بی بی سی و العربیه در حال حمایت از کودتاچیان ترکیه بودند
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 229
بازدید هفته : 239
بازدید ماه : 3299
بازدید کل : 190560
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

بی بی سی و العربیه در حال حمایت از کودتاچیان ترکیه بودند
وی درباره سوء استفاده غرب از اتفاقات تروریستی و موج اسلام هراسی، تاکید کرد: غربی ها واقعیات صحنه را می پوشانند، تروریسم امروز تروریسم سعودی است، اینها نوکر شما هستند... وی از حمایت عربستان سعودی از گروه های تروریستی که برای نا امنی در ایران ماموریت پیدا کرده اند خبر داد و این مساله را مستند به اسناد مهم دانست.

محسن رضایی در برنامه «نگاه یک» درباره کودتای نظامی در ترکیه، ضمن محکوم کردن این حادثه گفت: جمهوری اسلامی بر اساس اصول خاصی روابطش رو تنظیم کرده و با هرگونه کودتا مخالف هستیم و آن را محکوم می کنیم. اصولاً کشور ترکیه، کشور کودتا است، یعنی از 1960 تاکنون پنج کودتا رخ داده و  به طور متوسط هر یازده سال یک کودتا رخ داده است. دو کودتا بخش هایی از ارتش فعال بوده‌اند و سه کودتا ارتش تمام قد بود.

  وی با بیان این که این کودتا را محکوم می کنیم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی بر اساس اصول مشخص روابط خود را تنظیم کرده و با هر گونه اعمال زور چه در شکل جنگ و چه در شکل کودتا مخالف هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از کشور ترکیه به عنوان کشور کودتاها یاد و تصریح کرد: طی سالیان اخیر هر یازده سال یک کودتا در ترکیه اتفاق افتاده است.

وی با بیان این که در کودتای شب گذشته بخشی از ارتش ترکیه کودتا کردند، گفت: تا ساعت سه بامداد اکثر کشورهای دنیا حالت بیطرفانه داشتند، جز جمهوری اسلامی و بعد با فاصله قطر.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآورشد: از ساعت سه و نیم آقای اوباما و دیگران مصاحبه می کنند و به طرفداری از دولت می آیند، که البته کودتا رو به شکست بود.

رضایی بیان کرد: کودتاچیان صدا و سیما و همه را گرفته بودند، اردوغان فرد رسانه ای و تبلیغاتی است، اما از طریق موبایل خود با مردم تماس می گیرد و از مردم می خواهد از مساجد حرکت کنند و با الله و اکبر وارد خیابان ها شوند.

وی به روحیات شخصی اردوغان اشاره و تصریح کرد: اردوغان نزدیک ترین دوستان خود مثل عبدالله گل و داوود اوغلو را کنار گذاشته بود، اما آنها در این مساله و علیه کودتا بیانیه دادند.

رضایی با بیان این که حضور مردم ترکیه عامل اصلی خنثی سازی کودتا بود، گفت: جمهوری اسلامی طلایه دار حضور مردم در صحنه ها است، اگر دولت ها به ملت ها متکی باشند هیچ وقت شکست نمی خورند، اردوغان اگر فاصله بیشتری از مردم گرفته بود شاید کودتا پیچیده تر می شد و وضعیت متفاوت می شد.

 
ریشه ها و عوامل دخیل در کودتا


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره چگونگی شکل گیری کودتای نظامی علیه ترکیه، اظهار داشت: اولین ریشه به تضاد درونی حزب عدالت و توسعه باز می گردد که بین اسلام گرایی و لائیسم گرفتار شده اند و اگر دولت اردوغان نتواند این مسائل را حل کند آبستن حوادث دیگری هم خواهد بود.

وی بیان کرد: هنوز آقای اردوغان و دولتش معادله و راه حلی برای این مساله پیدا نکرده است، او اگر این دوگانگی را چاره نکند مشکلات بسیاری دامن گیر او خواهد شد.

رضایی یادآورشد: اردوغان در چند سال اخیر وارد درگیری های عراق و سوریه شد و این ارتش را خسته کرد، شاید یکی از دلایلی که بخشی از ارتش کودتا کرد به دلیل خستگی از سیاست های اردوغان است.

وی درگیر شدن با روسیه، مسائل مرتبط با رژیم صهیونیستی و درگیری های داخلی و سر درگمی در سیاست خارجی و اقتدار گرایی شخص اردوغان را از دیگر در زمینه های کودتا دانست.

دکتر رضایی بیان داشت: البته عوامل خارجی نیز در این مساله دخیل بودند، بی بی سی و العربیه از کودتاچیان حمایت می کردند؛ بنابراین ما دست هایی از کشورهای خارجی در این کودتا را مشاهده می کنیم.

 
عربستان و ترکیه ظرفیت مدیریت منطقه ای ندارند

وی یادآورشد: ترکیه و عربستان مثل نوزادهایی هستند که می خواهند مدیریت منطقه ای بکند، حوادث اخیر نشان داد ترکیه و عربستان ظرفیت مدیریت منطقه ای ندارند، آنها باید در چارچوب مرزهای خودشان مدیریت کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: علت این که ما در سوریه، عراق و دیگر کشورها پایدار هستیم، مربوط به ظرفیت و توانایی جمهوری اسلامی در مدیریت منطقه ای است، امری که عربستان و ترکیه از آن بی بهره هستند.

 
آتش تروریسم به سمت بانیان و برافروختگان زبانه کشیده

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث تروریستی اخیر در فرانسه اشاره و تصریح کرد: آتش تروریسم به سمت بانیان و بر افروختگان برگشته و زبانه کشیده شده است.

وی با بیان این که آمریکایی ها فرانسوی ها را تنها گذاشته اند، گفت: برداشت من این است که در این چند ماهه اخیر یک اتفاق در اروپا صورت می گیرد، انگلیس از اتحادیه اروپا جدا شد و فرانسه نیز در باتلاق نا امنی گرفتار شده است.

وی با بیان این که غرب فرانسه را تنها گذاشته است،گفت: کنترل بین المللی روی داعش از بین رفته است، سازمان های جاسوسی که آنها را ایجاد کردند الان کنترل از دست شان خارج است ،اما چرا در فرانسه متمرکز شده به دلیل عدم همراهی غرب با فرانسه است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: داعشی ها در نبردهای شان با ابتکار عمل می کنند و اتفاقاتی که در فرانسه شکل گرفت، مؤید این نکته است.

 
تروریسم امروز تروریسم سعودی است

وی درباره سوء استفاده غرب از اتفاقات تروریستی و موج اسلام هراسی، تاکید کرد: غربی ها واقعیات صحنه را می پوشانند، تروریسم امروز تروریسم سعودی است، اینها نوکر شما هستند.

محسن رضایی اسناد منتشر شده درباره نقش عربستان در حملات یازده سپتامبر و خارج ساختن نام عربستان از لیست سیاه سازمان ملل را یک افتضاح و رسوایی بزرگ نام نهاد.

وی تصریح کرد: غرب و آمریکا بداند با کتمان حقایق نمی توان با تروریسم مبارزه کرد، تروریسم زیر سر آمریکا و اسرائیل غاصب است. دیر یا زود غربی ها ناچارند به اشتباه خود اعتراف کنند و من این را خیلی دیر نمی بینم و ملت های دنیا متوجه منبع و منشا شرارت ها خواهند شد.

وی از حمایت عربستان سعودی از گروه های تروریستی که برای نا امنی در ایران ماموریت پیدا کرده اند خبر داد و این مساله را مستند به اسناد مهم دانست.

محسن رضایی ماجراجویی های عربستان سعودی را محکوم کرد و گفت: این رژیم که بویی از حقوق بشر و دموکراسی نبرده و در کشورهای دیگر دخالت می کند و مشغول سرکوب مسلمانان است، جمهوری اسلامی ایران را متهم به دخالت در دیگر کشورها می کند.

 

به دوستان خود گفته ایم فعلا در برابر عربستان خویشتندار باشند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره امکان رویارویی نظامی عربستان سعودی با جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: ما ملت و جامعه ای هستیم که دیر خشمگین می شویم اما اگر شیطنت کنند با تمام قدرت در مقابل شان می ایستیم و نابودشان می کنیم؛ البته به دوستان خود هم گفته ایم که فعلا خویشتندار باشند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا هشداری هم به مقامات سعودی داده شده است، گفت: همین سخنان من هشدار است.

 
از کمیته نظارت بر برجام گلایه مندیم

وی با اشاره به شروط رهبر معظم انقلاب در برجام، از نقض برجام از سوی آمریکایی ها خبر داد و گفت: از کمیته نظارت بر برجام گلایه مندم، الان آمریکایی ها یکی پس از دیگری برجام را نقض می کنند، این چه نظارتی است که می کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: انتظار داریم کمیته نظارت بر برجام کار خود را جدی بگیرند، پرونده نقض برجام را در کمیسیون مشترک دنبال کنند و اجازه ندهند آمریکایی ها برجام را نقض کنند به نحوی که از آن یک کاغذ تنها باقی بماند.

وی بیان کرد: ما بیش از تعهدات خودمان عمل کردیم، آب سنگین اراک را قبل از این که جایگزین بیاورند، پر از سیمان کردیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در ماجرای برجام دوستان ما باید بخش اقتصادی را تقویت می کردند و اجازه نمی دادند که آمریکا این قدر راه فرار داشته باشد. الان نقض برجام صورت می گیرد، به بهانه های مختلف می خواهند مجدد ما را تحریم کنند.

رضایی افزود: برجامی که نظام قبول کرده برجامی است که از مجلس خارج شده و با شروط رهبر معظم انقلاب پذیرفته شده است و متاسفانه این برجام در حال نقض شدن است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه نگاه یک، با بیان این که بیش از دو سال از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی به دولت می گذرد، گفت: دولت با تاخیر بیش از یک ساله شروع کرده است.

وی افزود: منکر تلاش های دولت در این زمینه نیستیم، کارهایی شروع شده که قابل تقدیر است، اما نسبت به انتظارات عقب هستیم، دولت اگر بخواهد روی ریل قبلی حرکت کند به اقتصاد مقاومتی نخواهیم رسید.

رضایی با بیان این که دولت باید به ظرفیت سازی و قابلیت سازی بپردازد و موانع را از سر راه فعالیت های اقتصادی دولت بردارد، گفت: ما هزاران هزار میلیارد پول در بانک ها داریم، دولت باید راه حل بدهد، سیستم بانکی را باید دولت به عنوان پشتوانه اقتصاد مردم قرار دهد.

وی درباره پیش بینی خود نسبت به فعالیت های اقتصادی دولت، دعا می کنیم دولت بتواند تا پایان سال کارنامه درخشانی در زمینه اقتصاد داشته باشد.

رضایی خاطرنشان کرد: برجام نشان داد مشکلات ما تنها تحریم اقتصادی ما نبوده است، بخش قابل توجهی از مشکلات به سوء مدیریت بر می گردد که از این دولت ها ندیده ایم، مساله دیگر کارشکنی است.

وی بیان کرد: یک مقاومت منفی ازسوی برخی ادارات، واحدها و بانک ها شروع شده که کار نمی کنند، یک بخشی از رکود اقتصاد به همین مساله بر می گردد. البته این کارشکنی از اول انقلاب بوده و تکنوکرات ها و لیبرال ها همواره اجازه نداده اند اتفاق بیفتد.

محسن رضایی در بخش پایانی برنامه نگاه یک تصریح کرد: حوادث منطقه نشان داد امنیت در جمهوری اسلامی یک سرمایه بزرگ است، سیاسیون، مردم عزیز، سپاه و ارتش و نیروی انتظامی و مردم دست به دست هم دهیم این سرمایه بزرگ را حفظ کنیم.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی نشان داد لیاقت مدیریت منطقه ای را دارد، عربستان، ترکیه و مصر قادر نیستند، ما در کنار دموکراسی ثبات سیاسی هم داریم و این مزیت را ترکیه ندارد، باید این دستاوردها را در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حفظ کنیم.


قوا طرح رسیدگی به دارایی و اموال مسؤولان را اجرایی کنند


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره حقوق های نجومی و طرح رسیدگی به اموال مسؤولان کشور، گفت: از تصویب این طرح یکسال می گذرد، بیایند اجرا کنند، باید سه قوا با تنظیم مقررات و آیین نامه ها آن را اجرایی کنند.

محسن رضایی در پاسخ به این سؤال که شما خودتان حاضرید پیشگام شوید، گفت: بله بنده حاضرم این کار را بکنم.

 
انشاءالله خبرهای خوشی درباره متوسلیان در راه است


وی درباره احمد متوسلیان و آخرین اخبار تصریح کرد: ایشان از عزیزان ما و بنیانگذاران حزب الله لبنان بودند، البته تا الان چندین بار حرکت هایی درباره سرنوشت ایشان انجام شده بود، الان حرکت جدیدی شروع شده، سپاه، حزب الله و وزارت خارجه اقداماتی را شروع کرده اند، ان شاءلله به نتیجه برسد و اخبار خوشی در راه خواهد بود.




:: موضوعات مرتبط: تحلیل منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 909
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : یک شنبه 27 تير 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');