نگرانی سعودیها ازنفوذایران
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 47
بازدید دیروز : 64
بازدید هفته : 743
بازدید ماه : 3005
بازدید کل : 190266
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

 
اختلافات اوباما و نتانیاهو در جریان دیدار اخیر در واشنگتن، درخواست نتانیاهو از اوباما درباره مذاکرات هسته‌ای ایران، نگرانی عربستان سعودی از گسترش نفوذ ایران در کشور یمن و تأکید روسیه بر ضرورت حضور ایران در تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم در منطقه، از جمله مهم‌ترین مطالب امرور مطبوعات جهان درباره ایران است
اختلافات اوباما و نتانیاهو در جریان دیدار اخیر در واشنگتن، درخواست نتانیاهو از اوباما درباره مذاکرات هسته‌ای ایران، نگرانی عربستان سعودی از گسترش نفوذ ایران در کشور یمن و تأکید روسیه بر ضرورت حضور ایران در تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم در منطقه، از جمله مهم‌ترین مطالب امرور مطبوعات جهان درباره ایران است.
 در پی دیدار روز گذشته نخست‌وزیر رژیم اسرائیل با رئیس‌جمهور آمریکا ـ که موضوع هسته‌ای ایران نیز در آن مورد بحث قرار گرفته ـ بخشی از مطالب مطبوعات بین‌المللی درباره ایران به این موضوع اختصاص یافته است.

در این زمینه، روزنامه «لس آنجلس تایمز» نیز با انتشار مطلبی درباره این موضوع، اختلافات آمریکا و رژیم اسرائیل درباره مسائل گوناگون را مورد توجه قرار داده و می‌نویسد، پس از گذشت فصل تابستان که در آن، بر سر موضوع غزه، تنش‌هایی در روابط دو طرف پدید آمده بود، اینک‌ اوباما و نتانیاهو وارد فصل جدیدی از مسائل می‌شوند که در چهارچوب روابط پر تنش آن‌ها قابل تفسیر است.

به نوشته این روزنامه، محتوای دیدار روز گذشته اوباما و نتانیاهو، نشانگر اختلافات شدید آن‌ها بر سر موضوع هسته‌ای ایران و همچنین شهرک‌سازی‌های رژیم اسرائیل در مناطق اشغالی است. 
 
 
از سوی دیگر، روزنامه «تلگراف» در مطلب خود درباره این دیدار‌، درخواست‌ها و اظهارات نتانیاهو را مورد توجه قرار داده و می‌نویسد، نتانیاهو به اوباما هشدار داده که ایران هرگز نباید به یک «قدرت آستانه‌ای هسته‌ای» (رسیدن به آستانه دستیابی به سلاح هسته‌ای) تبدیل شود.

این روزنامه می‌نویسد، نتانیاهو در یک درخواست علنی از اوباما، از وی خواسته از پذیرش هرگونه توافق‌ که ایران را به یک قدرت آستانه‌ای تبدیل می‌کند، خودداری نماید. وی در این دیدار همچنین نارضایتی خود را از روند مذاکرات هسته‌ای گروه ۱+ ۵ با ایران ابراز داشته است. 
 
 
اما در میان اخبار و تحلیل‌های مربوط به منطقه، خبرگزاری «رویترز» از نگرانی عربستان سعودی از تحولات اخیر در کشور یمن و ترس سعودی‌ها از گسترش نفوذ ایران در این کشور سخن گفته است.

این خبرگزاری می‌نویسد، تصرف پایتخت یمن به دست معترضانی که دارای پیوندهایی با ایران هستند، سبب نگرانی سعودی‌ها شده و آن‌ها را به تلاش برای جلوگیری از اقدامات ایران در زمینه گسترش نفوذ در حیاط خلوت عربستان واداشته است.

رویترز اشاره می‌کند ‌برای سعودی‌ها، مسائل یمن همواره‌ یک موضوع امنیتی و مهم مورد توجه بوده و همین‌، سبب شده تحولات اخیر سبب نگرانی آن‌ها شود. 
 
 
 
در پایان در مطلبی مربوط به تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش، خبرگزاری «ترند» اظهارات وزیر خارجه روسیه را بازتاب داده که از ضرورت حضور ایران در تلاش‌های بین المللی برای مبارزه با تروریسم سخن گفته است.

سرگئی لاوروف گفته: «مبارزه با تروریسم ضروری است. ما آماده این کار هستیم. دولت‌های منطقه، از جمله سوریه و عراق نیز آماده مشارکت در این نبرد هستند. ایران نیز برای این کار آماده است».

وی گفته، ضرورت این است که ‌کسی از این تلاش بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم کنار گذاشته نشود و رویکردی که تدوین می‌شود، بر مبنای دستیابی به هدف باشد، نه ملاحظات خاص ایدئولوژیک».
 



:: موضوعات مرتبط: اخبارتحلیلی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1070
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : یک شنبه 13 مهر 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');