دعاوسلامت جسم وروح
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 43
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 559
بازدید ماه : 2074
بازدید کل : 186611
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

نقش دعا در سلامت جسم و روح

http://cdn.akairan.com/akairan/aka/m995//a013104214144102a.jpg

دعا، فصل و ماه و زمان خاصي نمي ‌شناسد. تنها دلت که گرفت، تو دعا مي ‌کني به رسم ديرين؛ رسمي که يادگار سجاده مادر بزرگ است يا تسبيح پدر بزرگ يا آواي پيچيده در خانه‌هاي زميني خدا.

 به هر دين و آييني که باشي، فرقي نمي‌ کند و همين که دعا جاري شد از ميان دلت و راهي باز کرد به سوي آسمان بدون اين که به انتظار استجابتش بنشيني، دعا را استجابت شده مي ‌يابي.

در عصري که مجازها دست بر واقعيت‌ها انداخته ‌اند و واقعيت ‌ها تنها در 24 ساعت روز خلاصه مي‌ شوند و راه به حقيقت نمي ‌برند دانشمندان بسياري در سراسر دنيا دست به تحقيقاتي درباره "دعا" زده‌اند و حاصل، نتايجي باورنکردني است.

دعا براي گلبول‌هاي قرمز

محققان در "سن آنتونيوتگزاس" از 32 نفر نمونه‌ خون گرفتند و تعدادي از گلبول‌ها را در محلولي قرار دادند که موجب ورم‌ و ترکيدن آن ها مي ‌شد. محققان همزمان با اين آزمايش از عده‌اي خواستند تا براي حفظ گلبول‌هاي قرمز دعا کنند و براي تجسم بيشتر، تصاويري رنگي از گلبول‌ها به آن ها دادند و در کمال شگفتي مشاهده کردند دعا و نيايش به طرز شگفت ‌آوري روند ترکيدن گلبول‌ها را کند کرد.

دعا براي آرامش

در تحقيق از عده‌اي خواستند تا براي آرامش افرادي که در اتاق ديگر قرار دارند دعا کنند و نتيجه اين بود که افراد ديگر بدون اين که بدانند مورد دعا قرار گرفته ‌اند آرام‌ تر شدند. حتي همين نتيجه هم مورد بررسي قرار گرفت و ديده شد در طول زمان به ‌دنبال وقايعي چون شکست‌هاي فردي، جنگ و درگيري که سيستم ايمني بدن به خطر مي ‌افتد و احتمال مبتلا شدن به بيماري‌ هاي قلبي ، سکته، اختلال ‌هاي روده و زخم‌ هاي گوارشي بيشتر مي‌ شود، با انتقال احساس آرامش از فردي به فرد ديگر سيستم دفاعي بدن به صورت غيرمستقيم تقويت مي‌ شود.

امواجي که دعا از آن ها مي ‌گذرد

امواج مغزي

"جک ‌استاکي" يکي از پروژهشگران دعا درماني است که تاثير دعا را بر ميدان‌ هاي الکترومغناطيسي بدن بررسي کرده است.

آزمايش او به اين ترتيب بود که ميزان فعاليت الکتريکي در مغز و سطح بدن افراد را در آزمايشگاه خود زير نظر گرفت، در حالي که هزاران کيلومتر آن طرف ‌تر در کاليفرنيا گروه‌ هايي مذهبي براي اين افراد دعا مي ‌کردند. نتيجه مطالعه‌ باز هم‌ شگفت ‌آور بود:

 چرا که بين ميزان فعاليت الکتريکي بدن کساني که برايشان دعا شده بود و افرادي که برايشان دعا نشده بود، اختلاف فاحشي وجود داشت.

تاثير دعا روي خود فرد

تاثير دعا روي خود فرد چگونه است؟ در سال 1993 يعني چيزي حدود 15 سال قبل، تحقيقي روي 10هزار کارمند دولتي در طول 26 سال انجام گرفت که در بين آنها، هم افراد اهل دعا بودند و هم کساني که دعا نمي کردند. مشاهده شد ميزان مرگ و مير افرادي که دعا نمي کردندبه خاطر مشکلات قلبي و عروقي بسيار بيشتر از افرادي بود که اهل دعا بودند.

همچنين در سال 1995 تحقيق ديگري روي 250 نفر که عمل جراحي قلب باز کرده بودند انجام شد و دانشمندان در کمال حيرت ديدند آن دسته افرادي که از ارتباط مذهبي و حمايت اجتماعي بيشتري برخوردار بودند، 12 بار کمتر از آن هايي که فاقد اين ارتباط بودند با مرگ دست به گريبان شدند.

به غير از تحقيق روي کساني که عمل‌هاي جراحي سنگين داشتند، اين تحقيقات روي افراد عادي هم انجام گرفت و ديده شد در ميان افرادي که عادت به انجام امور مذهبي از قبيل دعا و نماز داشتند، بيماري افسردگي شيوع کمتري داشت.

دعا و علم فيزيک کوانتوم

التيام فشار خون بالا ، درمان زخم و جراحت، به حداقل رساندن حملات قلبي، بهبود سردرد و اضطراب از ديگر نتايجي بود که تحقيقات براي آثار دعا به ثبت رساند تا جايي که امروز افراد زيادي از طريق اينترنت، درخواست هاي خود را براي گروه‌هاي مذهبي مي ‌فرستند، هر چند هنوز به‌‌ طور دقيق مشخص نشده است که مکانيسم اين عمل چگونه است، اما تئوري ‌ها و حدس و گمان ‌هاي بسياري در اين ‌باره وجود دارد تا جايي که "دوسي" متخصص دعا و درمان، نقش علم فيزيک کوانتوم را در اين ‌باره بسيار موثر مي داند.

تحقيقي روي 91 هزار نفر در مريلند انجام گرفت که نشان داد افرادي که به طور منظم به کليسا نمي ‌روند، بيشتر از ديگر افراد به خاطر بيماري‌ هاي قلبي جان مي‌ سپارند و اقدام به خودکشي در بين اين افراد، 53 درصد بيشتر است.

جالب اين که در آمريکا 30 مرکز آموزش پزشکي، درس‌هاي تاثير ايمان در پزشکي را ارايه مي ‌دهند و عده‌اي از پزشکان معتقدند اگر قبل و بعد از جراحي يا پيش از شروع درمان بيمار، براي بهبود او دعا شود، اين روند در بهبود بيمار بسيار تاثيرگذار است.

دعا در تمام اديان الهی

گذشته از نتايج علمي که درباره دعا به اثبات رسيده، اگر به آيات و روايات رجوع کنيم، مي ‌بينيم که در تمام اديان الهي انسان به "دعا کردن" تشويق شده است.

رسول ‌اکرم (ص) در‌ اين‌ باره مي ‌فرمايند: "با دعا کردن مي ‌توان از مقدرات الهي رهايي يافت."

و يا جايي ديگر از ايشان نقل است که: "دعا مغز عبادت است."

مسيحيان هم بسيار به خواندن دعا اعتقاد دارند، چرا که در کتاب مقدس ‌شان انجيل به اين امر توصيه شده‌اند و دعا در دين مسيحيت جايگاه ويژه‌اي دارد، تا جايي که ارتدوکس‌ها به‌ طور سنتي در گوشه ‌اي از خانه، در مقابل شمايلي از عيسي مسيح، چراغ يا شمعي روشن مي‌ کنند و دعا مي‌ خوانند.

يهوديان هم در کتاب مقدس خود بسيار به دعا کردن و راز و نياز با خدا تشويق شده‌اند تا جايي که در اين ‌باره مي‌ خوانند: "هر آن ‌کس که ترس خدا در دل اوست، سخنانش شنيده مي ‌شود و دعايش مستجاب مي ‌‌شود."

خط آخر

...... زمزمه‌هاي آرام‌ نيايش روي ماسه ‌هاي ساحل زندگي غلت مي‌ خورند و ماسه‌هاي غبار گرفته به پاکي زمزمه ‌ها شسته مي ‌شوند.

دستان بلند بر آسمان اميدواري، همچون پرنده‌هاي رها از دام زمين مي ‌گريزند و صدايي به گوش مي رسد که: "بخوانيد مرا تا اجابت کنم شما را."

سارا جمال‌آبادي




:: موضوعات مرتبط: نیایش ودعا , ,
:: بازدید از این مطلب : 1109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : شنبه 5 مهر 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');