تهدیدهای فضای مجازی
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 64
بازدید هفته : 710
بازدید ماه : 2972
بازدید کل : 190233
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

آیت الله مکارم شیرازی : تهدیدهای فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنیم

http://www.zahedan-tebyan.ir/userdata/news/user/34/80341971-3213937-891.jpg

آیت الله ˈناصر مکارم شیرازیˈ از مراجع تقلید در قم گفت : باید با برنامه ریزی صحیح تهدیدهای فضای مجازی درآموزش وپرورش را به فرصت تبدیل کرد.
 
به گزارش موعظهبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی، وی عصر چهارشنبه در دیدار دبیر همایش ˈتربیت اسلامی و فضای مجازیˈ و اعضای دفتر همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با وی، افزود: امروز رسانه های مجازی بخش زیادی از زندگی ما را فرا گرفته اند و اگر به درستی در این فضا عمل نکنیم، آن ها در این مسیر موفق می شوند.
 
آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: فضای مجازی هم می تواند سازندگی داشته باشد و هم تخریب، اما با توجه به اینکه بانیان اصلی این فضا هدف شان تخریب فرهنگی است، کار ما مشکل و پیچیده است و تلاش بیشتری می طلبد.
 
وی یادآور شد: امروزه ابزار فساد و ناهنجاری های اخلاقی بسیار گسترش یافته است و فضای مجازی نیز در این بین کاربرد خاصی دارد؛ ما باید فضای مجازی را به سمت و سوی تعلیم و تربیت صحیح هدایت کنیم و در این راستا باید از راهنمایی ها و هدایت حوزویان و کارشناسان تعلیم و تربیت بهره گرفت.
 
وی ادامه داد: برای تحقق این مهم باید یک گروه کارشناسی قوی تشکیل شود تا بتوانیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.
 
استفاده از ظرفیت حوزه در آموزش و پرورش

 
این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه از ظرفیت حوزه در آموزش و پرورش استفاده شود، اضافه کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش با گرایش به سمت حوزه به درستی فهمید که اگر بخواهد در عرصه تربیت این نسل موفق شود، باید با هم فکری و کمک حوزه این مسیر را بپیماید و حوزه های علمیه نیز این ظرفیت را دارند.
 
وی بیان کرد: آموزش و پرورش پس از آغوش والدین، نخستین جایی است که فرزندان ما در آنجا قرار می گیرند و اگر این فضا، فضایی درست و مثبت باشد کودکان زودتر و بهتر در مسیر رشد و تعالی قرار می گیرند و اگر نباشد نتیجه بالعکس خواهد شد.
 
وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان به دلیل پاک بودن و سپید لوح دلشان، همیشه در معرض خطرهستند و به سرعت نسبت به تبلیغات و فضایی که در آن قرار دارند واکنش نشان می دهند و در آن فضا قرار می گیرند.
 
دفتر همکاری ها برای پوشش 120هزار مدرسه، کوچک است
 

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: بیش از 120 هزار مدرسه در ایران وجود دارد، اما دفتر همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، برای پوشش فرهنگی این مدارس بسیار کوچک است و قطعا از نظر نیروی انسانی با مشکل مواجه است که باید با توسعه نیروی انسانی کارآمد و امکانات مناسب عرصه بسیار بزرگی را در کشور تحت اشراف خود بگیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: این دفتر باید توسعه پیدا کند تا بتوانیم جوانانمان را در مقابل خطرات بیمه کنیم و مطمئنا کاری که با خلوص نیت انجام شود با حمایت های الهی همراه خواهد بود.
 
وی با اشاره به موضوع همایش ˈتربیت اسلامی و فضای مجازیˈ، خطاب به دست اندرکاران این همایش، گفت: موضوع بسیار مفید و حساسی برای این همایش انتخاب شده است؛ زیرا هیچ عنصری در دنیا امروز مثل فضای مجازی بر روی این نسل و مردم تاثیرگذاری ندارد، این فضا می تواند هم فرصت باشد و هم تهدید که بعضا وزنه تهدید بر فرصت می چربد.
 
همایش ˈتربیت اسلامی در فضای مجازی، چالش ها و راهکارهاˈ با سخنرانی وزیر آموزش و پرورش و مدیر حوزه های علمیه 27 اردیبهشت ماه درقم آغاز می شود.
/2759/




:: موضوعات مرتبط: فضای مجازی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : دو شنبه 28 مهر 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');