مشخصات اسلام ناب محمدی
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 62
بازدید دیروز : 27
بازدید هفته : 604
بازدید ماه : 2119
بازدید کل : 186656
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

 مشخصات اسلام ناب محمدي(ص) در بيان امام خامنه اي

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSa140KtIhj6vQFFXGrI5t25-7Fqku_dQd9XLM1_uW2O1luCx8F

اسلامِ ناب، اسلامِ صفا و معنويت، اسلامِ پرهيزکاري و مردم‌سالاري، اسلامِ «اَشِدّاءُ عَلَي الکُفّار رُحَماءُ بَينَهُم» است. اسلامِ آمريکايي، پوشاندن لباس اسلام بر نوکري اجانب و دشمني با امّت اسلامي است.

مراسم حج ابراهيمي امسال در حالي پايان يافت که جهان اسلام با موضوعات و اولويت هاي بسيار مهمي روبرو است که نقش پررنگ شيطان بزرگ در لحظه لحظه تلاش مسلمانان براي گذر از پيچ بزرگ تاريخي در آن مشاهده مي گردد.

حاجيان گرچه در اين مدت حج تمتع؛ دل به طواف خانه امن الهي سپرده بودند اما در پايان اين حرکت عظيم الهي ثمره و دستاورد بزرگ جهان اسلام مي‌تواند توجه به اولويت‌هاي مهمي باشد که ولي امر مسلمين جهان در پيام خود به کنگره عظيم حج امسال بيان داشتند.

ايشان با بيان سه اولويت مهم و اثرگذار در جهان اسلام به نقش اساسي نگاه نافذ و بصيرانه به اتفاقات جهان خصوصاً منطقه غرب آسيا اشاره و فرصت حج را مغتنم براي بصيرت افزايي دانسته و توجه تمامي مسلمين را به اين سه اولويت ضروري و پراهميت فرا خواندند.

با نگاه به پيام سراسر معرفت ولي امر مسلمين جهان و بيان سه اولويت «اتحاد مسلمانان»، « فلسطين» و « اسلام ناب محمدي(ص)»(1)، اين مطلب را مي توان عنوان کرد که تمامي مشکلات و پرداختن به آنها جز با برپايي آنچه امام راحل عظيم الشان انقلاب اسلامي و رهبر معظم انقلاب بيان داشتند يعني "اسلام ناب محمدي(ص)" امکان پذير نخواهد بود. اسلام نابي که طرفدار مظلوم و مستضعفان عالم است و در مقابل تمامي مستکبران و زور گويان عالم ايستاده است. اسلام ناب است که دشمني شيطان بزرگ را در مقابل خود دارد و نه اسلامي که امام راحل آن را اسلام امريکايي خواندند و اين چيزي است که دنياي اسلام امروز براي رسيدن به اتحاد و آزاد سازي فلسطين به آن محتاج است. و تا دنياي اسلام نتواند مرز بين اسلام ناب و اسلام امريکايي را با نگاه بصيرانه تشخيص دهد با مشکلات و افراطي گري هايي روبرو خواهد بود که همواره هجمه دشمن را براي در مقابل برپايي اسلام ناب در طول تاريخ به وضوح ديده ايم.

اولين و اصلي‏ترين نقطه در مباني امام و نظرات فکري و انديشه اي هميشگي ايشان که تحقق آن در برپايي انقلاب اسلامي تجلي يافت، مسئله‏ي اسلام ناب‏ محمدي(ص) است. امام خميني(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي که نماد علمدار اسلام ناب محمدي (ص) در طول تاريخ پس از امامان معصوم(ع) است در سخناني به اين موضوع اشاره کرده و مي فرمايند: «متأسفانه هنوز براي بسياري از ملتهاي اسلامي مرز بين «اسلام امريکايي» و «اسلام ناب محمدي» و اسلام پابرهنگان و محرومان، و اسلام مقدس نماهاي متحجر و سرمايه داران‌ خدانشناس و مرفهين بي‌درد، کاملًا مشخص نشده است. و روشن ساختن اين حقيقت که ممکن نيست در يک مکتب و در يک آيين دو فکر متضاد و رودررو وجود داشته باشد از واجبات سياسي بسيار مهم است.»(2)

 

ضرورت مرزبندي اسلام ناب و اسلام امريکايي

همين دغدغه يعني مشخص شدن مرز بين اسلام امريکايي و اسلام ناب محمدي(ص) سالهاست که در پيام ها و بيانات رهبر معظم انقلاب و ولي امرمسلمين جهان امام خامنه اي(مدظله) به وضوح ديده مي‌شود. دغدغه اي که همواره به تبيين اين مرز پرداخته و پرده از نيرنگ و تلاش شيطان بزرگ و استکبار جهاني در مقابله با اين پديده بزرگ برداشته است و نوشتار حاضر به گوشه اي از بيانات معظم له در اين خصوص مي‌پردازد.

امام خامنه اي(مدظله) در بخشي از پيام حج امسال خود مي‌فرمايند: « سوّمين موضوع مهم و داراي اولويت، نگاه هوشمندانه‌اي است که فعّالان دلسوز جهان اسلام بايد به تفاوتِ ميان اسلام ناب محمّدي و اسلام آمريکايي داشته باشند و از خلط و اشتباه ميان اين دو، خود و ديگران را برحذر بدارند. نخستين بار امام راحل بزرگ ما به تمايز اين دو مقوله همّت گماشته و آن را وارد قاموس سياسي دنياي اسلام کرد. اسلامِ ناب، اسلامِ صفا و معنويت، اسلامِ پرهيزکاري و مردم‌سالاري، اسلامِ «اَشِدّاءُ عَلَي الکُفّار رُحَماءُ بَينَهُم» است. اسلامِ آمريکايي، پوشاندن لباس اسلام بر نوکري اجانب و دشمني با امّت اسلامي است. اسلامي که آتش تفرقه ميان مسلمين را دامن بزند، به جاي اعتماد به وعده‌ي الهي، به دشمنان خدا اعتماد کند، به جاي مبارزه با صهيونيسم و استکبار با برادر مسلمان بجنگد، با آمريکاي مستکبر عليه ملّت خود يا ملّتهاي ديگر متّحد شود، اسلام نيست؛ نفاق خطرناک و مهلکي است که هر مسلمان صادقي بايد با آن مبارزه کند.»(3)

 

بازگشت به اسلام ناب، تنها راه  علاج مشکلات جهان اسلام

اسلام امريکايي که اين روزها خود را در لباس گروه هاي تکفيري دست نشانده دولت امريکا و مستکبران عالم همچون انگليس، به خوبي نشان داده و گريبان جهان اسلام را گرفته است، در کنار نوکري دولتهاي عربي براي امريکا و اسرائيل جز تصويري ذلت بار از جهان اسلام در بين مردم کشورهاي ديگر نشان نمي‌دهد که تنها راه علاج امروز دنياي اسلام بازگشت به اسلام ناب محمدي(ص) است، علاجي که جز با جهاد و استقامت و پايداري و تقويت جبهه مقاومت نخواهد شد و همين نکته است که اين روزها در صف مقدم جبهه مقاومت سوريه، عراق، لبنان و فلسطين شاهد آن هستيم. رهبر معظم انقلاب در اين زمينه مي‌فرمايند: «امروز دنياي اسلام براي به دست آوردن عزّت و موجوديّت و هويّتِ خود يك راه بيشتر ندارد و آن برگشت به اسلام است؛ البته اسلام واقعي، نه يك اسلام متحجّرِ آميخته با خرافات كه دشمنان اسلام تبليغ مي‏كنند و مي‏گويند اسلام اين است- اين‏طور اسلامي كارآمد نيست- و نه اسلامِ تطبيق‏داده‏شده‏ي با اصول امريكايي و مورد نظر غربي‏ها كه آن هم اسلام نيست؛ هر دوي اين‏ها اسلام امريكايي است، كه امام بزرگوار ما تقابل ايجاد كردند و فرمودند: «اسلام امريكايي» و «اسلام ناب‏ محمّدي». اسلام ناب‏ و خالص، اسلامِ توحيد و وحدت بين امّت اسلامي، اسلامِ «و لن يجعل الله للكافرين علي المؤمنين سبيلا »، اسلامِ «الاسلام يعلو و لا يعلي عليه »، اسلامي كه مي‏گويد: «و لو انّ اهل القري آمنوا و اتّقوا لفتحنا عليهم بركات من السّماء و الأرض ». برگشت به اين اسلام، تنها علاج و نسخه‏ي درمان امّت اسلامي است و اين ممكن است. امروز حركت به سمت اين اسلام، از شرق تا غرب دنياي اسلام، همه جا را فراگرفته و اين همان چيزي است كه دشمنان اسلام را دستپاچه كرده است.»(4)

همان طور که از بيانات معظم له استفاده مي‌گردد اسلام ناب « اسلامي كه پيام پيامبر اسلام (ص) را با خود همراه داشته باشد، حتماً دشمني ابوجهل و ابولهب را برخواهد انگيخت. اگر شما در جايي ديديد ابوجهل‏ها و ابولهب‏ها و بقيه‏ي صناديد كفر جهاني، در مقابل پيام اسلام بي‏تفاوتند، بدانيد اين اسلام، اسلام صدر اسلام و پيامبر اكرم (ص) نيست و روح و تپش حقيقي اسلام در آن مشاهده نمي‏شود. آن اسلامي كه صناديد زر و زور و اقطاب قدرت جاهلي و طاغوتي را در دنيا مي‏ترساند، اسلام ناب‏ محمّدي (ص) است»(5) و اين خود دليل روشني بر دشمني‌هاي استکبار با نظام جمهوري اسلامي از ابتداي انقلاب تا به امروز بوده است. دشمني‌اي که همواره در لباسهاي گوناگون گاه با جنگ و خونريزي و گاه در توطئه و تهاجم نرم فرهنگي صورت گرفته است.

 

تروريسم محصول اسلام آمريکايي

دشمن براي اينکه جلوي پيشرفت اسلام ناب محمدي را بگيرد با تبليغات عظيم و تلاش رسانه اي خود همواره نظام جمهوري اسلامي را متهم به طرفداري از گروه هاي تروريستي و افراطي کرده است در حاليکه همواره در طول اين سالها گروه‌هاي افراطي خود پرورش يافته دست استکبار جهاني براي معرفي اسلام امريکايي به جهان بوده است.

مقام معظم رهبري با اشاره به تلاش رسانه‌اي و تبليغاتي دشمن در اين زمينه مي‌فرمايند: «امروز، در اين دوران و در اين نيم قرن اخير كه تجهيزات تبليغاتي عالم به صورت عجيبي پيشرفت كرده است، اگر بخواهند عليه اسلام تبليغاتي بكنند- كه مي‏خواهند و مي‏كنند- براي قدرتمندان ضد اسلام زحمتي ندارد. براي آن‏ها در اين كار، اين همه سختي نيست. كاري را كه در گذشته در طول چند سال بايد انجام مي‏دادند- آن‏هم در يك منطقه‏ي محدود- امروز همان كار را در طول چند ساعت انجام مي‏دهنددر سطح وسيعي از عالم، بر ضد اسلام فيلم مي‏سازند و در تلويزيون‏هاي بين‏المللي منتشر كرده و پخش مي‏كنند. هركسي اين فيلم را تماشا كند، اگر خبر از اسلام نداشته باشد، نسبت به اسلام بدبين خواهد شد. راديوها، خبرنامه‏ها، خبرگزاري‏ها و خبرهاي آنان، دائماً در سطح عالم عليه اسلام و عليه ارزشهاي اسلامي كار مي‏كنند. اين، يك نمونه از پيشرفت تجهيزات دشمنان اسلام است.»(6)

 

تلاش مجاهد حق براي تحقق اسلام ناب

امام خامنه اي(مدظله) تلاش و مجاهد مردمان دلير ايران زمين را اميد بخش دنياي اسلام براي دستيابي به اسلام ناب محمدي عنوان فرمودند و بيان داشتند: «همين كه ملت ايران توانسته‏اند پرچم اسلام زندگي و زندگي‏ساز و اسلام مبارز، نه اسلام تسليم در مقابل دشمنان خدا، نه اسلام طاغوت و نه اسلام امريكايي همان‏طوري كه امام عزيزمان تعبير كردند بلكه اسلام ناب‏ محمّدي (ص) را بلند كنند، در دست محكم نگهدارند و متزلزل نشوند. نفس همين، براي ملتهاي مسلمان دنيا اميدبخش است.»(7) و علت اصلي و نهايي دشمني دشمن را پايبندي به اسلام ناب و نه اسلام امريکايي مي دانند و فرمودند: «وقاحت و گستاخي و عمل مذبوحانه‏ي آن‏ها نشان‏دهنده‏ي اين است كه اسلام پايه‏هاي كفر و استكبار جهاني را لرزانده است و سران اين كشورها از اسلامي كه پرچم آن امروز در دست جمهوري اسلامي و ملت ايران است، احساس خطر مي‏كنند. بنابراين، پيام غير مستقيم خصومتهاي دشمن عبارت از قدرت جمهوري اسلامي است.»(8)

 

مختصات اسلام آمريکايي

ايشان به تبيين انواع اسلام امريکايي مي‌پردازند و مي‌فرمايند: «اسلام آمريكائي فقط آن نيست كه آمريكاپسند باشد؛ هر چيزي كه خارج از اين اسلام ناب‏ است؛ اسلام سلطنتي هم همين‏جور است، اسلام التقاطي هم همين‏جور است، اسلام سرمايه‏داري هم همين‏جور است، اسلام سوسياليستي هم همين‏جور است، اسلام‏هائي كه با شكلها و رنگهاي مختلفي عرضه بشود و آن عناصر اصلي در او وجود نداشته باشد، همه‏اش مقابل اسلام ناب است؛ در واقع اسلام آمريكائي است. انسان مشاهده مي‏كند در اين معارضه‏هائي كه با نظام در طول اين سي سال انجام گرفته، اين اسلام‏هاي گوناگون حضور داشته‏اند؛ هم اسلام التقاطي وجود داشته، هم اسلام سلطنتي وجود داشته، هم اسلام سوسياليستي وجود داشته؛ انواع و اقسام اين اسلامها در مواجهه‏ي با نظام جمهوري اسلامي وجود داشته‏اند.»(9) و اسلام امريکايي را اين طور تشريح مي فرمايند که: «اسلام امريكايي، اسلام انسانهاي بي‏درد و بي‏سوزي است كه جز به خود و به رفاه حيواني خود نمي‏انديشند؛ خدا و دين را همچون سرمايه‏ي تجار، وسيله‏اي براي زراندوزي يا قدرت‏طلبي مي‏دانند و همه‏ي آيات و رواياتي را كه برخلاف ميل و منفعتشان باشد، بي‏محابا به زاويه‏ي فراموشي مي‏افكنند و يا وقيحانه تأويل مي‏كنند. اسلام امريكايي، اسلام سلاطين و رؤسايي است كه منافع ملتهاي محروم و مظلوم خود را در آستانه‏ي آلهه‏ي امريكايي و اروپايي قربان مي‏كنند و در مقابل، به حمايت آنان براي ادامه‏ي حكومت و قدرت ننگين خود چشم مي‏دوزند؛ اسلام سرمايه‏داراني است كه براي تأمين سود خود، پا بر همه‏ي فضيلتها و ارزشها مي‏كوبند.»(10)

 

تلاش دشمنان براي تبديل اسلام ناب به اسلام آمريکايي

ايشان هدف دشمن را در نهايت تبديل اسلام ناب به اسلام امريکايي، اسلامي که زراندوزاني مثل سعودي و امثال او و نوكرمآبهايي که همواره در پي شيطان بزرگ حرکت کرده و اوامر او را در منطقه براي حفظ منافع سگ هار دست آموز او نکته به نکته به انجام رسانده اند و از اسلام جز نام، هيچ براي خود اندوخته نکرده اند، مي‌دانند و مي‌فرمايند: «و اللّه كه امريكا از هيچ‏چيز ملت ايران، به قدر مسلمان بودن و پايبند بودن به اسلام ناب‏ محمّدي، ناراحت نيست. او مي‏خواهد شما از اين‏ پايبنديتان دست برداريد. او مي‏خواهد شما اين گردنِ برافراشته و سرافراز را نداشته باشيد»(11)

 

جمهوری اسلامی، جلودار اسلام ناب محمدی(ص)

قطعا نظام جمهوري اسلامي بعنوان جلودار اسلام ناب محمدي(ص) در جبهه مقدم مبارزه با اسلام امريکايي قرار داشته و دارد و تبيين و مشخص نمودن اين مرز اسلام ايمان و کفر از يکديگر ضرورتي انکارناپذير براي تمامي کساني است که مي‌توانند با زبان و نوشتار خود و با حرکت در اين خط مستقيم در جهت اتحاد مسلين جهان و پيروزي مسلمانان مظلوم فلسطين و در نهايت برافراشته شدن پرچم اسلام ناب در تمامي جاي جاي کره زمين گام بردارند خواهد بود.

و نوشتارم را با سخن اماممان به پايان مي برم که فرمودند: « ما بايد به اميد خدا و با توكل به او، اين راه را ادامه بدهيم. ما از دشمن اسلام و انقلاب نمي‏ترسيم. ما در راه خدا، إن شاء اللّه احساس خستگي و ضعف نمي‏كنيم. ابهت قدرتهاي پوشالي مادّي، نخواهد توانست ما را در اين راه و به سمت اين هدف، متزلزل كند. ما آن روزي را در مقابل چشم داريم كه اسلام توانسته باشد به همه‏ي مسلمانان عالم عزت بدهد، به آن‏ها زندگي شرافتمندانه عطا كند و شرّ غده‏ي سرطاني اسرائيل را از پيكر اسلامي و ميهن اسلامي بكند. ما چشم به روزي داريم كه امت مسلمان، يكپارچه و متحد، از همه‏ي كشورهاي اسلامي، پرچم اسلام را به‏دست گيرند و اسلام ناب‏ محمّدي (صلّي الله عليه و آله) را در مقابل چشمهاي مردم جهان عرضه كنند و شوق و محبت انسانها در همه جاي عالم را به سمت آن جلب نمايند. هدف ما اين‏هاست. راه ما همان راهي است كه امام بزرگوارمان ترسيم كردند. هم‏سفر ملت ايران در اين راه طولاني، دلهاي مشتاق ملتهاي مسلمان ديگر است. در اين راه بايد اتحادمان را حفظ كنيم و يك آن، هدفهاي متعالي را از چشم دور نداريم.»(12) محمددلیری

 

منابع:

1-پيام به حجّاج بيت‌الله‌الحرام‌1393

2- صحيفه امام، ج‌21، ص: 121

3- پيام به حجّاج بيت‌الله‌الحرام‌1393

4- بيانات    سال‏1382         بيانات در ديدار مسئولان و كارگزاران نظام به مناسبت سالروز هفدهم ربيع‏الاول

5- بيانات    سال‏1368        سخنراني در مراسم بيعت ائمه‏ي جمعه، روحانيون، مسئولان، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، اقشار مختلف مردم و خانواده‏هاي معظم شهداي استانهاي يزد و كهكيلويه و بويراحمد

6- بيانات    سال‏1368        سخنراني در ديدار با جمع كثيري از جانبازان، خانواده‏هاي معظم شهدا، اسرا

7- بيانات    سال‏1369      سخنراني در ديدار با خانواده‏هاي معظم شهدا و جانبازان شهرهاي خوي، بندر گناوه و استانهاي مازندران و آذربايجان غربي، گروههايي از دانشجويان، جمعي از مهاجران جنگ تحميلي، كشاورزان و مسئولان هيئتهاي هفت‏نفره‏ي واگذاري زمين

8- بيانات    سال‏1368      سخنراني در مراسم بيعت ائمه‏ي جمعه، روحانيون، مسئولان، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، اقشار مختلف مردم و خانواده‏هاي معظم شهداي استانهاي يزد و كهكيلويه و بويراحمد

9- بيانات    سال‏1388    بيانات در ديدار اعضاي مجلس خبرگان رهبري .

10-   سال‏1368     پيام به حجاج بيت‏الله الحرام

11- بيانات    سال‏1369      سخنراني در ديدار با گروه كثيري از معلمان و مسئولان امور فرهنگي كشور و جمعي از كارگران، به مناسبت روز معلم و روز جهاني كارگر

12- بيانات    سال‏1369   سخنراني در مراسم اولين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني(ره)

 




:: موضوعات مرتبط: اسلام شناسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 976
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : چهار شنبه 16 مهر 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');