تورم مهار امارکودعمیق ترشده است
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 116
بازدید دیروز : 147
بازدید هفته : 263
بازدید ماه : 2525
بازدید کل : 189786
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

کارشناس مسائل اقتصادی و معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد در گفتگوی ویژه خبری امشب به بررسی ابعاد مختلف رکود در کشور پرداختند.
موضوع دولت، رکود را شکست می‌دهد؟ با حضور سید مصطفی صفاری کارشناس مسائل اقتصادی و شاپور محمدی معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد در گفتگوی ویژه خبری امشب سه شنبه 1 دی ماه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای برنامه سید مصطفی صفاری به ارزیابی سیاست‌های دولت برای مقابله با رکود پرداخت و گفت: سیاست کاری مقابله با رکود در اقتصاد به دو دسته سیاست‌های طرف تقاضا و سیاست‌های طرف عرضه تقسیم می‌شود.

وی اضافه کرد: طرفداران سیاست تقاضا معمولاً سعی می‌کنند با سیاست‌های پولی اقتصاد را از رکود خارج کنند اما طرفداران سیاست عرضه بیشتر اعتقاد به سیاست‌های مالی  دارند و معمولاً سیاست‌های تشویق سرمایه‌گذاران را دنبال می‌کنند و در این سیاست‌ها طرفداران طرف عرضه اعطای  وام را به سمت تولیدکنندگان سوق می‌دهند
این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: در حال حاضر بسته ضد رکود اخیر دولت بیشتر سیاست‌های طرف تقاضا را هدف قرار داده و کمتر به بحث تولیدکنندگان پرداخته شده است.

در ادامه نیز شاپور محمدی معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد در راستای اظهارات حفاری اظهار داشت: بسته سیاستی که جدیداً از سوی دولت ابلاغ شده و بسته سیاستی که قبلاً اعلام شده است کارهای زیادی را هم برای طرف تقاضا و هم برای طرف عرضه انجام داده‌ایم ولی از آن جایی که ثبات داشتن در اقتصاد حرف اول سیاست‌گذاری است دولت ابتدا کاهش تورم و ثبات ارز را هدف قرار داد و این سیاست‌ها را با موفقیت بسیار بالایی پیش برد و پس از آن روی سیاست‌های خروج از رکود کار کند و در سیاست‌های به سمت عرضه اعطای تسهیلات به سرمایه در گردش یکی از مهم‌ترین سیاست‌ها بود که موجب شد 60 درصد تسهیلات به سرمایه در گردش اختصاص داده شود و باعث شد که دسترسی بنگاه‌های تولیدی به منابع مالی افزایش پیدا کند ضمن این که در کنار این قضیه دولت کاهش سود نرخ بانکی را نیز دنبال کرد.

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد یادآور شد: دولت  با توجه به این که توانست بنگاه‌های تولیدی چون بخش صنعت خودرو، فولاد و سایر صنایع وابسته را از رکود خارج کند منطقی بود که از طرف دیگر نیز به سیاست‌های طرف تقاضا نیز توجه کند لذا کمک کرد که تولیدکننده دسترسی به منابع داشته باشد و پس از آن نیز طرف تقاضا را نیز فعال کند تا بتوانند به طور همزمان عرضه و تقاضا را پیش ببرند.

 در حال حاضر تورم مهار اما رکود عمیق تر شده است
در ادامه این بحث صفاری در پاسخ به این سؤال که وضعیت رکود ما الآن در چه حدی است اظهار داشت: صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رکود مثبت تا منفی نیم را برای اقتصاد ایران پیش‌بینی کرده است اما در بخش‌های مختلف ما شاهد رکود بیشتری هستیم و می‌توان گفت: در حال حاضر تورم مهار اما رکود عمیق تر شده است.

 اقتصاد مقاومتی ریشه اصلی برنامه ششم است
صفاری  با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی ریشه اصلی برنامه ششم است گفت:  در برنامه ششم توسعه مدافع تولید است
وی با اشاره به این که همه سیاست‌ها بر تولید تاکید دارد ادامه داد: بر روی بحث سیاست مالی ابهام در تصمیم‌گیری وجود دارد.
این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به دلسردی سرمایه‌گذاران داخلی برای فعالیت گفت: بسیاری از تصمیمات دولتی به درستی گرفته نمی‌شود .
صفاری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون تشکیل ستاد فرماندهی  خاطر نشان کرد: باید از اقتصاددانان بخش‌های دیگر هم نیز در این ستاد استفاده کرد.
شاپور محمدی  در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی پیرامون مالیات بر ارزش افزوده گفت: متوسط نرخ مالیات بر ارزش افزوده در کشورهای خارجی از ما بیشتر است به گونه‌ای که سهم اقلام هزینه‌ای در صورت‌های مالی شرکت‌ها و بنگاه‌ها باید به درستی لحاظ شود.
معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد با اشاره به سه نوع وقفه در اقتصاد کشور  گفت: این سه نوع مربوط به وقفه‌های تصمیم‌گیری، اجرا و اثرگذاری است.
وی با بیان این که سیاست بلندمدت نیز اثرگذار تر خواهد بود بیان کرد: در بسته خروج از رکود کاهش نرخ ذخیره قانونی اجرا شده است.
شاپور محمدی با اشاره به این که رقم بدهی‌های دولت تا زمانی که حسابرسی صورت نگیرد نمی‌توان آن را اعلام کرد به طوری که دولت حتی نمی‌تواند یک ریال از بدهی‌ها را پرداخت کند.

 دولت همراه با بودجه رقم بدهی خود را اعلام می‌کند
معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد با اشاره به این که رقم‌های اعلام شده از بدهی دولت تخمین شده هستند گفت: دولت همراه بودجه تخمین اولیه را تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌کند.
وی با بیان این که 11 هزار میلیارد اوراق منتشر شده که تکلیف آن‌ها پایان سال مشخص می‌شود اضافه کرد: تا زمانی که حسابرسی انجام نشود بدهی قابل پرداخت و اتکا نیست لذا عددهای اعلام شده قطعی نیستند.
شاپور محمدی  با اشاره به این که در شورای اقتصاد بخش خصوصی حق رأی دارد گفت: بخش خصوصی طبق قانون بهبود محیط کسب‌وکار می‌تواند فعالیت‌های خود را به درستی انجام دهد.

 دولت موافق کاهش نرخ سود بانکی است
معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد با تاکید بر این که در جهت رفع موانع تولید اقدامات خوبی صورت گرفته است بیان کرد: دولت کاهش نرخ سود بانکی را قبول دارد لذا موافق تقویت بخش نظارتی هستیم.

 طرح خرید کارت اعتباری سبب تشدید رکود در بازار شده است
محمدرضا دیانی تولیدکننده لوازم خانگی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا صنعت لوازم خانگی از رکود خارج شده است گفت: طرح کارت خرید اعتباری دچار تغییرات زیادی شده و هنوز اجرایی و عملیاتی نشده به طوری که دو ماه بر روی این مسئله بحث و تبادل‌نظر شده است و طرح این موضوع و عدم اجرای آن سبب تشدید رکود در بازار شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران




:: موضوعات مرتبط: اقتصادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 810
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : پنج شنبه 3 دی 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');