از درعا چه خبر؛
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 98
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 614
بازدید ماه : 2129
بازدید کل : 186666
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

یک منبع روسی به خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد که آمریکا به دنبال برنامه‌ریزی برای حمایت از تجزیه اقلیم درعا در جنوب سوریه است. شاید بتوان گفت که یکی از مهمترین انگیزه‌های آمریکا، محاسبات رژیم صهیونیستی برای ایجاد کمربند امنیتی جهت حمایت از مرزهای این رژیم و ورود به جنگ نیابتی ضد ایران است.  علاوه بر اینها دولت ترامپ نیز از این سیاست به عنوان ابزاری برای باج‌خواهی و مصادره دلارهای نفتی کشورهای خلیج فارس با پوشش دعوت آنها به جنگ کشورهای عربی با سوریه استفاده می‌کند.  

تلاش‌های برای انجام حملات گسترده و توسعه مناطق تحت نفوذ گروه‌های مسلح در جنوب سوریه صورت گرفته است. این تلاش‌ها در هفته اول ماه گذشته میلادی به موازات درگیری‌هایی در منطقه غوطه شرقی ادامه پیدا کرد.  دولت آمریکا تحت نظارت جیمز ماتیس وزیر جنگ این کشور و رکس تیلرسون وزیر خارجه آن با  اعزام ۲۰۰ افسر به پایگاه التنف که اتاق عملیات مشترک گروه‌های تروریستی مسلح و آمریکا و فرانسه و انگلیس و اردن است،  این دستورالعمل را اجرایی می‌کنند.  

در همین رابطه روزنامه صهیونیستی جروزالم پست از آمادگی گسترده برای حمله فراگیر خبر داد، اما خبرگزاری آناتولی از شکست این حمله خبر داده و اعلام کرد که شکست این جنگ به علت عدم آمادگی اهالی منطقه درعا و جولان و قنیطره برای تخریب مناطق مسکونی‌شان در نتیجه جنگ‌های بیهوده به نفع دشمنان صورت گرفته است.  

موقعیت جغرافیایی درعا

در همین رابطه تروریست های موسوم به شورای انقلابی حوران به رهبری عبدالحکیم المصری انتقام درگیری‌های غوطه شرقی  را مطرح کرده و آن را نادیده گرفتن توافق کاهش تنش توصیف کرده است. اما تروریست‌های شورای استانی درعای آزاد، گروه‌های مسلح را به سستی در کمک کردن به اهالی منطقه غوطه  متهم کرده و در عین حال به علت روحیه ضعیف این گروه‌ها نتوانسته آنها را برای مبارزه در غوطه شرقی آماده کند.  

در همین رابطه سرگی رودسکی رئیس اداره عملیات ستاد ارتش روسیه، آمریکا را متهم کرد که به دنبال جبران شکست‌های گروه‌های تروریستی مسلح در منطقه غوطه شرقی است.  

آخرین نقشه میدانی از سوریه
زرد=کردها/خاکستری=داعش/سبزهاشور=سپر فرات/سبزتیره=شاخه زیتون/ سبز کمرنگ=گروه های مسلح مخالف و جبهة النصره/قرمز= دولت
(دولت ۵۸% - مخالفان ۱۲%- اکراد ۲۵% -داعش ۵%)

یک منبع روس در همین رابطه به خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد که احتمالا محاسبات کنونی آمریکا در پی متغیرات استراتژیک پس از آزادسازی غوطه شرقی و آمادگی دولت سوریه برای آزادسازی غوطه غربی و اردوگاه یرموک دنبال می‌شود.  در همین رابطه رژیم صهیونیستی وارد خط مستقیم درگیری‌ها شده و مدعی است که به ایران اجازه تقویت مواضع خود در سوریه و تجهیز حزب‌الله با سلاح‌های پیشرفته در جهت تهدید موجودیت اسرائیل را نمی‌دهد.  

در مقابل، ایران نیز تهدید کرده که پاسخ تجاوز رژیم صهیونیستی به فرودگاه تی ۴ را می‌دهد.  سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان این عملیات را اشتباهی تاریخی و حماقتی بزرگ  از سوی رژیم صهیونیستی دانست که به صورت مستقیم ایران را هدف قرار داده است.  در همین رابطه رژیم صهیونیستی تهدیدات انجام شده را جدی دانسته و مسئولان ستاد ارتش اسرائیل معتقدند که واکنش ایران دیر یا زود قطعا انجام خواهد شد.  

منبع روسی مذکور تاکید کرد که نمایندگان  آمریکا و اردن در مرکز پیگیری تحولات در عمان از  باز شدن گذرگاه‌ها در مرزهای اردن و رژیم صهیونیستی برای تجهیز گروه‌های مسلح با سکوهای پرتاب موشک و سلاح‌های سنگین خبر می‌دهند.  آنها معتقدند که با حدود ۱۲ هزار  فرد مسلح می‌توانند برای ایجاد منطقه خودمختار در سوریه به پایتختی شهر درعا برنامه‌ریزی کنند.  

شاید به همین علت است که وزارت دفاع روسیه به اتاق عملیات آمریکا در سوریه اعلام کرده است که مسکو در صورت حمله نیروهای آمریکایی به مواضع نیروهای ایرانی نمی‌تواند این حملات را پوشش دهد.  

تروریست های جنوب سوریه

همچنین به همین علت است که دولت اردن تلاش دارد پیامدهای واکنش ایران را با  دعوت به برگزاری نشست‌هایی در سطح کارشناسان و کمیته‌های امنیتی مرزی پیش از آغاز عملیات نظامی احتمالی در جنوب سوریه مهار کند.  

به موازات تلاش اردن به بهانه کنترل مرزها با سوریه به نظر می‌رسد که رژیم صهیونیستی تلاش زیادی برای ایجاد منطقه مستقل جنوبی انجام می‌دهد.  به این ترتیب به نظر می‌رسد برنامه‌های سابق رژیم‌صهیونیستی برای ایجاد  کمربند امن در مرزهای سوریه تغییر پیدا کرده است.   شاید رژیم صهیونیستی تاسیس این اقلیم را برای ورود به جنگ نیابتی خود در قبال ادعاهایش در خصوص  توسعه نفوذ ایران در سوریه دنبال می‌کند.  با این وجود نیروهای مردمی در جنوب سوریه احتمالا قادر به مقابله با رژیم صهیونیستی از طریق مواضع خود در منطقه تل ماکر و تل العدس وکناکر وشهرهای إزرع والصنمین در شمال درعا و مناطق البعث وخان أرنبة در قنیطرة خواهند بود.  

رژیم صهیونیستی برای تحقق این سناریو احتمالاً روی آمریکا حساب باز کرده است.   در همین رابطه دونالد ترامپ از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خواسته است تا هزینه‌های خود را  بپذیرند و نیروهای خود را وارد جنگ سوریه کنند.   هنوز مشخص نیست که کشورهای عربی جرأت ورود نظامیان خود به مبارزه در اراضی سوریه را داشته باشند. همچنین به نظر می رسد که ترکیه نیز مواضع این کشورها را نمی‌پذیرد، اما با این وجود سناریوی اسرائیل در جنوب سوریه به احتمال قوی فرصت ادامه باج‌خواهی مالی دونالد ترامپ از کشورهای حاشیه خلیج فارس در راستای حمایت از اسرائیل را فراهم خواهد کرد.




:: موضوعات مرتبط: تحلیل منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 2448
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : پنج شنبه 6 ارديبهشت 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');