنبه 14 اسفند 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');